Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en ergobaby 360 med førstemann, og fikk overhodet ikke til å bruke den uten hjelp. Jeg klarte bare ikke verken lukke eller åpne den spennen øverst bakpå ryggen. Stilte den opp og ned, men ingen stilling, og tøying av armene hjalp ikke, virker som om jeg bare har merkelig proporsjon på overarmene 😛 

Så nå skal jeg ha en ny til andremann. Men, bør jeg styre unna alt av seler med sånn spenne øverst på ryggen? Jeg ser så mange som skryter av at bla tula free to grow er sååå lett å bruke, men jeg ser den har en sånn spenne den også..? 

Angelpack er den jeg tenker mest på å kjøpe, men den kan visstnok ikke brukes like lenge.. Men der slipper jeg sånn spennejævelskap.. 

Anonymkode: d91ff...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn en sele der stroppene kan krysses. Mye mer behagelig! Det går an på Angelpack. 

At den ikke varer like lenge ville jeg ikke tenkt på. Hvis du fortsatt bærer mye etter barnet har passert ett/halvannet år har du kanskje lyst til å finne en mer egnet sele for ettåringer uansett? ;)

Skrevet
Akkurat nå, Albbas skrev:

Finn en sele der stroppene kan krysses. Mye mer behagelig! Det går an på Angelpack. 

At den ikke varer like lenge ville jeg ikke tenkt på. Hvis du fortsatt bærer mye etter barnet har passert ett/halvannet år har du kanskje lyst til å finne en mer egnet sele for ettåringer uansett? ;)

Ja, det er blant annet derfor jeg har lyst på angelpacken. 

Skrevet

Jeg har angelpack, og selv om jeg knotet litt helt i starten (det handlet mer om min manglende praktiske forståelse enn selen), syns jeg det er lett å få den av og på nå hvis jeg har skulderselene i kryss på ryggen. Jeg bærer fortsatt toåringen litt i den hvis hun blir sjalu på babyen (men det er ikke særlig behagelig for meg). Jeg syns ikke den var sånn kjempegod når jeg gikk over til å bære barnet på rygg, men jeg brukte den daglig de første 8 månedene og en god del videre litt forbi ett år. 

Anonymkode: 59dc8...f60

Skrevet

løsnet du armstroppene helt ut før du skulle feste/løsne stroppen på ryggen? 

Anonymkode: 18cfa...bf4

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, det er blant annet derfor jeg har lyst på angelpacken. 

Da bør du absolutt prøve den! Jeg har ikke prøvd den selv, men hørt mye bra om den. Og ville styrt unna seler der man ikke kan krysse stroppene. Jeg har god erfaring med Ergobaby Adapt og Soul Sling Anoona, sistnevnte har sluttet å selge utenfor India. Jeg tror AP passer enda bedre til nyfødte enn Adapt. :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

løsnet du armstroppene helt ut før du skulle feste/løsne stroppen på ryggen? 

Anonymkode: 18cfa...bf4

Ja. Så på ørten youtube-videoer, og der så alt så lekende lett ut, men armene mine ville bare ikke bøye seg på samme måte som video-damene sine.. 

Skrevet

Jeg hadde Adapt og krysset stroppene bak. Da var det veldig behagelig.

Anonymkode: df50d...fcb

Gjest adinterim
Skrevet

Tula er oppskrytt 🙂 Den er fin og mange liker den, men den er populær på grunn av fargene og mønstrene. Angelpack er en veldig god sele, og joda den varer vel så lenge som Tula. Sikkerhetstestet antall kg er uvesentlig, da det er bredden på panelet som gjelder. De færreste, aboslutt veldig få, bruker babyselene til 20 kg som de fleste er testet for, ettersom panelet blir for kort lenge før. 

Angelpack er mykere og langt billigere å få tak i brukt, og kan krysses på rygg noe som gjør den enkel og veldig komfortabel. Den er også veldig god å bruke på rygg fra 6 mnd! 😄
Det du bør være obs på er at panelet til Angelpack bør snurpes sammen helt innerst ved midjebeltet, ettersom det ikke er regulerbart og er for bredt for nyfødte. Men utenom det er den gullegod til nyfødt og større babyer. 

Gjest adinterim
Skrevet

Forresten, Kahubaby er en ny sele som er kommet som er lik Angelpack i bruk, men har regulerbart panel! Sjekk den også ut hos instinktsmor

Skrevet

Anbefaler også en sele der man kan krysse stroppene! Vi har en ergobaby omni 360 og er veldig fornøyd med den. Men om du tar turen til en forhandler av bæretøy kan du få hjelp til å finne noe som passer din kropp, så anbefaler det om du har mulighet!

Anonymkode: 18f89...d92

Skrevet
3 timer siden, adinterim skrev:

Forresten, Kahubaby er en ny sele som er kommet som er lik Angelpack i bruk, men har regulerbart panel! Sjekk den også ut hos instinktsmor

Dårlige bilder der, er bare bilder forfra. Kan man krysse selene på ryggen her? Jeg finner ingen bilder av det, bare et bilde hvor det er avbildet en sånn dum stropp som jeg ikke liker.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dårlige bilder der, er bare bilder forfra. Kan man krysse selene på ryggen her? Jeg finner ingen bilder av det, bare et bilde hvor det er avbildet en sånn dum stropp som jeg ikke liker.. 

Ja, den kan krysses på rygg 🙂 Meld deg inn i Norsk Bæregruppe eller Bæregruppe for Nybegynnere og søk på navnet, så får du en del reviews på den opp. Ikke heng deg opp i de sjal-frelste damene, så blir siden mer overkommelig for oss sele-damer også 😅

Anonymkode: e2f8c...1cc

• Liker 1
Gjest adinterim
Skrevet

Huh, trykte på Anonym av gammel vane, men er meg over 🙂

Skrevet

Ja, den kan krysses på rygg 🙂 Meld deg inn i Norsk Bæregruppe eller Bæregruppe for Nybegynnere og søk på navnet, så får du en del reviews på den opp. Ikke heng deg opp i de sjal-frelste damene, så blir siden mer overkommelig for oss sele-damer også 😅

Sweet, takk for tips :) Hehe, er litt redd bæregruppene nettopp fordi det er noen som er helt fanatiske der 😛 

Skrevet

Er du overvektig? 

Anonymkode: 82c5a...790

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du overvektig? 

Nei? Er helt slank. 

Skrevet

Er du overvektig? 

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 42f28...bf5

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 42f28...bf5

Ikke jeg som skrev det, men ikke alt bæretøy sitter like godt på store kropper som små kropper. 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som skrev det, men ikke alt bæretøy sitter like godt på store kropper som små kropper. 

Og selv om jeg er overvektig og liker Integra så trenger ikke du å gjøre det om du er overvektig 😊 Overvekt er bare en av flere ting som sier om jeg passer eller liker selen. Overvektige mennesker er forskjellige de og, slik som tynne mennesker er forskjellige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...