sssssh! Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 (endret) Ser på venninnen min som i flere år har vært helt panisk om å finne seg mann fordi hun «forfaller» og «herfra går det bare nedover». Vi er nå 34 og jeg har egentlig ikke tenkt så mye på akkurat den biten selv. Er det slik at jeg er «vant» med å ikke være heitest, derfor tar jeg forandringene med knusende ro? - i motsetning til henne😅 Endret 14. august 2020 av sssssh! 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 En del ja- kjenner til den typen ja. Men i mitt eget tilfelle- så har jeg alltid fått ( for) mye oppmerksomhet pga utseende, at jeg føler nå som jeg har «forfalt» litt, både vektmessig og ellers også, så er det litt godt også, og få litt fred og fokus vekk fra bare utseendet. Anonymkode: e72eb...96c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Baser du personligheten dinne på utseende ditt så defentlig ja.. Personlig synest jeg det er litt godt å slepp oppmerksomhet fra eldre menn. Fikk nok av den når jeg hvar 15-20 K29 Anonymkode: bfcf1...f76 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Jeg har aldri tenkt at jeg selv har vært spesielt heldig utseendemessig. Har store pupper og har fått/får mye uønsket oppmerksomhet pga det, ellers har jeg et helt normalt utseende. Har også hele tiden tenkt at jeg har et avslappet forhold til det å bli eldre, men det var før aldringstegnene faktisk kom 😅 Nå er jeg 36 år, og de to siste årene har jeg endret meg litt. Har lagt på meg litt, huden har blitt slappere på rumpe og knær, har fått flere pigmentflekker og mer tydelige «sinnarynker» i ansiktet og noen synlige blodårer på lårene. Jeg liker det IKKE, og jeg liker ikke at jeg ikke liker det heller 🙈 Skjønner jo at det er helt normalt, og tenker ikke over at jevnaldrende eldes. Anonymkode: abfe2...570
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Jeg ses ofte som veldig pen til tross for lite bruk av tid på utseende, og tror jeg har merket fordelene av det - lettere å komme i kontakt med ukjente folk, som jeg ofte må på jobb. Jeg liker virkelig ikke tanken på aldring (er 31 nå). Men det betyr jo ikke at jeg har basert hele identiteten min på det, har en god utdanning og spennende jobb og masse hobbyer som jeg bruker mye tid på. Anonymkode: f17eb...e16
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 Jeg var ikke spesielt pen i 20-årene. Nå er jeg 32 og HATER at jeg blir eldre. Jeg skulle jo liksom gjøre noe med dette. Skulle jo være en ugly duckling som ble til en svane. Livet går for fort ass. Anonymkode: 4bf39...90d 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 Jeg er 41, og elsker å bli eldre. Føler meg flott, selv om jeg aldri har vært spesielt pen. Jeg er bare vanlig. Synes de fleste på min alder er flotte. De fremstår ikke usikre på samme måre som yngre. Spesielt denne ekstreme sminkingen (malte bryn, contouring osv) som er moderne nå, får damene til å virke usikre. De er ikke "bra nok" som de er og må prøve å endre ansiktsform osv med sminke. Voksnere damer virker tryggere på seg selv og er dermed mer avslappet. Det er attraktivt i mine øyne. Anonymkode: c8a6c...1d5 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 Also: om man legger verdien sin i utseende, og dette endrer seg fra det man selv ser på som "perfeksjon", så er det klart at man hater det. Anonymkode: c8a6c...1d5 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Jeg har alltid vært «naturlig» pen, mens nå som jeg blir eldre må jeg kompensere for aldring ved å stelle håret penere, sminke meg mer, kle meg penere, trene mer. Syns selvsagt ikke det er så gøy å se at jeg eldres men alternativet er jo mye verre. Anonymkode: 5b5b5...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid vært «naturlig» pen, mens nå som jeg blir eldre må jeg kompensere for aldring ved å stelle håret penere, sminke meg mer, kle meg penere, trene mer. Syns selvsagt ikke det er så gøy å se at jeg eldres men alternativet er jo mye verre. Anonymkode: 5b5b5...7e9 Er jo bare den jævla biologien som er ubrukelig. Huden vår, kroppen vår takler jo ingenting!! Vel, jeg var ikke pen før jeg kom i tenårene. Brydde meg ikke om utseende. Deretter har folk, både voksne og andre kommentert utseende mitt støtt og stadig! Er det rart jeg ble fokusert? «Så pen du blir» absolutt HELE TIDEN. Det var så ofte at hvis det kom en dag og ingen sa fint om utseendet mitt trodde jeg at jeg var stygg. Er over det der nå altså. Men jeg vet ikke hvor ofte jeg har hørt, ja også av ukjente «du er så pen, du kommer til å bli modell, det er jeg sikker på». Blir jo til at jeg setter ekstra høye krav når utseendet mitt tydeligvis gjorde meg så bra. Mamma også, har ei liten søster og hun er ikke nådd tenårene enda, men mamma sier til meg mens hun ser på datteren at «hun her kommer til å bli en sånn skjønnhet som du». Jeg likte ikke kommentaren. «Hvorfor er du så opptatt av at ungene dine skal være pene» «alle mødre synes sine barn er pene» sa jeg. Jeg var tidlig i 20-årene da. Jeg er i slutten av 20-årene nå og plages faktisk ikke av utseendet. Jeg ser ikke ut som når jeg var 18, men er ikke store forskjeller. Jeg stnes faktisk jeg har sett bedre ut fra 24 til nå. Har ikke lenger dette runde ansiktet på en måte. Kroppen min ser også bedre ut fordi jeg trener mer. Før var jeg tynn, men måter jeg tynn og trent. Bruker fremdeles noen bukser fra jeg var 18 da 😅 de er finere på meg nå. Anonymkode: addb4...9fc
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 Jeg har faktisk aldri følt meg så pen som nå (34). Så veldig barnslig ut i 20 årene, folk trodde jeg var 17 da jeg var 27 liksom. Det begynte å svi etterhvert. Nå har jeg fått mer kvinnelige trekk, det veldig baby ansiktet er litt mer nedtonet. Menn ser mer på meg enn noen gang og jeg har funnet en utrolig mye flottere og penere mann etter 30, enn jeg hadde i 20 årene Så er veldig fornøyd med alderen. Kan vel gå begge veier. Anonymkode: 1912b...c39
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 Jeg fikk også mye oppmerksomhet da jeg var ung og frem til jeg var 35. Fått blomster på jobb og til med en som kom inn i klasserommet en gang og med blomsterbukett. Gjør meg ingenting lengre at jeg ikke får oppmerksomhet. Jeg er veldig avslappet og komfortabel med meg selv. Er blitt 43 og ble forrige uke sjekket opp av en mann. Jeg er sjeldent ute, men når jeg er ute så blir jeg som regel sjekket opp. Han som forsøket å sjekke meg opp forrige helg syns jeg var sykt pene og og at jeg hadde snille øyner (tja.. vet ikke om jeg er så pen lengre 😂). Men jeg er faktisk ikke ute for å få oppmerksomhet. Jeg vil kun prate og snakke med venninne mine 🥰 Anonymkode: 84f03...787
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #14 Skrevet 14. august 2020 Nei, jeg sliter ikke med at jeg eldes i det hele tatt. Har en fantastisk mann og flere barn, føler meg elsket og er veldig takknemlig for det jeg har. Anonymkode: 8cdbd...e2e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #15 Skrevet 14. august 2020 Jeg blir spurt om leg på polet Jeg blir sjekket opp av kjekke menn hele tiden Jeg ser faktisk bedre ut nå enn da jeg var 20 Anonymkode: 17975...672
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #16 Skrevet 14. august 2020 Synes også det virker som de peneste rent utseendemessig er de som har mest utfordringer med å eldes naturlig. Av mine bekjente er det de som er heldigst fra naturen sin side som er hyppigst brukere av botox, fillers etc. De (i utgangspunktet) peneste damene er altså de som i 35-40 års alderen ender opp med gigalepper og uten mimikk. Anonymkode: 1eb28...78d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #17 Skrevet 15. august 2020 Jeg har heller inntrykk av at de som sliter mest med aldring er mennesker som er veldig opptatt av eget (og andres) utseende, uavhengig av om de oppfattes som «pene« av andre eller er helt gjennomsnittlige. Det finnes mange pene som «aldres med verdighet», og helt gjennomsnittlige som krampaktig forsøker alt for å se yngre ut. Anonymkode: 7a337...85e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #18 Skrevet 15. august 2020 Nei jeg er fremdeles pen. 😊 47 og ser ut som jeg er 30. Anonymkode: fe8fa...01b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #19 Skrevet 15. august 2020 Venninna mi har alltid fått mye oppmerksomhet av menn. Hun er barnløs og singel. Merker godt på henne at vi er 35. Hun vil helst ikke snakke om at vi blir eldre:) Anonymkode: bb547...bab 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #20 Skrevet 15. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg er fremdeles pen. 😊 47 og ser ut som jeg er 30. Anonymkode: fe8fa...01b Svært få 47-åringer som ser ut som de er 30, men for all del😅 Anonymkode: bb547...bab 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå