rampeguri Skrevet 14. august 2020 #41 Del Skrevet 14. august 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at jeg er drittlei av sånne miljøfolk som skal tenke på miljøet uansett hva de gjør og selv om det går utover andre. Ta og skaff dere bil for faen, dere (han) har barn og dere kan ikke drive på sånn til han blir 18. Anonymkode: 90adf...b8e Hvorfor er det en selvfølge at alle skal ha bil? Vil tro de har mulighet til å leie eller låne bil i de tilfellene de har behov for bil? Eneste grunnen til at jeg tok lappen da jeg var nesten 33 var at vi flyttet til et sted litt utafor "alt" og med 3 små barn var det greit å ha mulighet til å kunne kjøre ved behov. Men bilen vi hadde var det faren til unga stort sett som brukte i forbindelse med jobb Endret 14. august 2020 av rampeguri 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #42 Del Skrevet 14. august 2020 27 minutter siden, Nerine_ skrev: Jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er litt stusselig at gutten bare får en middag han liker. Men må det være enten/eller? Enten kjøttmat hver dag, eller mat du ikke liker 6 dager i uken? Hvis gutten for eksempel får kjøttmat to dager (som TS skriver), pannekaker og tomatsuppe en dag, grøt en dag, en fyldig blomkålsuppe med krutonger en dag, fiskekaker en dag, og seibiff en dag ser jeg ikke det på som noe unormalt kosthold i det hele tatt. Alle retter som er nevnt over er helt normal mat som de fleste barn liker. Og hvis barnet ikke liker noe som helst av normal hverdagsmat hvis det ikke inneholder kjøtt har foreldrene feilet! Anonymkode: 87a3a...762 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 14. august 2020 #43 Del Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men må det være enten/eller? Enten kjøttmat hver dag, eller mat du ikke liker 6 dager i uken? Hvis gutten for eksempel får kjøttmat to dager (som TS skriver), pannekaker og tomatsuppe en dag, grøt en dag, en fyldig blomkålsuppe med krutonger en dag, fiskekaker en dag, og seibiff en dag ser jeg ikke det på som noe unormalt kosthold i det hele tatt. Alle retter som er nevnt over er helt normal mat som de fleste barn liker. Og hvis barnet ikke liker noe som helst av normal hverdagsmat hvis det ikke inneholder kjøtt har foreldrene feilet! Anonymkode: 87a3a...762 Nei det må ikke være enten/eller, det har jeg vel aldri påstått. Men å servere en eller to middag barnet liker per uke er stusselig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 14. august 2020 #44 Del Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Seriøst, BUSS for å komme seg 1 km..? Det strider mot all fornuft - OG mot koronarådene.. Mor står selvsagt fritt til å kjøpe busskort til ham om hun vil, men nei, hun har ikke noe som helst med å kreve at DERE skal være med å betale for busskort, når det er null problem for et normalt frisk menneske å gå. Anonymkode: 03f5f...c95 Og en ni-åring bør da kunne sykle 1 km? De får jo ikke skoleskyss før det er over 4 km hver vei til skolen... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #45 Del Skrevet 14. august 2020 Jeg tror rett og slett at gutten bare er foret opp med mor og ikke innser hva kjøttet hans en gang var. Slik var min samboer. Jeg er veganer han spiste kjøtt. Jeg prøvde å snakke med ham om det da dyrevelferd er utrolig viktig for meg, det endte faktisk med at vi nesten slo opp. Da tok han valget og så på Dominion på YouTube og fikk meg med til å se den. 5 minutter inn sa han at han skulle slutte, dette ville han ikke være med på lengre. I dag er han veganer slik som meg. Jeg sier ikke at gutten skal se Dominion(selv om jeg mener at om et barn er for lite til å se hvor maten kommer fra, så er det et stort hint om at kanskje å spise den «maten» er feil). Men det jeg ville ha gjort er å vise bilder, snakke om det og prøve å la han forstå. Ingen barn vil ha dyr drept, men de skjønner ofte ikke hva det dyret ender opp som fordi kjøperne vil ha det slik. Anonymkode: af36e...023 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #46 Del Skrevet 14. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Seriøst, BUSS for å komme seg 1 km..? Det strider mot all fornuft - OG mot koronarådene.. Mor står selvsagt fritt til å kjøpe busskort til ham om hun vil, men nei, hun har ikke noe som helst med å kreve at DERE skal være med å betale for busskort, når det er null problem for et normalt frisk menneske å gå. Anonymkode: 03f5f...c95 Kjøp en fin sykkel til ham? Anonymkode: d9c33...9cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #47 Del Skrevet 14. august 2020 Jeg vil anbefale 'bygg selv' middager som en tilvenning til mindre kjøtt. Taco eller lefser eller burgerbrød med masse variert tilbehør. Bakt potet med mais er også barnevennlig. Fiskepinner i pølsebrød. Tomatsuppe med masse ost, egg, etc. Anonymkode: d9c33...9cd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #48 Del Skrevet 14. august 2020 15 minutter siden, Fuglemor skrev: En km er jo kanskje litt langt for et barn da.. Kan jo i det minste gi ham et busskort så ikke alt blir negativt hos dere. Dere miljøfolk liker jo kollektivtransport, så den her burde dere jo gi ham. Du kødder???? 1 km er ikke langt for andre enn en baby som måtte krabbet. Er det rart folk blir late, herregud. Anonymkode: 4151d...e76 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #49 Del Skrevet 14. august 2020 Alle forstår vel at det ikke er snakk om 1 km..., her overdriver sikkert TS litt for å få sympati. Men TS: stå på ditt. Forvent at en 9åring skal bli manisk opptatt av miljø og dyrevelferd samt endre kosthold over natten. Bonusen er at du snart blir kvitt hele gutten, eller «vår» stesønn som du så vennlig omtaler ham som. Anonymkode: 4ae05...4a8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #50 Del Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kødder???? 1 km er ikke langt for andre enn en baby som måtte krabbet. Er det rart folk blir late, herregud. Anonymkode: 4151d...e76 Jeg vet helt ærlig ikke hvor langt det er, men jeg hadde latt ham få det der, når de ikke endrer kosten. Anonymkode: 07065...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #51 Del Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle forstår vel at det ikke er snakk om 1 km..., her overdriver sikkert TS litt for å få sympati. Men TS: stå på ditt. Forvent at en 9åring skal bli manisk opptatt av miljø og dyrevelferd samt endre kosthold over natten. Bonusen er at du snart blir kvitt hele gutten, eller «vår» stesønn som du så vennlig omtaler ham som. Anonymkode: 4ae05...4a8 Det er 1 km! Vi bor i Oslo-området, skolene her er ikke langt unna hjemmet. Anonymkode: a56e3...054 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #52 Del Skrevet 14. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp en fin sykkel til ham? Anonymkode: d9c33...9cd Han har en kjempefin sykkel og sparkesykkel Anonymkode: a56e3...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 14. august 2020 #53 Del Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samboer sier at vi skal hi blaffen i det hun sier og bare leve som før. Det er ingen vits i å diskutere med henne. Men jeg føler vi må ha en god tone med henne og stesønnen vår. Dette skaper så dårlig stemning hjemme. Samboeren din ønsker å påta seg en oppdragende stemme ovenfor sønnen sin, og jeg blir ikke overasket om dette er typen konflikt som har brutt ned forholdet mellom han og Ex i første omgang. Det skaper naturlig nok en dårlig stemning rundt mat hos dere, men hele poenget er jo at han vil sønnen skal utvikle seg. Men siden det er han som ønsker å ta denne stemmen, vil jeg anbefale han å skjerme deg framover, og at han går tettere i dialog med guttungen. Oppdragelse er kontaktsport, så det er vanskelig å gi råd; det handler veldig mye om samboeren din, guttungen, ex'en og dynamikken rundt. Men innstilling til ex er uansett gal. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 14. august 2020 #54 Del Skrevet 14. august 2020 5 minutter siden, Nerine_ skrev: Nei det må ikke være enten/eller, det har jeg vel aldri påstått. Men å servere en eller to middag barnet liker per uke er stusselig. Problemet er jo ofte hva de er lært opp til å like, ser ikke ut som mor har vært spesielt flink der? liker ikke fisk, liker ikke grønnsaker, liker ikke ditt og datt. Det handler mer om oppdragelse en hva barnet liker. Selvfølgelig ‘’liker’’ barn best pizza, pølser, og annet søppel best. Kombinasjoner av salt, fett og sukker er bevist vannskelig å motstå for mennesker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #55 Del Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er skoleveien og nærområdet i forhold til trafikk Det er ikke farlig skolevei. Det er fortau og merket for skolevei. Alle barna her i nabolaget går til og fra skolen, aldri vært ett problem. Jeg har bodd her i 6 år Anonymkode: a56e3...054 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 14. august 2020 #56 Del Skrevet 14. august 2020 23 minutter siden, Fuglemor skrev: En km er jo kanskje litt langt for et barn da.. Kan jo i det minste gi ham et busskort så ikke alt blir negativt hos dere. Dere miljøfolk liker jo kollektivtransport, så den her burde dere jo gi ham. Hæ? til og med førsteklassinger må gå en kilometer til skolen, de får busskort når det er over 2 km. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 14. august 2020 #57 Del Skrevet 14. august 2020 (endret) 4 minutter siden, Loff77 skrev: Problemet er jo ofte hva de er lært opp til å like, ser ikke ut som mor har vært spesielt flink der? liker ikke fisk, liker ikke grønnsaker, liker ikke ditt og datt. Det handler mer om oppdragelse en hva barnet liker. Selvfølgelig ‘’liker’’ barn best pizza, pølser, og annet søppel best. Kombinasjoner av salt, fett og sukker er bevist vannskelig å motstå for mennesker. Har ikke mor vært flink fordi barnet ikke liker vegetarmat og fisk? Veldig mange er vant med å spise vanlige norske middagsretter. Som sagt, jeg er ikke fan av rene grønnsaksmiddager. Vi har fisk 1-2 ganger i uken, men en av ungene liker det fortsatt ikke. Kan ikke tvinge barn til å like mat. Endret 14. august 2020 av Nerine_ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 14. august 2020 #58 Del Skrevet 14. august 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Har ikke mor vært flink fordi barnet ikke liker vegetarmat og fisk? Veldig mange er vant med å spise vanlige norske middagsretter. Som sagt, jeg er ikke fan av rene grønnsaksmiddager. Nei jeg mener det er total svikt når barnet ikke ‘’ liker’’ fisk. Men sånn er det med foreldre nå til dags, barna for viljen sin og bestemme det meste, det er jo enklest 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 14. august 2020 #59 Del Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, Loff77 skrev: Nei jeg mener det er total svikt når barnet ikke ‘’ liker’’ fisk. Men sånn er det med foreldre nå til dags, barna for viljen sin og bestemme det meste, det er jo enklest Jaha, så hva mener du man skal gjøre når barnet ikke liker fisk? Tvinge det til å spise? Nekte annen mat? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #60 Del Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal vi skaffe oss bil når vi bor så sentralt som vi gjør?! Her har vi gangavstand fra alt! Jeg nekter å bidra til unødvendig forurensning og CO2 utslipp. Det er ikke skadelig å gå til og fra skolen for en frisk gutt på 9 år. Anonymkode: a56e3...054 Enig med deg. Men tenker og at det kommer litt an på veien . Mine barn kunne ikke gått 1km ,her vi bor. Smal, svinget vei, ingen veiskulder, mye trafikk, om vinteren raser det is ned på veien fra fjellet over. I løpet av to år har vi nesten blitt påkjørt 4 ganger. Så her kjører jeg 1km ja. Veien er farlig samme hvor kort stykke det er. Anonymkode: 45f9a...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå