AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Hvis dere hadde hatt mulighet, ville dere hatt barnet hjemme fra barnehagen med tanke på situasjonen nå? Jeg er utrolig redd for viruset, så vet ikke om jeg tenker helt rasjonelt, men barnet har vært hjemme den siste uken. Har ikke vært noe smitte i kommunen siden juni, men er en pendlerkommune til Oslo ca 1 time unna. Hva ville dere gjort om det var opp til dere? Anonymkode: fe20a...728
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Nei.. Altså hallo, vi er i full jobb begge to. Og selv om vi ikke var det: det er ikke krisemye smitte nå, selv for oss som bor i Bergen (hvor det faktisk er en del smitte nå). Det er lite sannsynlig å bli smittet via barnehagen. Anonymkode: 94422...282 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Takk for svar! Jeg har slitt veldig mye angst når det kommer til viruset så noen ganger er jeg usikker på om jeg tar ting for langt. Vi har det fint hjemme altså, ikke redd for barnets velvære. Men barnet er jo også glad i barnehagen. Anonymkode: fe20a...728 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Nei. Send barnet i barnehagen. Fordelene for barnet ved det er mye større enn en potensiell smittefare. Anonymkode: 72bd6...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 Vi er hjemme fra bhg, men vi bor et sted med mye smitte akkurat nå. Barnehagen har nesten ingen tiltak nå så det føles helt galskap å sende i barnehagen. De ansatte må ta stappfull kollektiv transport for å komme på jobb. Jeg skulle ønske de økte til rødt nivå så barna blir litt adskilt med kohorter og flere tiltak på plass. Gult nivå i vår barnehage = normal drift. Anonymkode: 6c711...8a9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere hadde hatt mulighet, ville dere hatt barnet hjemme fra barnehagen med tanke på situasjonen nå? Jeg er utrolig redd for viruset, så vet ikke om jeg tenker helt rasjonelt, men barnet har vært hjemme den siste uken. Har ikke vært noe smitte i kommunen siden juni, men er en pendlerkommune til Oslo ca 1 time unna. Hva ville dere gjort om det var opp til dere? Anonymkode: fe20a...728 Nei. Dersom, ts, du er så livendes redd for noe så få har, så MÅ du sende barnet ut av hjemmet. Barnet tar mye mer skade av å utsetter for angst som ikke blir ordentlig håndtert enn det kan bli av å få korona. Barnet vet ikke at din angst er irasjonell og vil oppriktig tro at verden er farlig akkurat nå. Og det vil jo ingen påføre barnet sitt? Få hjelp til det der med angst, ts. For ungene sin del. Vi er ikke på vei mot noe ny "smittetopp" i Norge fordi vi ikke har hatt noen første smittetopp. Vi har knapt hatt syke. "Episenteret Oslo" har noe sånt som 0,0002 % smittet befolkning. Det er 0,1 per barneskole på 500 elever. Altså må du ta 10 skoler for å få en statistisk smittet elev. Ikke les så mye aviser, ts. Og om du må lese dem: tenk selv. Regn gjennom tallene. Visualiser. Anonymkode: 4b651...e73 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg har slitt veldig mye angst når det kommer til viruset så noen ganger er jeg usikker på om jeg tar ting for langt. Vi har det fint hjemme altså, ikke redd for barnets velvære. Men barnet er jo også glad i barnehagen. Anonymkode: fe20a...728 Barnet har det bedre i barnehagen enn hjemme med en mor som er livredd. Anonymkode: e00cf...20b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Barn har ikke vondt av å være hjemme en periode så lenge de har en omsorgsperson som ikke er opptatt og som klarer å finne på aktiviteter. Anonymkode: 6c711...8a9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 Hei takk for svar igjen! jeg vil bare påpeke at jeg ikke viser angsten min til nær familie, dette er noe jeg og behandler har kartlagt, så det er ikke noe fare for det. Har slitt med helseangst lenge før covid19 så vet hvordan jeg kan puste meg gjennom dagen. Er vel bare mer det jeg får store angstanfall om kvelden, spesielt når jeg vet at noen nær meg har vært ute. Men jeg skal jo være ærlig å si at jeg ikke kan aktivisere barnet mitt på lik linje som i barnehage med tanke på lekekamerater og uteområde. Jeg har nå tenkt å prøve å sende barnet til barnehagen til uken, i hvertfall noen timer. Takk igjen for alle svar her Anonymkode: fe20a...728
Iceman Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 Hvis du har mulighet til det, hvorfor ikke? Ikke bare gjør du deg selv og familien en tjeneste ved å redusere smittefaren ovenfor dere men dere gjør noe som har positiv innvirkning på Norge som land. Hadde alle foreldre bare tenkt som deg.
Anbefalte innlegg