AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Var gravid på mandag, så startet blødningene onsdags kveld som lys rosa utflod før det ble rødlig på morgenen etter og nå er det ikke lenger noen tvil. To tester bekrefter at jeg ikke er gravid lengre også. Skuffende, men greit, første forsøk bruker sjeldent å være min tur liksom. Gjør ikke spesielt vondt enda, noen svake mensmurringer har pågått hele uken i grunn. Når kan jeg forvente at det tar seg opp? Hvor vondt kan det bli? Og når kan man begynne å ta eggløsningstester for å starte ny prøving??? Og, hva er alle forkortelsene som brukes i denne delen av forumet? 😅 Finns det en tråd for dummies eller noe? Anonymkode: f087b...5b9
spinnwild Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Hvor langt på vei var du? Jeg ville tatt en time til legen min. Både for bekreftelse og en sjekk på om den er fullstendig. Jeg brukte en del tid på å google og gjette på forkortelsene, men det er vel like greit å spørre der de brukes...?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Om det var en tidlig SA (høres sånn ut om du nylig fikk positiv test) så forløper det sannsynligvis som en vanlig mens. Hadde du ikke vært prøver hadde du kanskje ikke tenkt over at den var forsinket engang. Mest sannsynlig kommer kroppen rett tilbake i syklus. Lykke til! Anonymkode: fab5b...106 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 1 time siden, spinnwild skrev: Hvor langt på vei var du? Jeg ville tatt en time til legen min. Både for bekreftelse og en sjekk på om den er fullstendig. Jeg brukte en del tid på å google og gjette på forkortelsene, men det er vel like greit å spørre der de brukes...? Forventet mens onsdag, og positiv test mandag og tirsdags morgen. Så ca 4+3 på tirsdag? Har legetime neste torsdag ifb noe annet, kan ta det samtidig. Hva gjør legen for å bekrefte fullstendig? Da skal jeg spørre underveis 😄 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om det var en tidlig SA (høres sånn ut om du nylig fikk positiv test) så forløper det sannsynligvis som en vanlig mens. Hadde du ikke vært prøver hadde du kanskje ikke tenkt over at den var forsinket engang. Mest sannsynlig kommer kroppen rett tilbake i syklus. Lykke til! Anonymkode: fab5b...106 Ja, jeg vil tro SA i uke 4 ish defineres som tidlig? Hadde nok ikke lagt merke til det om jeg ikke brukte appen Flo, nei! Vil det si at jeg kan få eggløsning nå alt, om ca to uker? (3 uker hvis blødningen vedvarer en stund?) TS. Anonymkode: 1eafe...d4e
Amatariel Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Trist å høre at du opplever SA Regner med du ikke hadde kommet så langt om testene er negative igjen allerede. Da kan du egentlig regne SA'en som en ganske normal mens, og anta at du er rett i syklus igjen. Jeg har opplevd to stk SA'er, i uke 5 og 6. Begge gangene kom EL bare pittelitt senere enn vanlig. Måtte kartlegge den nøye da! Men klarte det, og ble gravid begge gangene på første EL Man er ekstra fruktbar etter SA, da kroppen er klar for å være gravid. Har ikke kommet over en fellestråd med oversikt over forkortelser, men om du spør underveis her og der så er det mange velvillige flinke folk som svarer her.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 6 minutter siden, Amatariel skrev: Trist å høre at du opplever SA Regner med du ikke hadde kommet så langt om testene er negative igjen allerede. Da kan du egentlig regne SA'en som en ganske normal mens, og anta at du er rett i syklus igjen. Jeg har opplevd to stk SA'er, i uke 5 og 6. Begge gangene kom EL bare pittelitt senere enn vanlig. Måtte kartlegge den nøye da! Men klarte det, og ble gravid begge gangene på første EL Man er ekstra fruktbar etter SA, da kroppen er klar for å være gravid. Har ikke kommet over en fellestråd med oversikt over forkortelser, men om du spør underveis her og der så er det mange velvillige flinke folk som svarer her. Takk for omtanken ❤️ Det gikk egentlig greit i går, en enorm skuffelse men har jo full forståelse for at det er naturen som ordner opp selv. Men er ekstremt følsom i dag og tar kjempelett til tårene, ble så glad av å lese at jeg kan forvente eggløsning veldig snart igjen at jeg sitter her våt i øynene 😭 Det hjelper ikke akkurat på å være verdens mest utålmodige menneske, når man skal prøve å bli gravid i tillegg. Hjelpes. Fant denne tråden nå, et annet forum da men veldig informativ! Så nå vet jeg hva forkortelsene betyr, nå må jeg bare lære med hvordan de brukes 😂 TS Anonymkode: 1eafe...d4e 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forventet mens onsdag, og positiv test mandag og tirsdags morgen. Så ca 4+3 på tirsdag? Har legetime neste torsdag ifb noe annet, kan ta det samtidig. Hva gjør legen for å bekrefte fullstendig? Da skal jeg spørre underveis 😄 Ja, jeg vil tro SA i uke 4 ish defineres som tidlig? Hadde nok ikke lagt merke til det om jeg ikke brukte appen Flo, nei! Vil det si at jeg kan få eggløsning nå alt, om ca to uker? (3 uker hvis blødningen vedvarer en stund?) TS. Anonymkode: 1eafe...d4e Ja, her kom EL til helt vanlig tid ved så tidlige SA'er. Nesten så jeg kaller de kjemiske graviditeter, såvidt noe sneiet innom men ikke var liv laga tydeligvis. Slikt man ikke hadde visst hadde man ikke testet før forventet mens. Har hatt endel slike, det sier litt om at det egentlig er like greit å bare teste om mens uteblir. Samtidig, så vet man iaf at sæd møter egg, finner veien ned etc, så man får visshet om at det blir barn bare rette spiren kommer - og at det er bra kroppen tar seg av alt det andre. Hadde en da testene ikke ble kjapt negative, de hang igjen som positive i over 14 dager, da gikk jeg til legen, for å få utelukket graviditet utenfor livmor eller slikt. Målte hccg som var på stedet hvil. Det hele løste seg etter neste mens. Så hang nok igjen noe. Men mensen ryddet opp. Så sjekk bare at testene blir negative igjen, så bør det være uproblematisk. Anonymkode: 0232b...c98
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, her kom EL til helt vanlig tid ved så tidlige SA'er. Nesten så jeg kaller de kjemiske graviditeter, såvidt noe sneiet innom men ikke var liv laga tydeligvis. Slikt man ikke hadde visst hadde man ikke testet før forventet mens. Har hatt endel slike, det sier litt om at det egentlig er like greit å bare teste om mens uteblir. Samtidig, så vet man iaf at sæd møter egg, finner veien ned etc, så man får visshet om at det blir barn bare rette spiren kommer - og at det er bra kroppen tar seg av alt det andre. Hadde en da testene ikke ble kjapt negative, de hang igjen som positive i over 14 dager, da gikk jeg til legen, for å få utelukket graviditet utenfor livmor eller slikt. Målte hccg som var på stedet hvil. Det hele løste seg etter neste mens. Så hang nok igjen noe. Men mensen ryddet opp. Så sjekk bare at testene blir negative igjen, så bør det være uproblematisk. Anonymkode: 0232b...c98 Hurra, testene er negative igjen, så da er jeg good to go! Eneste positive med negativ test 😅 Nå har jeg hamstret eggløsningstester så nå blir det the real shit fremover Anonymkode: 1eafe...d4e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #9 Skrevet 15. august 2020 Det verste med min første SA var at "alle" sier at "det er akkurat som en vanlig mens". For noen er det kanskje det, men det ble en traumatisk opplevelse for meg, og jeg måtte få morfin på legevakten for å holde ut smerten. Jeg vil ikke skremme deg, men jeg synes det er viktig å fortelle at det ikke alltid er som "vanlig mens". SA nr 2 var ikke like vond, mens nr. 3 pepret jeg på med paralgin forte fra jeg begynte å kjenne det og testene var negative. Jeg vet ikke hvor vond den hadde blitt om jeg ikke hadde tatt sterke smertestillende, men jeg ville ikke ta noen sjanser. Alle mine SA-er har skjedd i uke 4. Nå er jeg snart i uke 4 på nytt og jeg har lagt klar smertestillende til det samme skjer på nytt. Jeg har hatt murringer i noen dager, og regner med det skjer snart. Angående ny prøving anbefaler jeg å vente til graviditetstesten er helt negativ igjen så du slipper forvirring. Gjerne mål hcg hos legen for å være sikker på at den er på 0. Vi prøvde på første syklus etter den første SA-en, og det ble masse rot rundt hva dette var, om det var ny graviditet, om jeg kun hadde mistet en tvilling men fortsatt var gravid, om det var svangerskap utenfor livmoren etc. Jeg hadde et stort hopp i hcg, men så sank den igjen, så det blir regnet som en egen SA. Den usikkerheten vi gikk med unner jeg ingen å oppleve, så jeg ville i alle fall ventet til hcg er på 0. Jeg foretrekker å vente en syklus bare for å la det normalisere seg litt, men det skal ikke være noe problem å prøve med en gang. Hvis/når den graviditeten jeg opplever nå går galt venter jeg til vi får utredning om en liten stund. Anonymkode: 8533a...a93
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #10 Skrevet 15. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det verste med min første SA var at "alle" sier at "det er akkurat som en vanlig mens". For noen er det kanskje det, men det ble en traumatisk opplevelse for meg, og jeg måtte få morfin på legevakten for å holde ut smerten. Jeg vil ikke skremme deg, men jeg synes det er viktig å fortelle at det ikke alltid er som "vanlig mens". SA nr 2 var ikke like vond, mens nr. 3 pepret jeg på med paralgin forte fra jeg begynte å kjenne det og testene var negative. Jeg vet ikke hvor vond den hadde blitt om jeg ikke hadde tatt sterke smertestillende, men jeg ville ikke ta noen sjanser. Alle mine SA-er har skjedd i uke 4. Nå er jeg snart i uke 4 på nytt og jeg har lagt klar smertestillende til det samme skjer på nytt. Jeg har hatt murringer i noen dager, og regner med det skjer snart. Angående ny prøving anbefaler jeg å vente til graviditetstesten er helt negativ igjen så du slipper forvirring. Gjerne mål hcg hos legen for å være sikker på at den er på 0. Vi prøvde på første syklus etter den første SA-en, og det ble masse rot rundt hva dette var, om det var ny graviditet, om jeg kun hadde mistet en tvilling men fortsatt var gravid, om det var svangerskap utenfor livmoren etc. Jeg hadde et stort hopp i hcg, men så sank den igjen, så det blir regnet som en egen SA. Den usikkerheten vi gikk med unner jeg ingen å oppleve, så jeg ville i alle fall ventet til hcg er på 0. Jeg foretrekker å vente en syklus bare for å la det normalisere seg litt, men det skal ikke være noe problem å prøve med en gang. Hvis/når den graviditeten jeg opplever nå går galt venter jeg til vi får utredning om en liten stund. Anonymkode: 8533a...a93 Takk for at du deler erfaringene dine ❤️ Leit å høre at du har opplevd så mange SA. Nå har jeg tatt to tester som er negativ, og det er ingen tvil om hva som skjer basert på det som kom ut i dag, men jeg opplever enda lite smerter. I grunn mindre enn en vanlig menstruasjon også, selv om blødningene er veldig like en vanlig mens nå 🤷🏼♀️ Har legetime i neste uke, som jeg bestilte så fort jeg fikk positiv test, nå får jeg bruke den på å få tester hcg i stedet for å snakke svangerskap da. Men, når vi skal begynne å teste for eggløsning, hvordan nøyaktig foregår den prosessen? Når i syklus/ift SA skal testene begynne å tas , hvor ofte er det lurt, hvordan vet jeg når er jeg er mest fruktbar/selve EL etc? Gi meg en dummies-forklaring, veldig gjerne folkens 🤓🧐 Anonymkode: 1eafe...d4e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #11 Skrevet 15. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for at du deler erfaringene dine ❤️ Leit å høre at du har opplevd så mange SA. Nå har jeg tatt to tester som er negativ, og det er ingen tvil om hva som skjer basert på det som kom ut i dag, men jeg opplever enda lite smerter. I grunn mindre enn en vanlig menstruasjon også, selv om blødningene er veldig like en vanlig mens nå 🤷🏼♀️ Har legetime i neste uke, som jeg bestilte så fort jeg fikk positiv test, nå får jeg bruke den på å få tester hcg i stedet for å snakke svangerskap da. Men, når vi skal begynne å teste for eggløsning, hvordan nøyaktig foregår den prosessen? Når i syklus/ift SA skal testene begynne å tas , hvor ofte er det lurt, hvordan vet jeg når er jeg er mest fruktbar/selve EL etc? Gi meg en dummies-forklaring, veldig gjerne folkens 🤓🧐 Anonymkode: 1eafe...d4e Det er ikke sikkert du vil oppleve smerter i det hele tatt, for det er jo veldig individuelt hvordan det foregår. Jeg ville bare dele av min erfaring så du er klar over at det ikke nødvendigvis er som vanlig mens, og jeg mener at folk skal slutte å si det... Angående eggløsningstester så står dette godt forklart i pakningsvedlegget (jeg har prøvd rfsu og babyplan). Jeg kjenner det i kropp og sinn når eggløsning kommer, så jeg pleier bare å teste for å sjekke om jeg har rett, men vanlig prosedyre er å teste daglig på samme tidspunkt fra en viss dag i syklusen (tror det er dag 9, men det må du sjekke i pakningsvedlegget). Når streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken så betyr det at egget vil slippes iløpet av 48 timer (testen måler altså ikke selve eggløsningen, men det som fører til at egget slippes). Appen Flo pleier å anslå ca riktige dager for meg, så jeg følger også med der. Vi har sex ca annenhver dag dagene før eggløsning skal komme, og frem til dagen etter, og jeg blir gravid hver gang. Sædcellene kan leve i opp til 5 dager, så har dere sex fem dager før eggløsning så er det en mulighet for å bli gravid. Har også hørt at det lønner seg å kun ha sex annenhver dag så lageret får bygge seg opp, men jeg vet ikke om det har noe for seg. Andre triks har jeg ikke prøvd, men vet at enkelte spiser ananas rundt eggløsning og sier det skal funke, men vet ikke helt hvor mye jeg tror på det. Tar de fleste kjerringråd med en klype salt. Lykke til! Anonymkode: 8533a...a93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå