AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Baby på 7,5 mnd nekter plutselig å spise grøt. Kniper igjen munnen og rister på hodet, det er helt uaktuelt. Hva kan jeg gjøre? Vanligvis er grøt en stor favoritt og blir slukt ned, men over natten endret det seg.. Anonymkode: 7d5ae...e7e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Regner med barna blir lei, slik som vi blir av brødskive innimellom. Prøvd å tilsette litt smoothie eller andre dessertsmaker fra barneglassene? Gi annenhver skje med det og grøt, eller ta litt av begge på skjeen. Prøv en med sterk farge først for å vise at det er noe annet enn grøten 👍🏼. Anonymkode: c9894...7cc
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Prøv en annen type, smakssett på en annen måte, eller gi ham noe annet. Unger blir matlei de som oss andre. Vi har pimpet grøten med ulike fruktmoser når han blir lei. Anonymkode: 83390...ca4
Moi123 Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Tilby masse annen god mat, gjerne det samme som dere selv spiser (da tilpassa uten kumelk o.l) ? 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Slik var sønnen min også. For hans del hang det, i følge legen, sammen med at han fikk magesmerter etter å ha spist ting med laktose, og det ble koblet sammen med melk og grøten. Grøt=magevondt, melk=magevondt osv. Vi ga andre passende ting i stedet for melk og grøt, og det gikk veldig bra. Anonymkode: 6798e...488
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 Det gjorde vår rundt samme alder også. På det tidspunktet hadde vi ikke gitt henne noe annet enn barnemat (mos og grøt), og det ville hun plutselig ikke ha mer (særlig ikke grøt). Vi ga henne brød, kokte grønnsaker og frukt osv. og annen myk mat som hun kunne putte i munnen selv. Det ville hun gjerne spise. Hvis hun skulle spise noe fra skje, måtte det være av en konsistens som hang fast i skjeen, slik at hun kunne "spise selv". Anonymkode: bcbae...daf
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 På tide med mat barnet kan spise selv tenker jeg Anonymkode: ad1be...9f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå