AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Jeg begynte på en bachelor i fjor. Tok alle eksamen dette året bortsett fra ett (20stp). Men har ombestemt meg og skal starte på et nytt studie nå. Vil alt jeg har fått i stipend hittil bli omgjort til lån fordi jeg ikke fullførte min bachelor? Eller vil kun noe av stipendet bli til lån? Anonymkode: ede83...209
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 Det du ikke har bestått eksamen i blir lån. Det du har bestått eksamen i blir som normalt (delvis lån, delvis stipend- husker ikke helt fordelingen). Så du har bestått 40 av 60 poeng på et år (som jeg forstår det). Da har du bestått 67% prosent og det vil være som normalt (lån og stipend). Resten av det du har mottatt blir lån. Om du tar opp det du mangler så blir det også fordelt på lån/stipend. Anonymkode: 6f987...774
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 Har ikke noe å si om du fullfører graden, kun at du fullfører emnene du skulle tatt, og fått støtte til. Anonymkode: 6f987...774
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe å si om du fullfører graden, kun at du fullfører emnene du skulle tatt, og fått støtte til. Anonymkode: 6f987...774 Det har faktisk noe å si. Du må egentlig også gjøre ferdig graden for å få omgjort noe av støtten til gradomgjøring Anonymkode: 8cf6e...839 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Hvis jeg har forstått regelverket slik den har blitt i dag vil du kunne få noe av lånet omgjort til stipend (25% av lånet), men fordi du ikke fullfører utdanningen vil du ikke få alt av potensiell stipend omgjort (40% av lånet). Fullført utdanning belønnes med gradsomgjøring av lån til stipend av resterende 15%. https://ny.lanekassen.no/nb-NO/regelverk/forskrift-om-utdanningsstotte/slik-fungerer-omgjoring/ Når du i tillegg ikke består en eksamen vil dette også redusere omgjøringen av lån til stipend, med mindre du tar ekstra studiepoeng annet sted for å gjøre opp for de tapte studiepoengene. Anonymkode: 1a3ea...2d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå