Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Ta tidlig ultralyd for å finne nøyaktig termindato. Dette kan helt lovlig gjøres i Norge.

2) Finn noen som kan ta blodprøve av deg. Hvis fastlegen nekter, hør med et privat legesenter. Du trenger bare noen som kan ta en blodprøve.

3) Book en time for å ta blodprøve på uke 9+0. Prøven skal sendes til USA for analyse, så velg et tidspunkt som gjør at du får sendt prøven samme dag (DHL Express)

4) Bestill Testkit fra ultralydklinikken i Danmark i god slik at du er sikker på at det kommer frem til deg i tide. 

5) Les instruksjonene som følger med kit’et nøye. De forklarer hvordan blodprøven skal tas, pakkes og sendes.

6) Ta blodprøve

7) Send blodprøven til USA samme dag.

Du får svar innen 8-12 dager.

Anonymkode: 14415...665

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke ta UL først. 

Det er kun Panorama-testen som kan tas fra uke 9+0, Harmony-testen må tas fra uke 10+0. 

Man kan også bestille fra Belgia, da får man fortere svar, siden de utfører analysen der, i stedet for å sende helt til USA. 

Anonymkode: 373e5...1e1

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke ta UL først. 

Det er kun Panorama-testen som kan tas fra uke 9+0, Harmony-testen må tas fra uke 10+0. 

Man kan også bestille fra Belgia, da får man fortere svar, siden de utfører analysen der, i stedet for å sende helt til USA. 

Men hvorfor tar man den gamle Harmony testen når Panorama er mer nøyaktig og kan tas en uke tidligere?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor tar man den gamle Harmony testen når Panorama er mer nøyaktig og kan tas en uke tidligere?

Den er gjerne billigere. Da jeg tok NIPT i 2017, var Harmony betydelig billigere enn Panorama, rundt 2 500 billigere. Nøyaktigheten skal være ganske lik, men panoramaen tester for mer. At den kan tas en uke tidligere var litt likegyldig for meg. 

Nå har jeg tatt Panorama, men det var mest fordi Harmony ikke var et valg om man ville ha kit tilsendt fra utlandet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...