Gå til innhold

Unge som slurper så inni h*****e

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nok ufyselig nå og nå får jeg nok høre at jeg er en ond stemor. Men mitt bonusbarn i småskolealder slurper når h*n spiser og drikker. H*n spiser som en hund innimellom, dvs uten kniv og gaffel og rett fra fatet og blir sjeldent korrigert på dette. Det er nesten sånn at jeg må forlate bordet. Virkelig hater den lyden, både fra barn og voksne. Synes det er en ekkel uvane. Jeg og samboer har blitt enige om å ikke oppdra hverandres barn, så hva er beste løsning? Skal jeg gå fra middagsbordet hver gang? 

Anonymkode: b360f...113

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du be far oppdra barnet sitt? Om ikke ville jeg gått fra bordet hver gang. Har misofoni selv å hadde RABLA. Ingenting med mennesket som slafser å gjøre, lyden trigger ett raseri uten like. Å lære grunnleggende bordskikk må far ta seg av. 

Anonymkode: d9946...76f

• Liker 4
Skrevet

Slutt med disse tulle trådene

Anonymkode: c28e5...1ce

Skrevet

Jeg lever med en voksen mann som aldri ble korrigert når han spiste. Han spiser nå med åpen munn, bruker tennene for å "dra av " maten ( sånn at tennene er borti gaffelen hele veien og lager en forferdelig lyd) og nærmest hiver maten inn i munnen. Jeg holder på å bli gal og skjønner akkurat hvordan du har det. 

Har uansett aldri skjønt hvorfor ikke steforeldre skal få lov til å oppdra stebarn. 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg rettet på barnet i dette tilfelle. Det må da være lov når det sjenerer deg. 

Anonymkode: 3a401...6d4

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, TS! Mannen min spiser sånn, jeg syntes det bare var pussig da vi var nyforelsket, men nå, etter 10 år, er jeg kjempirritert. Jeg takler også dårlig spiselyder fra andre mennesker, uansett alder. Når vi er hos svigers, skjønner jeg hvor mannen min har det fra. Det slurpes og slafses, og tygges med åpen munn, av flere familiemedlemmer der.... Argh

Det er en grunn til at jeg aldri gir tyggegummi til mannen min, og vi har svært sjelden suppe når jeg får bestemme maten.

Vi har to barn den ene er lik meg, den andre er lik sin far. Minsten spiser med åpen munn, og storesøster irriterer seg grønn. Jeg, og ikke minst storesøster, prøver å minne ham på det, men det er tydeligvis veldig vanskelig å huske, og han bir lei seg av de stadige påminninene. Kan ikke si noe til mannen min, for han blir direkte sint, og sier at han spiser helt vanlig, og det er VI som har et problem. Min datter sitter av og til med øreklokker for å blokkere lyden ute. Jeg prøver å si til henne at det er litt overdrevent, men egentlig har jeg også lyst til å gjøre det samme.

Det er ikke alltid kos rundt middagsbordet i vår familie, nei.....

Anonymkode: c7ede...fdd

Skrevet

Dere kommer til å få problemer hvis dere ikke skal kunne irettesette hverandres barn. At bioforelderen skal ha hovedansvaret - ja. Men steforelderen bor der og, og er nødt til å kunne få lov til å si ifra når det er noe. Bl.a. ang idiotiske lyder ved matbordet. 

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar :) samboer slurper kaffe selv, og er døv når barnet hans slurper verre.. Enn ja, jeg vet ikke. Burde vurdere øreklokker. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok ufyselig nå og nå får jeg nok høre at jeg er en ond stemor. Men mitt bonusbarn i småskolealder slurper når h*n spiser og drikker. H*n spiser som en hund innimellom, dvs uten kniv og gaffel og rett fra fatet og blir sjeldent korrigert på dette. Det er nesten sånn at jeg må forlate bordet. Virkelig hater den lyden, både fra barn og voksne. Synes det er en ekkel uvane. Jeg og samboer har blitt enige om å ikke oppdra hverandres barn, så hva er beste løsning? Skal jeg gå fra middagsbordet hver gang? 

Bare å snakke til han, på en fin måte. Det må du da kunne, ellers blir der jo håpløst å bo under samme tak. Hva når samboer er ute; går ungene hans på selvstyr da?

• Liker 1
Skrevet

Da får du si fra som den bonusmoren du er. 

Du er en del av familien og da får du ta i et tak også. 

Jeg er bonusmor til to og jeg er da likestilt med oppdragelse når vi bor under samme tak.

Ta deg sammen. 

Anonymkode: aaf2d...056

• Liker 1
Skrevet

Jeg er stemor til tre, voksne nå, men satt de og slurpet og smattet ved bordet ba jeg dem om å lukke munnen og å drikke uten slurpelyd.... Det samme gjorde jeg med barnet vi fikk felles!

Vi hadde en enighet om at ting som gikk på det daglige var vi likestilte på ang oppdragelse av stebarna mine. Store ting tok far og mor seg av, men ting som skjedde i vårt hus og når barna var hos oss, som gikk på oppførsel, kjærlighetssorger, lekser, hjelpe til hjemme osv, det tok jeg minst like mye som han gjorde...

Tror dere må ta en ny prat om dette med å snakke til hverandres barn. Det blir jo snodig hvis dere sitter ved bordet alle sammen og du kun snakker til ditt barn hvis det vipper på stolen (som eksempel) og han bare snakker til sitt... Ta en prat med samboeren din om at du ønsker - for barnets skyld - at andre ikke skal synes det er ekkelt å sitte sammen med h*n når man spiser.... Det er ikke hyggelig å få kommentarer fra jevnaldrende eller at kompiser velger et annet bord for eksempel.... Og ikke minst som voksen, som det er eksempler på nedover i tråden her, at de fortsetter på samme måte i voksenlivet. Det er ikke sjarmerende å sitte på restaurant og fyren ved nabobordet slafser og slurper ustanselig....

• Liker 1
Skrevet

Eksen sleiker seg på hendene ved matbordet. Synes det er kjempeekkelt. Ble ganske sjokkert når svigermor gjorde det samme. Sleik på hender og på fingre!! 

Anonymkode: 8d430...fd0

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lever med en voksen mann som aldri ble korrigert når han spiste. Han spiser nå med åpen munn, bruker tennene for å "dra av " maten ( sånn at tennene er borti gaffelen hele veien og lager en forferdelig lyd) og nærmest hiver maten inn i munnen. Jeg holder på å bli gal og skjønner akkurat hvordan du har det. 

Har uansett aldri skjønt hvorfor ikke steforeldre skal få lov til å oppdra stebarn. 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg rettet på barnet i dette tilfelle. Det må da være lov når det sjenerer deg. 

Anonymkode: 3a401...6d4

Samme her! Intillegg slurp og smatting. Blir faen meg gal i hue. Jeg har mint han på i noen år å ete pent. Men her en dag sa han " ille at jeg ikke kan søise som jeg vil i mitt eget hus"... blir helt oppgitt 

Anonymkode: 02e7b...878

Skrevet

Et av nabobarna gjør dette, smatter noe innmari høyt. Lukker ikke munnen. Når barnet er her i huset ber jeg det bare pent å lukke munnen. 
Her i huset lukker vi munnen når vi spiser. Samme på restaurant og på besøk hos andre. 

Etter å ha sagt det 3 ganger i løpet av en spisesituasjon, ble jeg oppgitt. 

Tenk å ha slike foreldre. Som ikke tar tak i dette. Har de ikke påpekt dette i barnehagen heller? Blir helt sprø av slik mangel på oppdragelse. 

Skrevet

Jeg skjønte at det var snakk om et stebarn bare ved å lese overskriften. 

Anonymkode: c8635...0de

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet

Jeg spiser heller ikke pent Mann 35

Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Jeg spiser heller ikke pent Mann 35

Og du klarer ikke å korrigere deg selv? Klarer ikke å lære noe nytt?

Anonymkode: 203e9...c80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og du klarer ikke å korrigere deg selv? Klarer ikke å lære noe nytt?

Anonymkode: 203e9...c80

Nei er man alene så er man alene ☹️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...