AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Du som ikke kjøper brukte klespakker til barna deres , hva er grunnen? Og hvilke klær/merker er du glad i ? Jeg har to barn født i 2018 og 2019. Jeg er en av de som ikke kjøper klespakker brukt . En av hovedgrunnene er at mange i pakkene ikke faller i smak. For eksempel hater jeg klær med riller. Så inneholder pakkene flere klær med riller blir ikke akkurat de klærne brukt og bortkasta og kjøpe pakken. Det samme om klærne er veldig slitte eller overpriset En anne grunn er at mange av pakkene innholder upraktiske klær. Jeg liker ikke hettegensere, glidelås jakker og 5 dongeri bukser til så små . Og tredje hovedgrunn er at jeg har fått mine merker jeg liker og kjøper nytt av når de vokser ut. En del basics fra h&m nettbutikk (mye bedre utvalg og finere klær enn i butikken) , leggings/tights fra polern o pyret. Ull rexlex, Lillelam og hust and claire. Det funker bra, så da vil man velge det samme igjen. Anonymkode: b89b5...d6f 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 Barnet mitt arver eller får klær av slektninger og venner, så jeg slipper å kjøpe så mye. Hvis jeg finner noe på loppis kjøper jeg det også. Å kjøpe nye bomullsklær fullpris fra H&M eller Lindex feks, ser jeg på som bortkastede penger. Jeg kjøper gjerne der hvis det er salg og de ligger på rundt 40 kr per plagg. Kjøper enkeltplagg av ull innimellom, da kjøper jeg enten brukt eller på salg. Safa, Devold er vel det det går i. Kjøper også vinterdress ny, bruker Bergans Snøtind insulated. Har også kjøpt ny en Bergans dunjakke. Anonymkode: 905b1...8ac 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 Fordi jeg liker å kjøpe klærne selv. Liker ikke trange jeans på små barn, heller ikke fastsydde hetter. Kjøper ikke akryl. Handler oftest på salg eller med rabattkoder
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 Fordi det stort sett er bare ett eller to plagg jeg er intressert i,å da gidder jeg ikke betale 500 kr for det. Jeg kjøper ikke merkeklær kun klær fra billigkjeder,de er fine nok. Anonymkode: ce0b6...be9 2
GammelKaktus Skrevet 13. august 2020 #5 Skrevet 13. august 2020 Kjøper ikke brukt for jeg vil ha nytt, er ikke verre enn det. Har bare et barn og noe skal pengene brukes på så da kan de like gjerne brukes på klær. Er ikke noe spesielle merker, går mye i Levis, Hummel, Adidas, Timberland, Bergans ikke noe fancy, men klær som passer og holder bra. Ull liker vi Pierre Robert og Janus, uteklær blir Bergans. Det meste holder så bra at vi selger det etter han har vokst utav det. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Skrevet 13. august 2020 3 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Kjøper ikke brukt for jeg vil ha nytt, er ikke verre enn det. Har bare et barn og noe skal pengene brukes på så da kan de like gjerne brukes på klær. Er ikke noe spesielle merker, går mye i Levis, Hummel, Adidas, Timberland, Bergans ikke noe fancy, men klær som passer og holder bra. Ull liker vi Pierre Robert og Janus, uteklær blir Bergans. Det meste holder så bra at vi selger det etter han har vokst utav det. Ja det var jo skikkelig hjelpsomt svar når du ikke kjøper brukte klær en gang.. Anonymkode: ce0b6...be9 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #7 Skrevet 13. august 2020 Brukte klær er overpriset! Det er alltid salg på klær. Anonymkode: 3a258...8a5 4
Mumsmums Skrevet 13. august 2020 #8 Skrevet 13. august 2020 Har kjøpt noen pakker, men det er alltid noe eller mye som ikke passer, endten i str eller i funksjonalitet. Så da kjøper jeg heller nytt og det som passer mine barn. Kjøper gjerne enkeltplagg brukt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #9 Skrevet 13. august 2020 Fordi jeg vil at barna mine skal ha klær som jeg vet er vasket PARFYMEFRITT. Så mange barn som går rundt og stinker skyllemiddel🤢 Anonymkode: cabc8...47f 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 Kjøper brukt, men ikke klespakker. Da skal i såfall det være gode bilder av alle klærne. Anonymkode: 4bb13...183 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #11 Skrevet 13. august 2020 Jeg kjøper ikke slike pakker da det ofte er mye jeg ikke ønsker å kle barna i, som feks mange dongribukser, hettegensere med mer. Da tenker jeg det er bedre at folk som bruker alle klærne kjøper pakkene. Derimot selger jeg mange pakker, og får de fort solgt hver gang. Så tenker andre foreldre har samme preferanser på klær til barna som meg, praktiske behagelige bevegelige klær av kvalitet. Anonymkode: 9130c...afa 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #12 Skrevet 13. august 2020 Har gjort så mange bomkjøp med å kjøpe brukt, gidder ikke prøve igjen. Slitte, flekkete klær som selges som om de er pent og lite brukt. Anonymkode: 2b30f...7ec 2
Cer3s Skrevet 13. august 2020 #13 Skrevet 13. august 2020 Hatt uhell med flere brukthandler. Se legger de nuppete, hullete og flekkete klærne nederst og de fineste øverst. Også har de nesten helt en flaske med parfyme over klæra før de selger det. Hadde ganske flaks med en jeg har kjøpt klær av samt at jeg fikk en pose med masse fine klær av en venninne. Men kjenner jeg ikke folka gidder jeg ikke å kjøpe kjenner jeg 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #14 Skrevet 13. august 2020 Aldri kjøpt klespakke til barna. Aldri tenkt over det. Kjøper i butikkene det vi vil ha. Anonymkode: f0c11...b37 1
Fuju Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 (endret) Feil tråd Endret 13. august 2020 av Fuju
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #16 Skrevet 13. august 2020 Grunner til at jeg lar være å kjøpe brukte klespakker, er fordi jeg risikerer ulike ting på denne listen: 1. Skyllemiddel 2. Hullete/nuppete/slitte klær 3. Upraktiske klær 4. Røyklukt 5. Kjellerlukt 6. At barnet mitt ikke vil bruke klærne, da er jeg like langt, uten returrett 7. Å betale for mye 8. Å bruke tid og penger (ref bomstasjoner) evt. frakt på å hente klærne Grunner til at jeg tidligere har kjøpt brukte klespakker: 1. Miljøvennlig 2. Klær blir ofte mykere etter bruk og vask 3. Kjemikalier er vasket delvis ut 4. Positiv trend 5. Gode kupp Blir for mye å risikere for meg. Anonymkode: c30d2...dda
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #17 Skrevet 14. august 2020 Jeg har aldri kjøpt klespakker til mitt barn. Her er grunnene: - Vi har kun ett barn og har råd til å kjøpe nye klær. - Det er ofte mye nuppete, slitte og utvaska klær i en klespakke. Skjønner fremdeles ikke at folk er frekke nok til å selge det. - Det er alltid en del klær i klespakkene som er så upraktiske at jeg aldri ville ha kledd barnet mitt i det. - Jeg vil ikke ha klær med røyk-, kjeller-, parfyme- eller dyrelukt. - Jeg er opptatt av hva barnet mitt går kledd i og synes det er koselig å kjøpe nye klær til han. Det er en aktivitet jeg trives med. - Jeg finner ofte helt nye klær som er billigere enn enkelt plaggene som legges ut på Finn.no. Jeg kjøper stortsett tøy på salg og har aldri betalt mer enn 40-60 kroner per plagg. Kjøper klær fra HM, Newbie, Reflex, Lindex, name it etc. Merker ikke forskjell på bodyer fra HM og Newbie. Anonymkode: 628ac...062 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #18 Skrevet 14. august 2020 Mye av samme grunnene som deg. At ting er upraktisk, eller på annen måte ikke er slikt barnet vårt liker gå med. Jeg gidder ikke kjøpe en pakke, bare for å måtte legge vekk over halvparten av klærene. Vi planlegger flere barn, og tar vare på det vi nå har brukt på eldstemann. Så lillebroren som nå er på vei, kommer til å få masse pent brukt, som er praktisk og sånn vi liker det (omslagsbodyer, ikke noe hetter og dilldall og fjas). Anonymkode: 9c82c...c54 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #19 Skrevet 14. august 2020 Vi tok i mot en del brukt tøy da de var babyer, men disse klærne er jo ofte veldig lite brukt og like fine. Nå er mine barn større (2 og 6) og jeg kjøper ikke brukt til dem fordi jeg ser klær i disse størrelsene ofte har mye slitasje etter mange vask feks. Jeg kjøper heller nye klær på salg og kjøper helst tøy jeg synes holder seg godt fremfor å kjøpe masse av dårlig kvalitet. Merker jeg foretrekker er Lindex, Polarnopyret, noe fra Reflex, hust&claire, lillelam, nøstebarn og Joha. Klær som er pent brukt gir vi gjerne bort igjen. Litt dyrere ting prøver jeg selge for en billig penge. Har feks flere vinterdresser som er like fine enda. Kan godt kjøpe slikt yttertøy brukt om det ser greit ut og ha som ekstra skift. Anonymkode: 0989f...8cb
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #20 Skrevet 14. august 2020 Liker å kjøpe selv, det er ikke så dyrt på hm og cubus, samtidig som de er fine 😊 Anonymkode: 085bf...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå