AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Noen som har gjort det? Er dere fornøyde? får man stoler som det faktisk er plass til i bilen, eller er det standard? Vi har liten bil.. https://www.if.no/privat/forsikring/personforsikring/barneforsikring/barn-i-bil/bilstol Anonymkode: 490fb...418
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 Man får kun stoler fra Besafe og nei det er ikke sikkert at de passer optimalt i bilen. Babybilstolen bør bl a ha riktig helling(ca 45 gr i ryggen) etter montering. Ofte må man prøve flere modeller for å finne en som passer. Stol nr 2 kan fort ta stor plass eller på andre måter ikke passe i bilen. Modular varer stort sett ikke til barnet er 4 år, og man må derfor bytte den ut med en annen bakovervendt, vet ikke om du da kan bytte til izi Plus, om den passer i bilen, men den er igjen plasskrevende Beltestolen(15-36) bør passe både barn og bil. Og izi Up som If tilbyr er ikke en særlig god stol. Den gir ofte dårlig belteføring fordi den mangler horn( dvs hofteveltet har lett for å bli liggende feil.) Jeg har satt meg en del inn i bilsikring i de 11 årene jeg har hatt barn. Og jeg syns ikke If's ordning er god nok, jeg ville ikke benyttet meg av den. Anonymkode: 994f1...0b9 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man får kun stoler fra Besafe og nei det er ikke sikkert at de passer optimalt i bilen. Babybilstolen bør bl a ha riktig helling(ca 45 gr i ryggen) etter montering. Ofte må man prøve flere modeller for å finne en som passer. Stol nr 2 kan fort ta stor plass eller på andre måter ikke passe i bilen. Modular varer stort sett ikke til barnet er 4 år, og man må derfor bytte den ut med en annen bakovervendt, vet ikke om du da kan bytte til izi Plus, om den passer i bilen, men den er igjen plasskrevende Beltestolen(15-36) bør passe både barn og bil. Og izi Up som If tilbyr er ikke en særlig god stol. Den gir ofte dårlig belteføring fordi den mangler horn( dvs hofteveltet har lett for å bli liggende feil.) Jeg har satt meg en del inn i bilsikring i de 11 årene jeg har hatt barn. Og jeg syns ikke If's ordning er god nok, jeg ville ikke benyttet meg av den. Anonymkode: 994f1...0b9 Tuuusen takk for at du svarer, helt supert å få høre slike erfaringer når jeg ikke har noen selv ennå Anonymkode: 490fb...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå