Gå til innhold

foreldre som lar barna bo i hus fullt av søppel. bekymringsmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som håndverker og er innom mange hjem iløpet av året men det jeg så idag gjorde meg rett og slett forbanna. søppel lukta slår imot meg når jeg går inn i huset, det er en sånn mengde med søppel i huset att det er vanskelig å ikke tråkke på det. Det er stier for å komme seg rundt og kjøkkenet er fylt med gammel oppvask kopper kar og tårn med takeaway søppel. Og i dette huset bor det 2 foreldre og 3 barn. tok en alvorsprat med far i huset angående rotet men det hadde jeg tydeligvis ikke noe med.

Så hva gjør man skal man ikke bry seg og håpe at de tar seg sammen etter jeg snakka til far eller sende inn en bekymringsmelding. Hva er liksom terskelen før man kontakter barnevernet angående sånne saker? 

Anonymkode: 05733...6b8

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sånne mengder, er det potensielt helsefarlig for barna å bo der. Det der er greit å melde bekymring om. Jeg renger jo med å se rot, og at dette var noe helt utenom det vanlige.

Anonymkode: b649b...c65

• Liker 23
Skrevet

Det høres helt klart ut noe for barnevernet ja. Det ligger psykiske problemer bak slike forhold. 

Anonymkode: 36492...92e

• Liker 16
Skrevet

Her må du melde ifra. Ingen psykisk friske mennesker har huset fult av søppel. 

• Liker 14
Skrevet

Om det er stier rundt i huset slik du beskriver så må jo dette ha hopet seg opp over laang tid. Flere måneder... Fikk du utført arbeidet ? Hva skulle du fikse?

Hvordan så badet ut?

Anonymkode: 7ec96...d26

• Liker 8
Skrevet

Klart grunnlag for bekymringsmelding. Dette er helseskadelig. 

• Liker 14
Skrevet

Ja, meld inn!

Anonymkode: 360bf...3d3

• Liker 9
Skrevet

Dette er noe du må melde fra om. Det finnes ikke greit. Søppel er en ting men årsaken til at folk å leve med slikt søppel er alltid ille. 

• Liker 12
Skrevet