AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Jeg kjenner jeg er sliten, kanskje fordi jeg sov veldig dårlig de siste to nettene pga festing i nabolaget, men det kverner mye i hodet nå. jeg har jobbet i et stort varehus i kasse og ute i butikken i 5 år. Trives kjempegodt med flotte kollegaer og sjef som er skikkelig folkelig og kunnskapsrik. men etter 12. Mars har det vært skikkelig stressende mentalt....veldig stressende. kunder var kjempehyggelige og veldig flinke, men så i slutten av april virker det som alt var glemt....folk SKAL bruke kontanter og blir sur hvis vi spør om det er mulighet for å bruke kort i stedet. Ingen skjønner at det er en pandemi som foregår når varer mangler eller at varelevering tar litt lengre tid. Folk blir skikkelig sinte! Brøler til ansatte og jeg fikk en skikkelig skyllebøtte bare fordi jeg spurte en dame om hun kunne bruke kort istedet for å betale varene til 300,- i fem-kroninger... lista er lang, folk er sint og sure, hoster og harker, strør penger rundt seg, må gå på hverandre og klager over at det er mange personer i butikken, når de selv står der med mann og 3 barn... jeg har såklart fått med meg smitteoppblomstringen, og nå i ferien min har vi holdt oss hjemme og ute i fjellet hvor vi ikke har møtt mange, og fått slappet av. Trent litt i skauen. men nå skal jeg tilbake på mandag etter tre uker ferie, og jeg gruer meg. Vi får ikke bruke masker heller. Fått store bokstaver i mail om at ingen ansatte skal bruke masker noen sinne fra hovedkontoret. Jeg er redd for å bli syk, jeg er redd for sykehus osv. Har vært skikkelig syk en gang, og var mer redd ansatte på sykehuset når det var nåler og oksygen osv. hva gjør jeg? Har ikke flere feriedager, ingen får ta en dag fri pga redsel mot korona, har ingen barn. Anonymkode: 088fe...073 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi får ikke bruke masker heller. Fått store bokstaver i mail om at ingen ansatte skal bruke masker noen sinne fra hovedkontoret. Anonymkode: 088fe...073 Det hadde jeg tipset pressen om. Jeg har selv ikke stor tro på ansiktsmasker, men hadde blitt rimelig sint på andre kollegers vegne om de ble nektet å bruke maske. I morgen kommer det sannsynligvis anbefaling om munnbind i visse situasjoner, så tipper media er interessert i en sånn type sak. Anonymkode: 9f2f4...202 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Det hadde jeg tipset pressen om. Jeg har selv ikke stor tro på ansiktsmasker, men hadde blitt rimelig sint på andre kollegers vegne om de ble nektet å bruke maske. I morgen kommer det sannsynligvis anbefaling om munnbind i visse situasjoner, så tipper media er interessert i en sånn type sak. Anonymkode: 9f2f4...202 Jeg ønsker ikke involvere presse og lignende, jeg er veldig angstfull, så hvis arbeidsplassen havner i søkelyset eller havner i avisa, så blir det mentalt verre for meg å gå på jobb. Jeg leser såvidt nyheter og er svært lite på sosiale medier, for folk skriver så mye fælt. Jeg håper det blir pålagt for de som er på arbeid å bruke munnbind, kunder burde få velge selv. Jeg trenger å slappe av å koble av hjernen, finnes det noe selvhjelpsgreier på nett? Anonymkode: 088fe...073
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker ikke involvere presse og lignende, jeg er veldig angstfull, så hvis arbeidsplassen havner i søkelyset eller havner i avisa, så blir det mentalt verre for meg å gå på jobb. Jeg leser såvidt nyheter og er svært lite på sosiale medier, for folk skriver så mye fælt. Jeg håper det blir pålagt for de som er på arbeid å bruke munnbind, kunder burde få velge selv. Jeg trenger å slappe av å koble av hjernen, finnes det noe selvhjelpsgreier på nett? Anonymkode: 088fe...073 Du er klar over at det helst bør være kundene som bruker maske, dersom du er redd for å bli smittet av dem? Anonymkode: 5cfec...739 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #5 Skrevet 13. august 2020 Har man rett på sykepenger hvis man blir smittet av korona? Jeg er så føkkings nervøs for dette også... Anonymkode: 088fe...073
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har man rett på sykepenger hvis man blir smittet av korona? Jeg er så føkkings nervøs for dette også... Anonymkode: 088fe...073 Hvorfor skulle man ikke det? Anonymkode: 5cfec...739 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #7 Skrevet 13. august 2020 Kan trøste deg med at den eneste sykdommen du vil få i år er mulig en liten forkjølelse. Dere som jobber i butikk har godt immunsystem. Anonymkode: 71a0d...db7 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #8 Skrevet 13. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker ikke involvere presse og lignende, jeg er veldig angstfull, så hvis arbeidsplassen havner i søkelyset eller havner i avisa, så blir det mentalt verre for meg å gå på jobb. Jeg leser såvidt nyheter og er svært lite på sosiale medier, for folk skriver så mye fælt. Jeg håper det blir pålagt for de som er på arbeid å bruke munnbind, kunder burde få velge selv. Jeg trenger å slappe av å koble av hjernen, finnes det noe selvhjelpsgreier på nett? Anonymkode: 088fe...073 Pålagt smitte i din jobb DET skjer ikke! Det blir jo ikke påbudt på kollektivtransport engang,å der vi er mye mer utsatt for smitte enn deg når du er på jobb. Det blir heller ikke pålagt munnbind for kundene i butikker,så da kan du se laaaangt etter påbud om munnbind på jobb. Anonymkode: 36aeb...cbd 1
Muskath Skrevet 13. august 2020 #9 Skrevet 13. august 2020 Så rart at det er mange som forlanger å betale med kontanter nå! Trodde de fleste brukte kort jeg. Ang munnbind, så tror jeg det blir mer vanlig etter hvert. Og selvsagt får man sykepenger når man er syk, enten det er korona eller noe annet.
Iceman Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at det helst bør være kundene som bruker maske, dersom du er redd for å bli smittet av dem? Anonymkode: 5cfec...739 Viktigste er nok at ansatte med kundekontakt bruker maske, for samfunnet sin del. De og helsearbeidere som blir supersprederne blant normale folk som ikke fester midt i en pandemi. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #11 Skrevet 13. august 2020 Mindfullness hjelper mot tanker som kverner. Anonymkode: ae625...818 2
Gjeste mann Skrevet 13. august 2020 #12 Skrevet 13. august 2020 TS er desverre et strålende eksempel på at spredningen av frykt har gått for langt. Savner mer balanserte nyheter der de faste alarmistene ikke har klippekort. Tips til TS: Slutt å les koronanyheter. Tenk at dugnaden vi snakker om handler om å begrense smitte for å beskytte de eldre og sårbare. Ikke fordi du selv er i fare for å bli alvorlig syk 9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #13 Skrevet 13. august 2020 19 minutter siden, Muskath skrev: Så rart at det er mange som forlanger å betale med kontanter nå! Trodde de fleste brukte kort jeg. Ang munnbind, så tror jeg det blir mer vanlig etter hvert. Og selvsagt får man sykepenger når man er syk, enten det er korona eller noe annet. Så vi som har flere tusen kroner liggende i hjemmet skal ikke lenger kunne bruke pengene?? Anonymkode: 36aeb...cbd 1
Loff77 Skrevet 13. august 2020 #14 Skrevet 13. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner jeg er sliten, kanskje fordi jeg sov veldig dårlig de siste to nettene pga festing i nabolaget, men det kverner mye i hodet nå. jeg har jobbet i et stort varehus i kasse og ute i butikken i 5 år. Trives kjempegodt med flotte kollegaer og sjef som er skikkelig folkelig og kunnskapsrik. men etter 12. Mars har det vært skikkelig stressende mentalt....veldig stressende. kunder var kjempehyggelige og veldig flinke, men så i slutten av april virker det som alt var glemt....folk SKAL bruke kontanter og blir sur hvis vi spør om det er mulighet for å bruke kort i stedet. Ingen skjønner at det er en pandemi som foregår når varer mangler eller at varelevering tar litt lengre tid. Folk blir skikkelig sinte! Brøler til ansatte og jeg fikk en skikkelig skyllebøtte bare fordi jeg spurte en dame om hun kunne bruke kort istedet for å betale varene til 300,- i fem-kroninger... lista er lang, folk er sint og sure, hoster og harker, strør penger rundt seg, må gå på hverandre og klager over at det er mange personer i butikken, når de selv står der med mann og 3 barn... jeg har såklart fått med meg smitteoppblomstringen, og nå i ferien min har vi holdt oss hjemme og ute i fjellet hvor vi ikke har møtt mange, og fått slappet av. Trent litt i skauen. men nå skal jeg tilbake på mandag etter tre uker ferie, og jeg gruer meg. Vi får ikke bruke masker heller. Fått store bokstaver i mail om at ingen ansatte skal bruke masker noen sinne fra hovedkontoret. Jeg er redd for å bli syk, jeg er redd for sykehus osv. Har vært skikkelig syk en gang, og var mer redd ansatte på sykehuset når det var nåler og oksygen osv. hva gjør jeg? Har ikke flere feriedager, ingen får ta en dag fri pga redsel mot korona, har ingen barn. Anonymkode: 088fe...073 Kontakter psykolog! 3
tussi84 Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 Forstår at butikker ikke vil ta i mot kontanter nå om dagen, samtidig er det en del av befolkningen (særskikt eldre) som ikke vet hvordan de bruker et kort/ikke har et kort. Mange lever også etter den gamle regla om at de tar ut hele pensjonen sin fra konto når trygda kommer. 1
Loff77 Skrevet 13. august 2020 #16 Skrevet 13. august 2020 Akkurat nå, tussi84 skrev: Forstår at butikker ikke vil ta i mot kontanter nå om dagen, samtidig er det en del av befolkningen (særskikt eldre) som ikke vet hvordan de bruker et kort/ikke har et kort. Mange lever også etter den gamle regla om at de tar ut hele pensjonen sin fra konto når trygda kommer. Det er jo ikke lov å ikke ta imot kontant 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #17 Skrevet 13. august 2020 6 minutter siden, Loff77 skrev: Det er jo ikke lov å ikke ta imot kontant Sant, men det har blitt en sovende regel som færre og færre bryr seg om. Transport-, hotell- og restaurantbransjene har ikke brydd seg på en god stund, og nå bruker enda flere pandemien som et påskudd til å kutte kostnader ved å kvitte seg med kontanthåndtering. Innsparelsen går selvsagt til å dekke "økte kostnader"... Anonymkode: a7df2...814
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #18 Skrevet 13. august 2020 1 time siden, tussi84 skrev: Forstår at butikker ikke vil ta i mot kontanter nå om dagen, samtidig er det en del av befolkningen (særskikt eldre) som ikke vet hvordan de bruker et kort/ikke har et kort. Mange lever også etter den gamle regla om at de tar ut hele pensjonen sin fra konto når trygda kommer. Men jeg ser ikke helt det store problemet med å ta imot kontanter. Kan de ikke bare vaske/sprite henda etterpå da? Det er jo ikke som om det store flertallet i det hele tatt ønsker å betale kontant. Hvis minstepenjonister har måttet tømme sparegrien for å få seg mat bør de da nesten få lov til å handle. Anonymkode: 6d742...18a 2
NorthernLight Skrevet 13. august 2020 #19 Skrevet 13. august 2020 1 time siden, Loff77 skrev: Kontakter psykolog! Kanskje det er du som burde det? Det er ikke rart at endel folk blir bekymret i en pandemi! Makan til kommentar!!
Loff77 Skrevet 14. august 2020 #20 Skrevet 14. august 2020 7 timer siden, NorthernLight skrev: Kanskje det er du som burde det? Det er ikke rart at endel folk blir bekymret i en pandemi! Makan til kommentar!! Er bra å være litt bekymret selvfølgelig, det skjerper folk. Men å ha så angst og redsel for dette att man nesten ikke fungerer er jo absolutt ikke sunt 5
Anbefalte innlegg