Gå til innhold

Kollega reiser på ferie til rødt land

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega av meg reiser på ferie i 14 dager til et rødt land rett over helgen, hva feiler det folk egentlig? Driter fullstendig i myndigheter sine anbefalinger. 

Jeg spurte min kollega i dag hva hun tenkte om 10 dagers karantene etter hun kom hjem. Det mente hun arbeidsplassen vår skulle betale for da kunne hun bare sykemelde seg. Så spurte jeg henne hvem skulle arbeide i hennes sted. Det var ikke hennes problem, hun skulle på ferie. Blir så oppgitt over slike folk. 

Toppen av egoisme. 

Anonymkode: f15cc...f04

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel...

Anonymkode: 594de...398

• Liker 1
Skrevet

Ok

• Liker 2
Skrevet

Hun burde bli anmeldt.

Det er jo omtrent forbudt å reise utenlands nå, med mindre det er strengt nødvendig.

Jeg kjenner en som jobber i Leger Uten Grenser og han reiser, men det er jo for å redde liv. 

• Liker 5
Skrevet

Hun får ikke sykemelding

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Toppen av egoisme. 

Sånn har dessverre samfunnet blitt.

• Liker 4
Skrevet

Sannsynligvis må hun betale selv, da arbeidgiver kan bestride sykemeldingen hun eventuelt får.

Anonymkode: a39c4...d83

• Liker 13
Skrevet
26 minutter siden, Tough cookie skrev:

Hun burde bli anmeldt.

Det er jo omtrent forbudt å reise utenlands nå, med mindre det er strengt nødvendig.

Jeg kjenner en som jobber i Leger Uten Grenser og han reiser, men det er jo for å redde liv. 

Det er ikke ulovlig å reise utenlands, så nøyaktig hva skal hun bli anmeldt for?

• Liker 10
Skrevet

Min kollega skulle egentlig til et land utenfor EØS, men fikk flyet kansellert. Skulle reise for å besøke sin forlovede/faren til sønnen hennes. Hun skulle selvfølgelig bruke 10 dager av ferien sin til karantene etter hjemkomst. Nå blir det i stedet ferie her hjemme. Skjønner godt at hun ville reise, det hadde uansett ikke gått ut over oss som jobber sammen med henne. 

Anonymkode: eb596...0c7

• Liker 3
Skrevet

Når hun med vett og viten reiser til ett rødt land, må hun selv koste på seg de ti dagene. 

Bare å informere arbeidsgiver om det. Det hadde jeg glatt gjort! 

Anonymkode: b8571...9d4

• Liker 7
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kollega av meg reiser på ferie i 14 dager til et rødt land rett over helgen, hva feiler det folk egentlig? Driter fullstendig i myndigheter sine anbefalinger. 

Jeg spurte min kollega i dag hva hun tenkte om 10 dagers karantene etter hun kom hjem. Det mente hun arbeidsplassen vår skulle betale for da kunne hun bare sykemelde seg. Så spurte jeg henne hvem skulle arbeide i hennes sted. Det var ikke hennes problem, hun skulle på ferie. Blir så oppgitt over slike folk. 

Toppen av egoisme. 

Hun får selvsagt ikke sykemelding og må ta 10 feriedager til eller ha fri ulønnet. 

• Liker 7
Skrevet

Folk skal reise så lenge det er lov. Jeg syns det er helt idiotisk at noen velger å reise under pandemi, men hun bryter ingen lov her. Vi må slutte med alt klaging og syting fordi dette stopper ikke før regjeringen setter stop på det. Grensen er åpen pga egoisme og kapitalisme. 

Anonymkode: 3c641...db2

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk skal reise så lenge det er lov. Jeg syns det er helt idiotisk at noen velger å reise under pandemi, men hun bryter ingen lov her. Vi må slutte med alt klaging og syting fordi dette stopper ikke før regjeringen setter stop på det. Grensen er åpen pga egoisme og kapitalisme. 

Hun kan reise, men hun kan ikke forvente at arbeidsgiver sponser karantenen i etterkant.

• Liker 4
Skrevet

Her må arbeidsgiver informeres slik at han/hun kan bestride en eventuell sykemelding som kommer. 

Anonymkode: c53e9...b05

• Liker 6
Skrevet
38 minutter siden, Tough cookie skrev:

Hun burde bli anmeldt.

Slutt å plage politiet med anmeldelse av ikke-lovbrudd. De har nok å gjøre med faktiske lovbrudd.

Anonymkode: 47e08...322

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan reise, men hun kan ikke forvente at arbeidsgiver sponser karantenen i etterkant.

Selvfølgelig så skal ikke arbeidsgiver sponse karantenen. Vet arbeidsgiveren at hun skal til utlandet?

• Liker 1
Skrevet

Å bryte karantene reglene kan gi opptil 6 mnd fengsel.  Hun må ta ut ulønnet permisjon.

Anonymkode: 7f29b...73c

• Liker 2
Skrevet

Nå dekkes vel ikke karantene når man har reist til et rødt land, men det sakt så er jo det helt på høyde med alle andre idiotiske grunner folk får sykemelding for i dette landet. Folk sier arbeidsmarkedet er så tøft i Norge, nei det er ikke det, det er det mest regulerte i hele verden. Vi er faktisk bare verdens mest bortskjemte og lateste folk, og de fleste vet vel att jeg er helt for reising altså😂

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis må hun betale selv, da arbeidgiver kan bestride sykemeldingen hun eventuelt får.

Håper det ja, men man vet aldri her i kardemommeland.

• Liker 2
  • Opprett ny...