Gå til innhold

Hjemmekontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som skulle ønske at partneren ikke hadde hjemmekontor? 

Nå i disse korona tider har han stort sett hatt hjemmekontor, og jeg så nå fram til at han skulle være litt mer på kontoret etter ferien. Men nå har det jo blomstret opp igjen og realiteten blir da hjemmekontor med skypemøter osv. 

Det er bare det at han sitter i stua på sofaen. Jeg må da ta hensyn til han, kan ikke snakke i tlf, høre på radio, støvsuge ol. Jeg kjenner at jeg blir så frustrert over å måtte ta disse hensyna hele tiden. Og er nå aldri alene. Jeg er en person som trenger litt alenetid, men nå sitter han altså i sofaen fra morgen til kveld hele uka. 

Bare et lite hjertesukk fra meg. 

Anonymkode: 9e786...c1e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mistet jobben selv? Jeg synes hjemmekontortiden var topp, men så ble vi sendt på jobb igjen midt i oppblomstringen. 

Anonymkode: dd2d8...cfd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du mistet jobben selv? Jeg synes hjemmekontortiden var topp, men så ble vi sendt på jobb igjen midt i oppblomstringen. 

Anonymkode: dd2d8...cfd

Nei jeg jobber turnus på sykehus. 

Skrevet

Ja. Her har vi hjemmekontor begge to. Jeg sitter ved spisebordet og han på loftsstua. Funger helt fint bortsett fra at mannen ikke har samme disiplinen som meg og plutselig får lyst til å gjøre husarbeid (er det mulig???) - og blir sur når jeg sier han ikke kan støvsuge i naborommet mens jeg har teamsmøte med sjefen og kunder.

Jeg stortrives på hjemmekontoret og er mer effektiv enn i det h... kontorlandskapet, men skulle ønske at mannen kunne dra på kontoret som vanlig.

Anonymkode: 01f51...7e7

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Her har vi hjemmekontor begge to. Jeg sitter ved spisebordet og han på loftsstua. Funger helt fint bortsett fra at mannen ikke har samme disiplinen som meg og plutselig får lyst til å gjøre husarbeid (er det mulig???) - og blir sur når jeg sier han ikke kan støvsuge i naborommet mens jeg har teamsmøte med sjefen og kunder.

Jeg stortrives på hjemmekontoret og er mer effektiv enn i det h... kontorlandskapet, men skulle ønske at mannen kunne dra på kontoret som vanlig.

Anonymkode: 01f51...7e7

Hvorfor har dere hjemmekontor? Hvilke jobber får det?

Anonymkode: ee07f...8b2

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere hjemmekontor? Hvilke jobber får det?

Anonymkode: ee07f...8b2

Øøøh, veldig, veldig mange, nå i koronatider..??

Anonymkode: f2da3...6f3

• Liker 1
Skrevet

Her må dere jo etablere en kontorplass på et rom som har en dør som kan lukkes. Eller han får dra på kontoret når du er hjemme. 

Her er nattbord fjernet, og dobbeltsenga skjøvet inn i hjørnet, for å lage kontorplass nummer to. Så er reglene at vi alltid skal være på "kontoret" når vi jobber, og at den andre da ikke skal forstyrre. Samt at vi alltid skal bruke headset i møter, samt om man vil høre på musikk eller se på TV i pausen. 

Nå når ting er mer åpent (begges kontor kan ha 50% belastning) planlegger vi uka slik at ene jobber fra kontoret og andre hjemmefra. 

Anonymkode: 4ad30...bef

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har hatt hjemmekontor siden mars og har gått bort fra provisoriske løsninger, og laget en permanent arbeidsplass som er bedre utstyrt. Det ble jeg nødt til når dette trakk ut. Det forundrer meg at ikke flere gjør det.

Og selvsagt kan man ikke gjøre bråkete husarbeid slik at det forstyrrer den som er i møte. Hvor er folkeskikken til denne mannen?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her må dere jo etablere en kontorplass på et rom som har en dør som kan lukkes. Eller han får dra på kontoret når du er hjemme. 

Her er nattbord fjernet, og dobbeltsenga skjøvet inn i hjørnet, for å lage kontorplass nummer to. Så er reglene at vi alltid skal være på "kontoret" når vi jobber, og at den andre da ikke skal forstyrre. Samt at vi alltid skal bruke headset i møter, samt om man vil høre på musikk eller se på TV i pausen. 

Nå når ting er mer åpent (begges kontor kan ha 50% belastning) planlegger vi uka slik at ene jobber fra kontoret og andre hjemmefra. 

Så bra dere har ordnet det til sånn da👍 og at det fungerer fint. 

Her er hele stuebordet okkupert🙈. Har egt et lite kontor i kjelleren men han vil ikke være der. Når det også var hjemmeskole og datteren min var her måtte jeg passe på at vi ikke snakket i stua når han hadde møter. Ganske slitsomt i lengden. Derfor så jeg fram til at han kanskje dro på kontoret en til to dager pr uke så jeg kunne fått gjort litt her hjemme. 

Ts

Skrevet
1 time siden, Blondie65 skrev:

Jeg har hatt hjemmekontor siden mars og har gått bort fra provisoriske løsninger, og laget en permanent arbeidsplass som er bedre utstyrt. Det ble jeg nødt til når dette trakk ut. Det forundrer meg at ikke flere gjør det.

Og selvsagt kan man ikke gjøre bråkete husarbeid slik at det forstyrrer den som er i møte. Hvor er folkeskikken til denne mannen?

Vi bor i et forholdsvis stort hus med full kjeller. Men at han må sitte i stua er litt irriterende da vi andre i huset må ta hensyn til han. For ikke å snakke om hvor rotete det blir. Med 2 pc, papirer som ligger utover stuebordet. Blir ryddet bort på helga da🙈 Og skal vi andre snakke sammen må vi gå på kjøkkenet eller inn på ett av rommene. Derfor hadde jeg sett fram til litt bortekontor også🙈 

Ts

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra dere har ordnet det til sånn da👍 og at det fungerer fint. 

Her er hele stuebordet okkupert🙈. Har egt et lite kontor i kjelleren men han vil ikke være der. Når det også var hjemmeskole og datteren min var her måtte jeg passe på at vi ikke snakket i stua når han hadde møter. Ganske slitsomt i lengden. Derfor så jeg fram til at han kanskje dro på kontoret en til to dager pr uke så jeg kunne fått gjort litt her hjemme. 

Ts

Jeg så for meg at dere bodde på to rom da jeg leste første innlegget ditt. 

Dette er jo helt på trynet, og invaderende i ditt liv. Du må jo bare sette ned foten. Er du hjemme så er det fysisk kontor eller kontoret i kjelleren som gjelder.

Så egoistisk kan man rett og slett ikke være i en relasjon. 

Skrevet

Hvis han har et kontor i kjelleren, så må han sitte der! Jeg har hatt hjemmekontor hele tiden og har det fortsatt, og sitter i kjelleren. Satte meg til i stua første uken men det funker jo ikke når resten av familien har fri (sommerferie). Tving han ned i kjelleren, han må være på 'kontoret' når han er på jobb, dere andre skal også ha lov til å leve! Hadde sluttet å ta hensyn så lenge han kjører det ego-løpet. 

Anonymkode: 1fef9...6b9

Skrevet

Hvis dere faktisk har hjemmekontor, bare at han "vil issje" sitte der, så hadde jeg gitt en god faen i å være stille og begrense meg. Det er helt urimelig å kreve at partneren skal liste seg omkring og ikke se på tv, bare fordi han "issje vil" sitte på hjemmekontoret. 

Anonymkode: f2da3...6f3

Skrevet

Bruk helga til å fikse kontoret slik at han får plass til alt og det blir greit å sitte der. Han har vel sagt hvorfor han ikke vil sitte der? Løs det! Og for all del, snakk med han om det! Han kan ikke gjette hva du tenker og føler. Dette er et rent tulleproblem oppstått fordi man ikke snakker sammen og ikke forstår hva den andre har behov for. Er det virkelig så vanskelig å snakke?

jeg hadde hjemmekontor i lenge tider i lite hus med 3 unger/ungdommer. Da satt vi 3 stk i samme tom, og det fungerte helt fint. Og jeg sitter mye i møter og telefoner i løpet av dagen, og ungene hadde undervisning via Teams de også. Om man bruker headset når man har møter så er ikke bakgrunnsstøy noe problem heller, men man kan drøye akkurat støvsuging til etter kl 16 (og overlate det til den som har hjemmekontor evt.)

Anonymkode: 05114...1de

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere enn meg som skulle ønske at partneren ikke hadde hjemmekontor? 

Nå i disse korona tider har han stort sett hatt hjemmekontor, og jeg så nå fram til at han skulle være litt mer på kontoret etter ferien. Men nå har det jo blomstret opp igjen og realiteten blir da hjemmekontor med skypemøter osv. 

Det er bare det at han sitter i stua på sofaen. Jeg må da ta hensyn til han, kan ikke snakke i tlf, høre på radio, støvsuge ol. Jeg kjenner at jeg blir så frustrert over å måtte ta disse hensyna hele tiden. Og er nå aldri alene. Jeg er en person som trenger litt alenetid, men nå sitter han altså i sofaen fra morgen til kveld hele uka. 

Bare et lite hjertesukk fra meg. 

Haha, ja! Beste som finnes etter ferien er at mannens jobb beordret dem tilbake på kontoret! Har ikke vært alene hjemme siden starten av mars, utrolig slitsomt! Jeg har fortsatt hjemmekontor, barna er i barnehagen og mannen på kontoret. Savner dog kontoret selv... men i det minste litt space hjemme nå :) 

Anonymkode: b38c8...039

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også hjemmekontor, og sitter ved spisebordet (åpen kjøkken/spisestue/stue). Tre unger hjemme. Mannen er tilbake på kontoret nå, men savneregentlig at han sitter her sammen med meg, det var veldig koselig de månedene begge satt hjemme. Vi har jo headset begge to, og så lenge ingen støvsuger er det uansett mindre lyd her enn i kontorlandskapet på jobb. 

Snakk med mannen din, og finn løsninger. 

Anonymkode: 5674b...f1c

Skrevet

Vi har begge hjemmekontor. Min samboer har det semi-fast, altså minst et par uker i måneden på hjemmekontor, også før korona.

Han har innredet kontoret og sitter der. Det er i teorien plass til meg, men i praksis blir det dårlig luft, han snakker mye i telefonen og har mange zoom-møter. Det ødelegger min konsentrasjon, og jeg føler meg som en statist i bakgrunnen.

Jeg sitter mye på sofaen og jobber selv, men nå i høst er jeg inne på tanken om å flytte kontorpulten til et rom i kjelleren. Det er kaldt og kjølig der, men det er plass, og jeg kjenner at overgangen fra jobb til fritid kan bli bedre. 

Men syns du bør kommunisere med mannen din, kanskje be han sitte et annet sted når du trenger alenetid? Vi er helt åpne om det her, hvis jeg trenger å være alene kan jeg faktisk være det med han i samme rom, men jeg sier at "nå skal jeg se tv-serie på pcen, trenger litt tid alene", og da er det ok for begge :)

Vi trives veldig med hjemmekontor, men vet det er slitsomt for mange. Dere må bare kommunisere og være åpne for å endre noe.

Anonymkode: 8ce49...13c

Gjest Blondie65
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i et forholdsvis stort hus med full kjeller. Men at han må sitte i stua er litt irriterende da vi andre i huset må ta hensyn til han. For ikke å snakke om hvor rotete det blir. Med 2 pc, papirer som ligger utover stuebordet. Blir ryddet bort på helga da🙈 Og skal vi andre snakke sammen må vi gå på kjøkkenet eller inn på ett av rommene. Derfor hadde jeg sett fram til litt bortekontor også🙈 

Ts

Nei, han må ikke sitte i stuen. Han må sitte på kontoret. OG DER setter du foten ned så det synger i tapetet. 

Jeg blir flau - langt inn i hjerteroten - av mannen din. Hilsen en som bor i en bitteliten bolig og derfor ikke har allverdens plass men likevel klarer å skille arbeid fra søvn og fritid med sone inndeling. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Men hvorfor godtar du det? Støvsug, ha på radio og gjør det dere trenger-så bet du mannen flytte ned i kjelleren eller ut. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 963e2...4e6

• Opprett ny...