Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slutter i jobben 1 desember 2020, og da får jeg jo også feriepengene utbetalt. 
Men er det da fjorårets feriepenger jeg får utbetalt?

Altså regnes feriepengene fra januar 2020 til desember 2020? Det er det jeg får utbetalt, minus desember såklart siden jeg ikke jobber da? 

Eller regnes feriepengene fra et annet tidspunkt?

Anonymkode: ea69f...a45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.1 - 31.12 er feriepengeåret. Du vil få utbetalt for dette året. Det du har fått i år(i juni) er fra fjoråret. 

Skrevet

Det er det som er opptjent i 2020 du får utbetalt.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Mariss@68 skrev:

1.1 - 31.12 er feriepengeåret. Du vil få utbetalt for dette året. Det du har fått i år(i juni) er fra fjoråret. 

Ja det var det jeg tenkte. Så da får jeg nesten 1 års feriepenger utbetalt når jeg slutter da, minus 1 mnd som da blir desember.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det var det jeg tenkte. Så da får jeg nesten 1 års feriepenger utbetalt når jeg slutter da, minus 1 mnd som da blir desember.

Ja. Men hvis du har en useriøs arbeidsgiver må du passe på å be om å få få feriepengene når du slutter skriftlig. Jeg kjenner folk som har jobbet steder hvor arbeidsgiver har holdt tilbake feriepenger og sagt at de skal betale neste juni. Dette har de ikke lov til hvis du ikke gir dem tillatelse til det, men noen gjør det likevel. I min bekjents tilfelle gikk bedriften konkurs og det ble et svare styr.

Anonymkode: 7a6c4...102

Skrevet

Dette er en barnehage, ingen fare for at den går konkurs.

• Liker 1
Skrevet

Om du får dem utbetalt i opptjeningsåret 2020 trekkes det skatt av dem. Om du får dem utbetalt i januar 2021 er de trekkfrie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...