AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Jeg er gravid i 7. måned. Jeg har vært student de siste år og hatt en fast jobb turnus ved siden av. Var ferdig utdannet nå i juni og begynte akkurat på svangerskapspenger pga. arbeidets art er skadelig for meg og barnet. Typen er en del år eldre med god økonomi. Vi venter vårt første barn og jeg har alltid sett for meg at alle utgifter til felles barn deles 50/50 selv om han tjener mer enn meg. Siden jeg nå går på svangerskapspenger får jeg ikke tillegget for ugunstig arbeidstid, som utgjorde en stor del av lønnen. Jeg får nå utbetalt 18.000kr i måneden. Nå i svangerskapet har jeg kjøpt de store, viktige tingene og jeg har betalt for det. Alt er kjøpt brukt på finn, ingenting er kjøpt nytt, for det har jeg rett og slett ikke råd til. Da jeg ytret til han tidligere i svangerskapet at jeg syntes han skulle betale noe av utgiftene fikk jeg til svar at så lenge babyen var inni min kropp var det økonomiske relatert til det mitt ansvar.... Jeg har til nå vært på to ultralyder, der jeg betalte for den første tidlige ultralyden (den andre ordinære var gratis), jeg betalte for bildene, all drivstoffet til og fra sykehuset (vi bor 2 timer unna), så drivstoff for 8 timers kjørevei totalt for de to ultralydene betalte jeg og parkering... Det kom nå en regning på bompenger på 300kr totalt for begge gangene vi kjørte til/fra sykehuset for ultralyd og jeg sa til han i dag at han måtte huske at han måtte betale den regningen. Han gikk da i forsvar med en gang og sa at han kom ikke til å betale det der for det var ikke han som måtte på ultralyd, og den ene ultralyden hadde han ikke vært med på engang, sa han... Nei, han var ikke med på den ene fordi han heller ville jobbe og sa jeg fikk ta meg av det... Jeg har blitt innkalt til en til ultralyd om 1,5 uke på sykehuset, en vekstkontroll i uke 30. Sånn jeg føler det nå så føler jeg for å drite i å dra siden jeg er jeg som blir sittende med alt av kostnader og jeg ikke har råd til å kjøre masse ekstraturer til sykehuset med drivstoff og bompenger. Synes det er veldig stressende og trist og leit at jeg må dekke alle kostnadene med dette svangerskapet og innkjøp til babyen alene, når faren til barnet, som var han som ville ha barn mye mer enn meg, ikke tar del i det økonomiske når han tjener mer enn meg. Han mener det er helt normalt og logisk at kvinnen tar seg av alle kostnader under svangerskapet siden det foregår i hennes kropp. Andre som har det slik at mannen er gnien og at dere som er gravide må ta dere av alt det økonomiske og praktiske rundt graviditeten? Han sier han kan begynne å bidra når ungen har kommet ut... Anonymkode: 1d9f0...bc9 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 13. august 2020 De fleste andre har vel felles økonomi og orden på slike ting før de får barn. Anonymkode: 5d3a8...839 76
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 13. august 2020 Det er helt vilt å lese.. dere er jo to om barnet! Syk tankegang av han! Anonymkode: 50259...6e6 103
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 Du får skrive ned beløpene og ha kvitteringer, så får han betale tilbake til deg når barnet er født da😩 Anonymkode: 50259...6e6 49
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Skrevet 13. august 2020 Det som er galt er jo at du aksepterer det. Vi delte likt fra ungen ble unnfanget. Hadde felleskonto som ble brukt til folattilskudd, litt gravidklær osv. Du må ikke finne deg i alt. Anonymkode: 3dbff...700 49
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 13. august 2020 Høres ut som dette bare er starten på mange uenigheter fremover... Anonymkode: 3dbff...700 54
Miewyn77 Skrevet 13. august 2020 #9 Skrevet 13. august 2020 Parterapi så får han en oppvekker. Eller ring moren hans.. 31
Thea82 Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 Det høres både gnient og sært ut. Jeg og samboer har fellesøkonomi og deler alt av kostnader, også til den lille ny som er på vei. Men vi avtaler hva vi kjøper og hva vi bruker i forkant. Synes virkelig du skal si til din samboer at dette ikke er greit. 10
Populært innlegg Nymerïa Skrevet 13. august 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 13. august 2020 Hvorfor skal kvinnen være økonomisk ansvarlig for alle kostnader under svangerskapet? Påstanden din stemmer ikke. Jeg vet ikke om et eneste par som gjør det slik. 97
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #12 Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste andre har vel felles økonomi og orden på slike ting før de får barn. Anonymkode: 5d3a8...839 Vi har en felles konto som vi begge betaler likt beløp på 10.000kr hver som går til mat, riks-tv, internett, strøm, forsikring på hus og bil. Ellers har jeg separat livsforsikring som jeg betaler for, ettersom han ikke vil betale for en livsforsikring til seg, og vi dekker ellers selv fra privatkonto utgifter som ikke er direkte felles. Han mener her at utgifter til svangerskap/innkjøp til baby under graviditeten er noe som ikke er direkte fellesutgifter, da det er min kropp og mine utgifter, og at jeg ikke kan begynne å inkludere dette fra felleskontoen før ungen er født. Han mener det er helt sykt at han skal måtte "lide økonomisk" for at jeg må på ultralyd blant annet eller må ta noen ekstra blodprøver osv. som må betales for, når det ikke er hans kropp og ikke han som må på ultralyd, legetime osv. Anonymkode: 1d9f0...bc9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #13 Skrevet 13. august 2020 Høres ikke ut som er forhold som kan vare. Anonymkode: 6941b...9f7 25
Maleficenta Skrevet 13. august 2020 #14 Skrevet 13. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid i 7. måned. Jeg har vært student de siste år og hatt en fast jobb turnus ved siden av. Var ferdig utdannet nå i juni og begynte akkurat på svangerskapspenger pga. arbeidets art er skadelig for meg og barnet. Typen er en del år eldre med god økonomi. Vi venter vårt første barn og jeg har alltid sett for meg at alle utgifter til felles barn deles 50/50 selv om han tjener mer enn meg. Siden jeg nå går på svangerskapspenger får jeg ikke tillegget for ugunstig arbeidstid, som utgjorde en stor del av lønnen. Jeg får nå utbetalt 18.000kr i måneden. Nå i svangerskapet har jeg kjøpt de store, viktige tingene og jeg har betalt for det. Alt er kjøpt brukt på finn, ingenting er kjøpt nytt, for det har jeg rett og slett ikke råd til. Da jeg ytret til han tidligere i svangerskapet at jeg syntes han skulle betale noe av utgiftene fikk jeg til svar at så lenge babyen var inni min kropp var det økonomiske relatert til det mitt ansvar.... Jeg har til nå vært på to ultralyder, der jeg betalte for den første tidlige ultralyden (den andre ordinære var gratis), jeg betalte for bildene, all drivstoffet til og fra sykehuset (vi bor 2 timer unna), så drivstoff for 8 timers kjørevei totalt for de to ultralydene betalte jeg og parkering... Det kom nå en regning på bompenger på 300kr totalt for begge gangene vi kjørte til/fra sykehuset for ultralyd og jeg sa til han i dag at han måtte huske at han måtte betale den regningen. Han gikk da i forsvar med en gang og sa at han kom ikke til å betale det der for det var ikke han som måtte på ultralyd, og den ene ultralyden hadde han ikke vært med på engang, sa han... Nei, han var ikke med på den ene fordi han heller ville jobbe og sa jeg fikk ta meg av det... Jeg har blitt innkalt til en til ultralyd om 1,5 uke på sykehuset, en vekstkontroll i uke 30. Sånn jeg føler det nå så føler jeg for å drite i å dra siden jeg er jeg som blir sittende med alt av kostnader og jeg ikke har råd til å kjøre masse ekstraturer til sykehuset med drivstoff og bompenger. Synes det er veldig stressende og trist og leit at jeg må dekke alle kostnadene med dette svangerskapet og innkjøp til babyen alene, når faren til barnet, som var han som ville ha barn mye mer enn meg, ikke tar del i det økonomiske når han tjener mer enn meg. Han mener det er helt normalt og logisk at kvinnen tar seg av alle kostnader under svangerskapet siden det foregår i hennes kropp. Andre som har det slik at mannen er gnien og at dere som er gravide må ta dere av alt det økonomiske og praktiske rundt graviditeten? Han sier han kan begynne å bidra når ungen har kommet ut... Anonymkode: 1d9f0...bc9 For en idiotjævel.selv om det er du som er gravid så er jo barnet i magen din like mye hans og like mye hans ansvar. Han høres ego ut tenker med gru på hvilken far han blir.... 25
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får skrive ned beløpene og ha kvitteringer, så får han betale tilbake til deg når barnet er født da😩 Anonymkode: 50259...6e6 Jeg har faktisk satt opp excel ark med dato, hva som er brukt penger på, hvor mye og tatt vare på alle kvitteringer ifm. svangerskapet og innkjøp. Anonymkode: 1d9f0...bc9 13
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 13. august 2020 #16 Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har en felles konto som vi begge betaler likt beløp på 10.000kr hver som går til mat, riks-tv, internett, strøm, forsikring på hus og bil. Ellers har jeg separat livsforsikring som jeg betaler for, ettersom han ikke vil betale for en livsforsikring til seg, og vi dekker ellers selv fra privatkonto utgifter som ikke er direkte felles. Han mener her at utgifter til svangerskap/innkjøp til baby under graviditeten er noe som ikke er direkte fellesutgifter, da det er min kropp og mine utgifter, og at jeg ikke kan begynne å inkludere dette fra felleskontoen før ungen er født. Han mener det er helt sykt at han skal måtte "lide økonomisk" for at jeg må på ultralyd blant annet eller må ta noen ekstra blodprøver osv. som må betales for, når det ikke er hans kropp og ikke han som må på ultralyd, legetime osv. Anonymkode: 1d9f0...bc9 Dette er en føkkings fitte av en mann... Helt ærlig. Han er så lite raus og har så lite ansvarsfølelse for framtidig baby at jeg hadde løpt om jeg var deg.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #17 Skrevet 13. august 2020 5 minutter siden, Miewyn77 skrev: Parterapi så får han en oppvekker. Eller ring moren hans.. Moren er 6 fot under.... Anonymkode: 1d9f0...bc9
Barefootgirl Skrevet 13. august 2020 #18 Skrevet 13. august 2020 Det er jo deres felles barn. Dette er ikke greit! 12
moon_child Skrevet 13. august 2020 #19 Skrevet 13. august 2020 Har aldri lest noe så latterlig. Del alle utgiftene i to. Dere er jo to om barnet🙄. 21
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #20 Skrevet 13. august 2020 For en sær fyr! Jeg har faktisk aldri hørt om noen som har holdt på slik som han før. Jeg spår dessverre brudd etter kort tid. Anonymkode: 64f71...1e7 23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå