AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Hvorfor er våtservietter så fy-fy? Kjøper kun de parfymefrie og bruker de. Har ikke tilgang til vann ved stellebordet, så bruker våtservietter og tørker med tørre kluter. Aldri opplevd at baby har blitt sår eller reagert. Anonymkode: 3ea2c...519
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 Har brukt det på begge mine hele livene deres, aldri vært sår, og jeg vet ærlig talt ikke helt hvordan vi skulle klart oss uten 🙈 Anonymkode: 32cdd...2c2 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 Jeg brukte det på sønnen min. Begynte med sånne tørre jeg tok vann på, men var umulig å få bort bæsj med dem synes jeg. Skiftet fort til våtservietter uten at det ble utslett eller noe av det 🤷🏻♀️ Anonymkode: 641e8...74b 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 Takk! Takk for at dere sier dette. synes alle er så hysteriske å skal kritisere. Anonymkode: 3ea2c...519 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #5 Skrevet 13. august 2020 Med nr. 1 brukte jeg det som en selvfølge og han var aldri sår, gjorde det samme med nr.2 og gan ble sår. Var ikke verre enn å endre til tørrservietter med nr.2🤷🏼♀️. jeg ville definitivt prøvd våtservietter først, det er jo ingen skade skjedd om baby ikke tåler det. Anonymkode: 2b28b...321 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Skrevet 13. august 2020 Våre to ble såre om vi brukte kun våtservietter, så vi brukte dem kun på bæsjebleier. Vætet alltid tørrservietter før vi la dem på stellebordet, og de var helt klart best i det daglige. er forøvrig stor forskjell på våtservietter, apotekpakkene er mer skånsomme enn f eks Pampers, Rema 1000 osv...sjekk parfymeinnhold og forbrukertester, flere av dem er allergifremkallende! Anonymkode: 7e5a5...14f
Curlyme Skrevet 13. august 2020 #7 Skrevet 13. august 2020 Funker helt fint her også så klart parfymefri.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #8 Skrevet 13. august 2020 Jeg kjøper kun våtservietter på apoteket Anonymkode: 3ea2c...519
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #9 Skrevet 13. august 2020 Våtservietter er alt for sterkt! for små baby romper ihvertfall for nyfødte. Mange bruker jo våtservietter til å tørke bord med, fjernkontroller, møbler osv xD Som jeg har fått høre, parfyme fri eller ikke det har ingenting å si. Om vi voksne hadde brukt det daglig så hadde det ikke hvert noe behagelig for oss. Alle reagerer forkjellig men i starten så anbefaler det å bruke en myk klut med vann. Anonymkode: cea62...d0a 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 Hvis de ikke skjærer deg i fjeset (slik som FirstPrice et.) så kan du bruke de i rumpa. Anonymkode: 4bba4...c5c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #11 Skrevet 13. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våtservietter er alt for sterkt! for små baby romper ihvertfall for nyfødte. Mange bruker jo våtservietter til å tørke bord med, fjernkontroller, møbler osv xD Som jeg har fått høre, parfyme fri eller ikke det har ingenting å si. Om vi voksne hadde brukt det daglig så hadde det ikke hvert noe behagelig for oss. Alle reagerer forkjellig men i starten så anbefaler det å bruke en myk klut med vann. Anonymkode: cea62...d0a Mine barn ble aldri såre, og jeg bruker selv våtservietter hver dag nedentil, aldri blitt sår. Anonymkode: d2b01...175 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #12 Skrevet 13. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våtservietter er alt for sterkt! for små baby romper ihvertfall for nyfødte. Mange bruker jo våtservietter til å tørke bord med, fjernkontroller, møbler osv xD Som jeg har fått høre, parfyme fri eller ikke det har ingenting å si. Om vi voksne hadde brukt det daglig så hadde det ikke hvert noe behagelig for oss. Alle reagerer forkjellig men i starten så anbefaler det å bruke en myk klut med vann. Anonymkode: cea62...d0a Det er ikke verre enn at du kan bruke våtservietter først, og så tørke/skylle med litt lunkent vann etterpå. Anonymkode: f753b...5d0 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 I en test var det vel bare neutral og natusan sine som ikke inneholdt skadelige stoffer. Om du ikke har vann ved stellebordet, kan du jo ta vann i en skål og fukte tørrservietter i? Det bruker vi. Har aldri brukt våtservietter. Tørrserviettene er jo også en god del billigere. får stooore pakker til en mindre penge enn våtserviettene. Anonymkode: ea137...6cd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #14 Skrevet 14. august 2020 Jeg hadde ikke tilgang til vann ved stellebordet, men brukte en skål med vann. Ved heftige bæsjebleier skylte jeg henne i dusjen/badekaret. Hadde ingen planer om at jeg absolutt ikke skulle bruke våtservietter, men det ble bare sånn. Kun brukt våtservietter til hender og ansikt ved gris på farta. Det føltes bare bedre å vaske med ordentlig vann og evnt kokosolje. Hun er nå 2 år. Aldri hatt en rød eller sår stump!! Anonymkode: 8d61b...05b 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #15 Skrevet 14. august 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er våtservietter så fy-fy? Kjøper kun de parfymefrie og bruker de. Har ikke tilgang til vann ved stellebordet, så bruker våtservietter og tørker med tørre kluter. Aldri opplevd at baby har blitt sår eller reagert. Anonymkode: 3ea2c...519 Fordi den ungen skal leve i den verdenen du etterlater deg. Vi er oppunder 8 milliarder mennesker. Alle de har vært eller er barn. Det er 8 milliarder mennesker ganger 2-20 våtservietter hver dag i 2-5 år. Noe som er et svimlende avfallsberg bare fordi du synes det er så «mye bry» å putte noen kluter i litt vann og sette dem ved stellebordet. 🤦♀️ Anonymkode: 82ce0...683
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå