Gjest Camelia Skrevet 16. juli 2005 #1 Skrevet 16. juli 2005 Toåringen min har sluttet hos vår fenomenale dagmamma gjennom et drøyt år. Vil gjerne gi henne noe, men aner ikke hva. Synes ikke jeg kjenner henne godt nok til å f.eks. gi henne musikk. Muligens kunne hun fått en bok... Hun er ganske minimalistisk av seg, så dingel dangel er ikke noe for henne. Tipper hun har det meste av bruksting, og hun er da heller ikke av typen til å ha en glassbolle for mye... Så vidt jeg har lagt merke til, bruker hun lite smykker. Fikk et forslag om å kjøpe en krem av noe slag, men for det første er hun temmelig bevisst på hva hun vil ha og ikke ha, dessuten vil jeg gjerne gi henne noe varig. Bilde av ungen min? Vet at hun har tatt masse selv. Hva i alle dager skal vi gi henne?
Gjest Rotterats Skrevet 16. juli 2005 #2 Skrevet 16. juli 2005 Selv om du gjerne vil gi henne noe varig, er det nok sikkert ikke like interessant for henne å ha et bilde av barnet ditt fremme hele livet. Mest sannsynlig vil det havne i en eske, og det er jo litt synd å bruke penger på noe slikt til henne. Jeg ga dagmammen til mine barn et bonsaitre, og det har hun fortsatt etter 6 år.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2005 #3 Skrevet 17. juli 2005 Min mor har vært dagmamma i mange år. Jeg har registrert at de fleste foreldre gir en flaske vin eller to og ett kort med bilde av barnet hvor de takker for tiden hos henne. Hun ene ga forresten en flaske med Tahitian Noni juice og det synes jeg var litt sært. men, men. Lykke til ihvertfall!
Gjest Camelia Skrevet 17. juli 2005 #4 Skrevet 17. juli 2005 Det at jeg nevnte muligheten for å gi bilde, var i grunnen mest for at ingen skulle foreslå det... Er ikke av typen som dynger ned gud og hvermann med bilder av ungene mine, det måtte i såfall være hun gamle filletanta som aldri ser dem... Vin er jo alltid en mulighet, men er jo temmelig forgangelig... Bonsaitre er kanskje en mulighet. Hun har ingen planter (det er nok ikke tilfeldig), bare en orkidé. Hm. Vanskelig, hun er liksom ikke av typen tretten på dusinet. Flere forslag mottas med takk.
monja Skrevet 17. juli 2005 #5 Skrevet 17. juli 2005 Gavekort et eller annet sted du tror fenger henne sånn at hun kan kjøpe noe selv?
Pimbila Skrevet 17. juli 2005 #6 Skrevet 17. juli 2005 (endret) På fredag hadde jeg daggutten min for siste gang. Har hatt han i ett år. Jeg fikk gavekort på 90 min aromaterapimassasje Det har jeg aldri prøvd før, så det gleder jeg meg til. :-D Endret 17. juli 2005 av Pimbila
Lady Lovelylocks Skrevet 17. juli 2005 #7 Skrevet 17. juli 2005 På fredag hadde jeg daggutten min for siste gang. Har hatt han i ett år. Jeg fikk gavekort på 90 min aromaterapimassasje Det har jeg aldri prøvd før, så det gleder jeg meg til. :-D ← Det var en god idè syns jeg. Hadde blitt veldig glad for noe sånt. Men det er jo ganske dyrt også da
Gjest Guest Skrevet 17. juli 2005 #8 Skrevet 17. juli 2005 Jobbet som dagmamma i 11 mnd for søsken og fikk ikke engang takk for tiden da barna hadde sin siste dag. Vi hadde is og vafler og barna fikk med seg en perm med tegninger og bilder. Mamman leverte og hadde som vanlig dårlig tid. Pappan hentet og var som vanlig distrè. Trist synes jeg. Et lite takk for denne tiden hadde holdt i massevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå