Gå til innhold

Folk har tømt lagrene for masker - så bruk dem da for F...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Oslo bruker svært få masker (Jeg er en av få btw..), men irriterer meg noe grenseløst over hvorfor folk ikke tar til vettet og bruker maskene de har kjøpt! Altså, apotekene skrur prisene til himmels pga maske- og munnbind hamstring, men ingen bruker dem?! 

Hva er greia egentlig? Er ikke smitte så sykt viktig likevel når alt kommer til alt eller handler dette om en eller annen slags pinlig kleinhet? 

Til alle her inne... Dersom du uansett driter i om du blir smittet - hvorfor kjøper du masker og bidrar til prisstigningen? Enten så får du ta deg sammen og bruke dem eller så får du la være å kjøpe! At vi som faktisk bryr oss om vår egen helse skal tvinges til å betale ågerpris pga din idiotiske hamring provoserer stort! 

Anonymkode: fc384...2ca

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Ågerprisen» kommer nok mindre av at folk flest har hamstret, men heller at helsevesenet og beredskapslagre har måttet kjøpe inn mye mer enn vanlig, samt at prisene har økt pga. økt etterspørsel over hele verden, og kronekursen er lav. 

Anonymkode: f65f3...dba

• Liker 6
Skrevet

1) Har masker tilgjengelig da påbud plutselig kan komme, og prisene blir skrudd vanvittig opp, eller at det er tomt slik at vi ikke kan bevege oss rundt.

2) Ut i fra jeg har lest har ikke masker noen effekt. Har ingen tro på at vanlige menneskers bruk av masker skal redusere smitte. Så håper et påbud aldri kommer. 

Og du - masker øker sannsynligheten for at du selv blir smittet. Men kan redusere risikoen for at du smitter andre ved korrekt bruk. Så du har missforstått det grunnleggende bak maskebruk. 

Anonymkode: 16f23...da0

• Liker 1
Skrevet

Har kjøpt en pakke i tilfelle påbud. 

Anonymkode: 49c5e...05f

• Liker 3
Skrevet

Folk hamstrer masker på samme måte som folk gikk amok i mars og hamstret dopapir. Det blir liggende i boden.... 

Anonymkode: 2898a...3cb

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dette handler om en big pay day for apotekene. De har sikkert høyere innkjøpspris, men neppe åttegangen. 

Her skal hysteriet skaffe penger i lomma. 

Endret av Example
  • Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du - masker øker sannsynligheten for at du selv blir smittet. Men kan redusere risikoen for at du smitter andre ved korrekt bruk. Så du har missforstått det grunnleggende bak maskebruk. 

Anonymkode: 16f23...da0

Dette var nytt for meg. Får si ifra til arbeidgiver om at jeg ikke kan bruke munnbind på jobb når jeg behandler pasienter, da det faktisk kan øke sannsynligheten for at jeg blir smittet. Kan jeg bruke deg som referanse? Hvilket spesialfelt har du innen medisin?

Anonymkode: 6cd46...aea

• Liker 6
Skrevet

Det er noen som tror at munnbind er fryktelig vanskelig å bruke riktig. For å få det til må man nok ha en doktorgrad i munnbindiologi, minst. 

Anonymkode: 86097...a75

• Liker 4
Skrevet

Jeg må ha masken min til jeg blir kald på nesen.

Anonymkode: 93b9d...671

• Liker 1
Skrevet

Jeg sparer de til alle utenlandsturene til høsten/vinteren.

Anonymkode: db327...62d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sparer de til alle utenlandsturene til høsten/vinteren.

Anonymkode: db327...62d

Haha! Fantastisk :) du er en liten provokatør du, er du ikke?

• Liker 1
Skrevet

Håper det kommer en anbefaling snart. Ingen som tørr bruke det heller i redsel for å skille seg ut. 

Anonymkode: 73407...24b

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det kommer en anbefaling snart. Ingen som tørr bruke det heller i redsel for å skille seg ut. 

Jeg er "Ingen"... hilsen ts

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er "Ingen"... hilsen ts

Jeg så deg i sentrum i dag. Den enste jeg observerte. Du er tøff 👍

Skrevet

Var på svipp tur med danskebåten på lørdag. Brukte munn bind. Positivt overrasket over at 50 % brukte munnbind da. 

Anonymkode: b1f0c...6f7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så deg i sentrum i dag. Den enste jeg observerte. Du er tøff 👍

Hmm, det var i Oslo...? Isåfall, takk  :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Oslo bruker svært få masker (Jeg er en av få btw..), men irriterer meg noe grenseløst over hvorfor folk ikke tar til vettet og bruker maskene de har kjøpt! Altså, apotekene skrur prisene til himmels pga maske- og munnbind hamstring, men ingen bruker dem?! 

Hva er greia egentlig? Er ikke smitte så sykt viktig likevel når alt kommer til alt eller handler dette om en eller annen slags pinlig kleinhet? 

Til alle her inne... Dersom du uansett driter i om du blir smittet - hvorfor kjøper du masker og bidrar til prisstigningen? Enten så får du ta deg sammen og bruke dem eller så får du la være å kjøpe! At vi som faktisk bryr oss om vår egen helse skal tvinges til å betale ågerpris pga din idiotiske hamring provoserer stort! 

Jaa, det var som jeg skulle sagt det selv. I Oslo er det utsolgt, men ingen bruker dem. Utrolig.

Hva i alle dager er det som feiler disse hamstrende folkene? Eller egoistiske gribbene. 

Anonymkode: ba571...640

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen som tror at munnbind er fryktelig vanskelig å bruke riktig. For å få det til må man nok ha en doktorgrad i munnbindiologi, minst. 

Anonymkode: 86097...a75

Ja, enig i den og. Men her skal de få en bruksanvisning:

Du tar strikken rundt ørene (ja, tenk det du). Den siden du kan forme skal være opp, over nesen. Denne skal formes, trykkes ned, med to fingre slik at den ligger formet over nesen. Masken er videre trekkspillformet og kan forlenges, den skal dras nedover under haka. Dersom maska går ut og inn når du puster, så er den relativt tett og du har gjort det riktig. Gratulerer.

Skrevet

*strikkene

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, enig i den og. Men her skal de få en bruksanvisning:

Du tar strikken rundt ørene (ja, tenk det du). Den siden du kan forme skal være opp, over nesen. Denne skal formes, trykkes ned, med to fingre slik at den ligger formet over nesen. Masken er videre trekkspillformet og kan forlenges, den skal dras nedover under haka. Dersom maska går ut og inn når du puster, så er den relativt tett og du har gjort det riktig. Gratulerer.

Og nå må bytte hver gang du skal ta noe å drikke, spise, snus eller en røyk. Blir den fuktig skal den også byttes. Den skal ikke tas på under bruk, og skal du for eksempel bytte buss i regnvær må du ha med deg et ekstra munnbind for hver gang du bruker den. 

Feilbruken handler ikke om at man ikke klarer å ta den på, men at man kontsminerer munnbindet underveis. De fleste klarer å ta på et munnbind riktig, men det vel så viktig er at munnbindet forblir rent, slik at man ikke bringer smitte opp i ansiktet. 

Det vil koste mye penger for de som bruker dem, og det vil også gjøre det til et dårlig råd for alle. Et munnbindpåbud på arbeidsplasser og offentlig rom er dårlige nyheter for alle ivrige kaffedrikkere, vanndrikkere, røykere og snusere.

• Liker 3
  • Opprett ny...