Gå til innhold

Dumt spørsmål om frosne grønnsaker....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brukt frosne grønnsaker før, men tenkte at dette er jo en fin måte å ha friske grønnsaker til enhver middagsrett i beredskap i fryseren hjemme. Ferske grønnsaker råtner og visner og blir dårlige så lett om man kjøper inn lang tid i forveien. Med frosne grønnsaker kan man handle inn grønnsaker for uker og måneder i forveien.

Spørsmålet er da; hvordan tilbereder jeg frosne grønnsaker? Si en pose med vanlig grønnsaksblanding? Hvor lenge skal de koke? Man koker opp vann, har i grønnsakene i ønsket mengde og så koker det bare en stund.... 5 minutter? 10?

Anonymkode: b6e31...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bare la det få et oppkok å la de trekke noen minutter:) kommer ann på balndingen selvsagt og hvor store biter men det går kjapt

Anonymkode: 187e3...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du fått svar på spørsmålet,så da tar jeg meg friheten til å komme med et annet tips vedrørende tilbredning av frosne grønnsaker,og det er damping. Jeg har en sånn blomst(legger ved link på slutten av innlegget ) som man bruker for å unngå at vannet koker over når man skal koke opp ulike ting og den bruker jeg også til å dame grønnsaker. Om jeg f.eks skal koke poteter så legger jeg blomsten over kjelen,og når det er igjen noen minutter på poteten legger jeg grønnsakene på blomsten og så legger jeg et kjelelokk over :)

https://www.kitchn.no/nettbutikk/kjokkenutstyr/kok-stekeredskaper/cl10005/

Anonymkode: 5ced3...1ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De trenger bare et oppkok. Unntaket er om det er rosenkål i, de trenger ofte et par minutter lengre. 

Jeg pleier som regel bare slenge det i mikroen, jeg.. 

Anonymkode: c5aa3...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...