AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Ok. Nå er bhg i gang, og straks skolen. Bhg vår har ikke lenger smøremåltid (forståelig nok), og barna mine må spise medbrakt frokost, lunsj og frukt der, det er 3 nistebokser pr barn. Straks er det skole også, og jeg begynner på jobb etter lang ferie. Nå har jeg rekna på det, og dette betyr at jeg til sammen må smøre 10!! matbokser hver dag fra neste uke av🤯 Jeg hater å smøre matpakker!! Et par går greit, men nå har vi enda et barn i bhg fra høsten av, og meg selv, jeg har før kjøpt lunsj på jobb, men det er så dyrt. 10 er jo en hel produksjon 😩 Så, gi meg ditt beste tips på at dette skal gå raskest og greiest for seg, gjerne tips til variasjon i (enkelt) pålegg. Jeg pleier alltid ha med noe frukt eller bær også til barna, tar imot tips til alt som kan forenkle. Anonymkode: b3431...9fe
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 To tykke skiver i mot hverandre med pålegg som ikke er så tørt i mellom - feks påleggsalat, kaviar, makrell i tomat = nok mat, går raskt, trenger ikke mellomleggspapir. Frukt - banan. Anonymkode: e9460...8b1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 Skolebarna kan smøre sine egne matpakker. Om du har store barnehagebarn, kan de også smøre selv. Det har de bare godt av, da er det også større sjanse for at de faktisk spiser maten. Ellers, gjør det lett. Ha samlebånd. Legg alle skivene utover, og lag flere skiver med samme pålegg av gangen. Om du ikke er redd for økonomien, kjøp ferdig oppskjært ost.. Her må både jeg og mannen og en på 2,5 år ha med matpakke til både frokost og lunsj, og det tar faktisk ikke så lang tid så lenge man gjør det enkelt og alle får det samme på skiven (sånn mer eller mindre). Anonymkode: feba3...fc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå