Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

OK, jeg er litt treg, men kan noen nevne rekkefølgen på de ulike HP-bøkene til meg? Helst på engelsk? Hvilke er verdt å lese, og hvilke ikke? En venninne av meg mumlet noe om at de tre første var mer for barnebøker å regne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, bøkene modnes i takt med at Harry Potter modnes, men du må egentlig lese alle av for å få med deg handlingen. Jeg har bok nummer 3 som favoritt :icon_smile:

Bøkene i rekkefølge:

Harry Potter and the Philosopher's Stone

Harry Potter and the Chamber of Secrets

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Harry Potter and the Goblet of Fire

Harry Potter and the Order of the Phoenix

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Gjest Gjesta
Skrevet

Tusen takk :)

Akkurat nå leser jeg Wicked. The Life and Times of the Wicked Witch of the West, som handler om heksa i Trollmannen fra Oz, så kanskje jeg liker den typen litteratur, after all? :)

Jeg må selvsagt lese Trollmannen fra Oz, også, for det er endel jeg ikke helt har fått med meg i Wicked siden jeg ikke har lest den.

Gjest Virvel
Skrevet
Hvilke er verdt å lese, og hvilke ikke? En venninne av meg mumlet noe om at de tre første var mer for barnebøker å regne..

Kanskje ikke så rart, det er jo tross alt barnebøker. :ler: Det stemmer at de blir mer avanserte og "voksne" etter hvert, og som Elanor sier skjer det i takt med at hovedpersonene utvikler seg. Jeg synes likevel ikke kvaliteten har endret seg, og de er absolutt verdt å lese, alle sammen! Nummer tre er min favoritt også.

Skrevet

Råder deg til å lese alle, for det er absolutt verdt det! Dessuten forstår du bedre de senere bøkene hvis du leser de i rett rekkefølge. En del hint/henvisninger og personer i de tidligere bøkene kommer igjen senere, og da er det gøy å se sammenhengen. Derfor kan bøkene leses om og om igjen! Bok nummer tre er min favoritt også. :tommelsmil: Nå venter jeg spent på film nummer 4 med premiære 18/11!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...