Gå til innhold

Er all merinoull det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å kjøpe en ulldress i merinoull til babyen min. Den skal være i størrelse 6-12 måneder. Sett på mange forskjellige noen koster 300 mens andre koster 699kr. Hva er forskjellen? Merinoull er jo merinoull? Drakten skal ikke brukes direkte på kroppen, men over andre klær.

Har sett på Finn.no men der må jeg ut med 250-400kr for nuppete ulldresser og det er ikke aktuelt.

Dette er forøvrig første gangen jeg kjøper ull til babyen som er født på våren i år. All tips ta imot med takk. Ønsker ikke å betale for mye, vi har ikke så god råd. Kjøper gjerne brukt, men det må se OK ut, ikke nupper eller flekker. 

Anonymkode: 4f4d7...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merinoull er merinolull, ja, men det er jo det samme som at bomull er bomull og likevel er det store forskjeller på prisene der også.. Du betaler for merke. 

Anonymkode: 51d3c...cf2

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merinoull er merinolull, ja, men det er jo det samme som at bomull er bomull og likevel er det store forskjeller på prisene der også.. Du betaler for merke. 

Ok! Takk for svar :) Da betyr det at jeg kan kjøpe ulldress til 350kr uten at det er dårlig kvalitet eller noe sånt 

Anonymkode: 4f4d7...1a8

Skrevet

Nei merinoull er IKKE alltid det samme. Kjøper du en dress i ubehandlet merinoull på nøstebarn er det langt fra kvalitet til en "kjip" plastbelagt (superwash) dress i merinoull fra et av billigmerkene. Dressen vil ikke ha de samme egenskapene til å holde på varme når det er fuktig. 

Det er ikke dermed sagt at dyrt alltid er best, men ofte har pris en sammenheng.

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på økologisk og ikke-økologisk merinoull, det samme gjelder frukt, grønt, kjøtt osv.

Anonymkode: 465a0...0db

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det samme å si at egg er egg. Det er stor forskjell på økologiske egg og egg fra burhøns som spiser drittmat.

Anonymkode: 465a0...0db

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, bomull er ikke bare bomull da 🤷🏼‍♀️ Det er mange forskjellige kvaliteter, og egenskapene endres deretter også. 

Anonymkode: 8a902...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...