Gå til innhold

Kunder som bruker laaang tid å pakke ned varene sine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det Trumf torsdag og mange som handler mye mat på Kiwi.

Jeg sto i kø og la merke til en dame som handlet veldig mye mat, da snakker vi stappfull handlevogn med haug på, og i tillegg hadde hun en stappfull kurv. 

Hele disken var full av hennes mat og jeg tenker at når man handler mye og det er mange som står i kø, så da hiver man maten ned i poser i full fart og kommer seg av gårde slik at andre får plass ved disken.

Men neida, denne damen brukte veeeeldig lang tid på å pakke ned, og hun sorterte varene i poser/trillebagen etter omtrent farger og alfabetet.

Jeg ble stående å stresse og tenke at nå får ikke mine varer plass på disken, og at jeg da må stå klin inntil henne for å få tak i mine varer.

Dette var en kraftig og stor dame med flagrende gevanter så hun tok en del plass.

Damen sto og kikket bort på køen innimellom mens hun pakket, men det så ikke ut til å stresse henne at det var flere som ventet på at hun skulle bli ferdig. 

At det går an å være så selvsentrert🙄

Anonymkode: 4a102...aa1

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Du hadde sympati helt til «dette var en stor og kraftig dame.»

"så hun tok en del plass". Som om det ikke er trangt der man står og pakker varene fra før av

Anonymkode: b074f...f41

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Viktig å poengtere at hun var stor og kraftig, ja....🙄

Skrevet

Handler man så mye, tar det naturligvis litt tid å pakke det ned.
Når hun i tillegg hadde trillebag o.s.v. skulle hun sikkert gå hjem (altså ikke kjøre) og da er det ekstra viktig å få pakket varene ordentlig slik at ingenting blir knust/knekt osv og pakke slik at posene ikke revner.

Anonymkode: 596b0...63e

• Liker 44
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"så hun tok en del plass". Som om det ikke er trangt der man står og pakker varene fra før av

Anonymkode: b074f...f41

Du, jeg klarte helt fint å lese hele innlegget til TS. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker lang tid på å pakke varene mine fordi det gjør fryktelig vondt å gjøre det. Lei for at det irriterer deg, men jeg kan fortelle at det ganske sikkert irriterer meg betydelig mer fordi det hemmer meg i hverdagen. Du kan med andre ord ikke vite hvorfor denne damen ikke var så rask til å pakke ned varene sine som du kunne ha ønsket. 

• Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Du hadde sympati helt til «dette var en stor og kraftig dame.»

Er ikke det et kompliment da? Er jo bare tegn på velstand og sunnhet når noen er stor? 🤪  dette hadde ikke blitt skrevet om det var ei tynn som stod der. Det er sannhet i det Ts skrev. Ikke bra for hverken kropp elmer miljø at vi blir større! 

Til Ts, denne damen kunne tatt med seg vognen ut og puttet alt i bilen. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Helt ærlig? Jeg syns ikke dette er noe å klage over.

Du vet ikke noe om mennesket. Kanskje hun sliter med smerter, og ikke kan bevege seg raskere. Kanskje er dette hennes ene tur ut en gang i måneden, og hun ville bruke litt tid det lille hun var ute for å nyte det, selv om det bare var en tur på butikken. Eller kanskje hun må sortere varene for å fordele vekten og passe på at kjølevarer ligger sammen og ikke ødelegger tørrvarene, fordi hun har lang vei hjem.

Jeg syns du burde tenke litt lengre, og være medmenneske. Spesielt nå. Vær tålmodig og vær snill med andre mennesker, du vet ikke hvordan hverdagen deres er.

Endret av Navani
stavefeil
  • Liker 30
Skrevet

Du får bare pakke tingene rett etter at de blir slått inn. Det gjør jeg når jeg ser trenge folk. Slipper å irritere meg og jeg kommer meg raskt ut. 

Skrevet
2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Viktig å poengtere at hun var stor og kraftig, ja....🙄

Egentlig ja. Forestill deg at alle plutselig er store og kraftige. Det ville ført til mer kø, mer venting fordi folk etter hvert tar plass for 2. Hvis 8 personer kan være i en heis, 4 er store og kraftige og 4 er tynne og spinkle. Hvis også de sistnevnte blir store da så må det reduseres til at bare 5 kan ta heisen....

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, BiancaWhite said:

Er ikke det et kompliment da? Er jo bare tegn på velstand og sunnhet når noen er stor? 🤪  dette hadde ikke blitt skrevet om det var ei tynn som stod der. Det er sannhet i det Ts skrev. Ikke bra for hverken kropp elmer miljø at vi blir større! 

Til Ts, denne damen kunne tatt med seg vognen ut og puttet alt i bilen. 

I bilen? Folk som bruker trillebag har vanligvis ikke bil.

• Liker 17
Skrevet

Ts her. 

Jo men når det er 10 meter kø så får man ta finpakkingen utenfor butikken. Man trenger ikke å bruke en evighet på å legge varer på plass. Ekspeditøren så på henne flere ganger fordi hun kunne ikke sende varer nedover båndet. Damen brukte nok 5 minutter på å pakke ned varene sine. 

Jeg er stor og kraftig selv og vet at tjukke folk tar mye plass. Jeg var tynn før, men etter tre tette svangerskap har jeg blitt feit så jeg vet at jeg fyller mye ut, og det gjør andre store mennesker også. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Muskath skrev:

I bilen? Folk som bruker trillebag har vanligvis ikke bil.

Trodde hun hadde sånn vogn? Når jeg var barn var bestemor gjerne med på slike turer og hun kjøpte alltid veldig mye, men sjelden . En gang trodde jeg hun skulle stjele vognen fordi hun gikk ut av butikken. Men var bare enklere enn å bruke mye tid på å sette poser, mindre tungt er det og.

Må ja vært voldsomt mye da siden det var en haug. Tok hun virkelig alle på en gang? Gik hele veien hjem da?

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker alltid lang tid om jeg handler mye. Skjønner meg ikke på de som slenger varene i posene. Men de om det. Irriterer meg ikke over andres vaner/uvaner.

Anonymkode: 538ba...694

• Liker 13
Skrevet

Nei, du må ikke stå for nært, du kan velge å la varene dine ligge, og vente med å pakke til hun er ferdig om det er så trangt. 

Jeg tar den tiden jeg trenger. Nei, jeg hiver ikke ting ned i posen, så de blir ødelagte. 

Jeg passer på at mel og lignende ikke blir liggende inntil kalde ting. Jeg passer på at frukt og grønt ikke blir liggende inntil frysevarer. Jeg passer på at skjøre ting ikke blir liggende under tunge ting. Jeg prøver legge kjøtt og fisk sammen med frysevarer så de holder seg så kalde som mulig. Og jeg passer på å ha balanse på posene. 

For jeg bærer dem hjem, skjønner du.. 

Anonymkode: 0831d...0cd

• Liker 28
Skrevet
Just now, BiancaWhite said:

Trodde hun hadde sånn vogn? Når jeg var barn var bestemor gjerne med på slike turer og hun kjøpte alltid veldig mye, men sjelden . En gang trodde jeg hun skulle stjele vognen fordi hun gikk ut av butikken. Men var bare enklere enn å bruke mye tid på å sette poser, mindre tungt er det og.

Må ja vært voldsomt mye da siden det var en haug. Tok hun virkelig alle på en gang? Gik hele veien hjem da?

Trillebag er ikke det samme som handlevogn i min verden... Antakelig gikk hun hjem siden hun hadde med seg trillebag. Det er jo det folk vanligvis gjør.

• Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, Mona123 skrev:

Du får bare pakke tingene rett etter at de blir slått inn. Det gjør jeg når jeg ser trenge folk. Slipper å irritere meg og jeg kommer meg raskt ut. 

Det var ikke plass til mine varer på disken så ekspeditøren kunne ikke slå de inn. Vi måtte alle sammen vente på denne damen

Ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker alltid lang tid om jeg handler mye. Skjønner meg ikke på de som slenger varene i posene. Men de om det. Irriterer meg ikke over andres vaner/uvaner.

Anonymkode: 538ba...694

Kanskje det ikke er innmari kø bak deg? Da er det lov. Man leser situasjonen. Jeg hater at det er kø, føler jeg aldri kan få gjort ting fort nok. 

men dette skjer fordi ting er ekstra billig den dagen, eller man får ekstra bonus eller hva det er..... folk og sparing/penger 😬🙄

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det var ikke plass til mine varer på disken så ekspeditøren kunne ikke slå de inn. Vi måtte alle sammen vente på denne damen

Ts

Huff, stakkars dere! Ødela dagen for dere, tenker jeg. 

• Liker 13
  • Opprett ny...