Gå til innhold

Noen introverte/ stille sykepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere opplevd å bli tråkket på av kolleger? Og at alle tror dere bare er beskjedne, snille og greie? Hvordan takler dere det? Klart å sette noen på plass? 

Og til slutt, passer man egentlig ikke som sykepleier hvis man er introvert? 

For min del kommuniserer jeg helt greit med pasienter, påtørende og kolleger. Men jeg hater å utlevere meg selv. Har opplevd å bli satt i bås og at andre har sagt jeg er brskjeden. Lever ikke et spennende liv og har ikke mye å fortelle om meg selv per nå.  

Anonymkode: 408fb...53f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske lik deg. Jeg har ikke noe problemer med å kommunisere med pasienter og pårørende, heller ikke kolleger. Men jeg også hater å utlevere meg selv, jeg tenker alltid at mitt liv ikke er interessant nok til å snakke høyt om. Selv om det andre snakker om er det samme hverdagslige, så klarer jeg bare ikke å snakke om mitt liv. 

Kolleger skal nok tråkke et stykke over streken før jeg sier i fra. Og jeg sier alltid i fra hyggelig og høflig, jeg passer meg for konflikter. Men jeg lar meg ikke tråkke på for det, men jeg sier i fra på en ordentlig måte slik at det ikke skal oppstå konflikter. Det er nok konflikter på min arbeidsplass som det er. 

Jeg har overraskende erfart at folk tror mye rart om meg, og da kun positivt. Mye mer positivt enn jeg selv mener jeg er. Mulig fordi jeg alltid er høflig og hyggelig, jeg lar ikke mitt dårlige humør bli med meg på jobb. Så min erfaring er at folk tror bedre om meg enn jeg gjør, så den båsen andre har satt meg i er mye mer positiv enn jeg ser meg selv som. Har aldri hatt vanskeligheter på jobb.

Anonymkode: 23df7...406

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere opplevd å bli tråkket på av kolleger? Og at alle tror dere bare er beskjedne, snille og greie? Hvordan takler dere det? Klart å sette noen på plass? 

For min del kommuniserer jeg helt greit med pasienter, påtørende og kolleger. Men jeg hater å utlevere meg selv. Har opplevd å bli satt i bås og at andre har sagt jeg er brskjeden. Lever ikke et spennende liv og har ikke mye å fortelle om meg selv per nå.  

Jeg er og ganske stille og introvert, men kan og være livlig av meg, når jeg føler meg trygg. I møte med pasienter er det null problem, men jeg synes det kan være vanskelig med kolleger. Det finnes en god del brautende helsearbeidere, og du kan bli herset med om du ikke er ganske tøff selv og har bein i nesen. Jeg er en følsom person og kan bli veldig sint/lei meg av visse kommentarer, eller oppførsel. Vil si at du kan møte på alle slike folk uansett hvilken karriere du er i, men som sykepleier kan det oppleves ekstra tøft fordi man er avhengig av støtte på jobb for å klare jobben, rett og slett.

Anonymkode: 9ab15...ac1

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er introvert som bare det men har ikke problemer med å bli tråkket på. Føler alle behandler meg med respekt. 

Anonymkode: 0f5b6...96f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...