AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Irritert her. Jeg har en undervektig kropp som skal ha mat litt vel ofte.... jeg er 182 høy og veier 57. Jeg trener , da som oftest gåturer og styrke (moderat) + noe løping. kjøpte barer i dag og det står at de har 99 kcal pr bar. Har spist 2 stk den siste timen og kjenner meg like skrubbsulten før 1 time har gått. Har ikke peiling på slik, men kan man liksom regne kalorier i timen? Er det slik at folk som spiser så mye de vil uten at de legger på seg forbrenner mer i timen enn andre? Anonymkode: e6f47...1ed
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 Spis mat, ikke energibarer. Anonymkode: 0c263...dee 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 Du bør heller spise mat. Lag eggerøre på 3 egg med litt melk, salt og pepper. Havregrøt (50 gram havregryn) med melk. Mat med proteiner som gjør deg mett lenge. Barer er ikke løsningen, med mindre du spiser dem for å få ekstra kalorier inn Anonymkode: 5d3a6...6d6 1
Loff77 Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 (endret) Hvis du er kvinne da så si du forbrenner ca90 kc i timen 24 timer i døgnet i snitt + trening. (Forbrenner mer når du er våken enn sover så blir litt feil å dele på 24t men enkelt) Et måltid bør jo være 4-500 kalorier for å vare litt og mette. Barer er bare tull Endret 13. august 2020 av Loff77 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #5 Skrevet 13. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Irritert her. Jeg har en undervektig kropp som skal ha mat litt vel ofte.... jeg er 182 høy og veier 57. Jeg trener , da som oftest gåturer og styrke (moderat) + noe løping. kjøpte barer i dag og det står at de har 99 kcal pr bar. Har spist 2 stk den siste timen og kjenner meg like skrubbsulten før 1 time har gått. Har ikke peiling på slik, men kan man liksom regne kalorier i timen? Er det slik at folk som spiser så mye de vil uten at de legger på seg forbrenner mer i timen enn andre? Anonymkode: e6f47...1ed Det er stor forskjell på hvor mye folk forbrenner og det varierer ut fra kjønn, høyde, vekt, muskelmasse, aktivitetsnivå... Folk har veldig ulik oppfatning av hva som er normal mengde mat og de som påstår de kan spise så mye de vil uten å legge på seg spiser ikke så mye som de tror. Og enig i at du bør spise skikkelige måltider med vanlig mat. Barer er jo dyre også. Anonymkode: f2f90...fed 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Skrevet 13. august 2020 Folk som spiser hvor mye de vil spiser ikke nødvendigvis mye, de opplever bare at de spiser mye, eller de som ser dem når de spiser syns de spiser mye. Ligger de på samme vekt så spiser de det de forbrenner. Vekt opp er samme som vekt ned, du må ligge i kalorioverskudd jevnt, ikke bare en time eller to. Å småspise hele dagen er heller ikke noe pluss, så spis heller ordentlige måltider og spis minst 50% mer enn du gjør nå. Man regner ikke kalorier i timen vanligvis, kroppen lagrer energi og fordeler det selv. Så er døgn du skal tenke. Antall kalorier sier heller ikke noe om metthetsfølelse. Anonymkode: b2581...fe3 1
Gjest Kritt Skrevet 13. august 2020 #7 Skrevet 13. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Irritert her. Jeg har en undervektig kropp som skal ha mat litt vel ofte.... jeg er 182 høy og veier 57. Jeg trener , da som oftest gåturer og styrke (moderat) + noe løping. kjøpte barer i dag og det står at de har 99 kcal pr bar. Har spist 2 stk den siste timen og kjenner meg like skrubbsulten før 1 time har gått. Har ikke peiling på slik, men kan man liksom regne kalorier i timen? Er det slik at folk som spiser så mye de vil uten at de legger på seg forbrenner mer i timen enn andre? Anonymkode: e6f47...1ed Tror du har misforstått litt sammenhengen mellom sult og forbrenning, sikkert ikke dumt å lese seg litt opp, om du skal følge med på dette. Og som andre sier - bedre å spise sunn mat enn barer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå