Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og var det riktig eller feil? 🧐

Anonymkode: 52b32...4f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du mener etter en ultralyd, så vil jeg si det er direkte uprofft av den som foretar ultralyden å si noe om kjønn, for det er alt for tidlig til at de kan si noe med særlig stor grad av sikkerhet. 

Vi fikk vite kjønnet i uke 11, men det var etter NIPT, altså basert på analyse av dna. 

Anonymkode: fda16...fc5

Skrevet

Feil, begge gangene :) har en jente og en gutt. Dette var uke 13. Ved uke 12 er det helt på grensen til at de engang har lov til å antyde hva kjønnet er. Ei venninne fikk også beskjed om mulig jente på tidlig ultralyd, men det var en gutt. Har stolt mer på den ordinære, da kunne jeg se det selv også. 

Anonymkode: 8a00b...b8c

Skrevet

Fikk beskjed om jente begge ganger. Uke 13 og 14. Det stemte. 

Anonymkode: a97d5...e56

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du mener etter en ultralyd, så vil jeg si det er direkte uprofft av den som foretar ultralyden å si noe om kjønn, for det er alt for tidlig til at de kan si noe med særlig stor grad av sikkerhet. 

Vi fikk vite kjønnet i uke 11, men det var etter NIPT, altså basert på analyse av dna. 

Anonymkode: fda16...fc5

Ja, glemte å skrive via ultralyd :) 

Skrevet

Fikk velge om jeg ville vite kjønnet i uke 11+5, da legen sa hun var helt sikker. Hun hadde rett.

Anonymkode: 3e689...3b0

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk velge om jeg ville vite kjønnet i uke 11+5, da legen sa hun var helt sikker. Hun hadde rett.

Stilig :) var det gutt eller jente?

Skrevet

Det var en gutt😊

• Liker 1
Skrevet

Fikk vite at det antakeligvis var jente 13+4 - det stemte😊

Anonymkode: a4682...5b3

Skrevet

Fikk vite at det mest sannsynlig var en gutt i uke 12+4 (men med forbehold om at det ikke var 100% sikkert). Gutt ble det! 😊

Anonymkode: 28c47...5e2

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk vite at det så ut som det kunne være gutt 11+5. Men vi også beskjed om at det var for tidlig, så vi måtte ta det med en klype salt. Han som utførte ultralyden sa at det var enkelte ganger det kunne være mulig å få en anelse så tidlig fordi vinkelen på det som skal bli kjønnsorganet allerede var tydelig, og det så ut til at det var i ferd med å bli guttevinkel hos oss. Men det var ei jente. 

Anonymkode: 284fa...f26

Skrevet

Ja, men hun sa rett ut at hun ikke var sikker og at hun gjettet. Gjettet en jente, ble enn gutt. Var i uke 11.

Anonymkode: 0790b...2a0

Skrevet

Rett første gang, feil andre gang. 

Skrevet

Vi fikk beskjed om at det var gutt i uke 11. Det stemte, men legen bare sa det uten å spørre oss om vi ønsket å vite det. 

Anonymkode: 1f98a...2ca

Skrevet

Første gang fikk jeg ikke vite før rett før fødsel, tror jeg. De sa gutt og det var gutt. Andre gang fikk jeg vite jente fra 13 uker og det var riktig.

Anonymkode: 7a0b3...ec3

Skrevet

Fikk vite at det var gutt, var en jente😊

Anonymkode: 02060...741

Skrevet

Jeg ville tatt info om kjønn så tidlig med en klype salt!

Jeg har hatt en abort på 14+2, og fikk da holde den lille etterpå. Var ikke mulig å se hvilket kjønn det var.

Skrevet

Fikk vite at det var 90% sikkert at det var jente i uke 13. Det stemte 😉

Anonymkode: a6650...7cf

• Liker 1
Skrevet

Riktig her tror jeg. Fikk vite på tidlig UL og på en privat etter OUL fordi navlesnora lå mellom beina ved undersøkelsen. Fikk vite samme kjønn begge gangene så regner med det er det som kommer ut også. 

Anonymkode: e1c48...d03

• Liker 1
Skrevet

Legen tippa gutt på tul i uke 12, men han presiserte at det ikke var sikkert. Det var også basert på at vi har 2 gutter fra før, og da er det litt større sannsynlighet for å få det igjen sa han. På oul i uke 18 sa de jente. Ble jente. 

Anonymkode: 982cb...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...