Lisa Rowe Skrevet 19. august 2020 #21 Del Skrevet 19. august 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal du med så mye proteiner til hvert eneste måltid? Ha en boks bønner i ett eneste måltid. Det er mer enn nok og superenkelt. Anonymkode: 1e19b...b1e Jeg kikket på boksen med kidneybønner jeg har stående i kjøleskapet, og per 100g inneholder den kun 7,7g proteiner og hele 10,5g karbohydrater, mens proteinpulveret mitt inneholder derimot 86g proteiner per 100g, og kun 0,5g karbohydrater. Ikke bare er det mye mer gunstig med proteinpulver om du ønsker å få i deg mer proteiner uten å få i deg ekstra karbohydrater og fett, men det er heller ikke alle som liker bønner eller proteinrik mat. Jeg vil mye heller ha et forfriskende glass med clear whey, enn å dytte i meg en hel bønneboks. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #22 Del Skrevet 19. august 2020 Det er også forskjell på hvor mange kalorier du skal spise, jeg kan umulig få i meg nok proteiner i vanlig mat, fordi vanlig mat inneholder også fett og karbohydrater som gjør så jeg får i meg for mye kalorier. dessuten er proteinpulver billigere enn å spise masse naturlige proteinkilder. Anonymkode: 279cc...ecd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 19. august 2020 #23 Del Skrevet 19. august 2020 På 13.8.2020 den 12.41, AnonymBruker skrev: Mange bruker proteinpulver av de som trener, og det er ofte lagt til i Kostholdsplaner av profesjonelle. Men forskning viser tydelig at det ikke har noe som helst effekt, og i værste fall så blir overskuddet gjort om til fett. Man får nok fra kosten man spiser dersom man trener normalt. Topputøvere derimot kan gjerne ha større behov for det. Hva er det som gjør at så mange sverger til proteinpulver? Jeg bruker det selv fordi jeg har fått det anbefalt av flere PTer som sier at det er viktig for å holde på muskelmassen. Men uansett hvor jeg leser på nett om forskning av det så står det samme, nemlig at det er bortkastet. Anonymkode: 319d9...742 Placeboeffekten er nok ganske stor. Halve moroa med trening er å hele i seg proteinshakes og barer osv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #24 Del Skrevet 19. august 2020 Fordi de som bruker proteinpulver ikke leser forskning. Anonymkode: b440e...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #25 Del Skrevet 19. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skal du med så mye proteiner til hvert eneste måltid? Ha en boks bønner i ett eneste måltid. Det er mer enn nok og superenkelt. Anonymkode: 1e19b...b1e Det svarte jeg vel strengt tatt på i innlegget. Så mye protein er optimalt for å bygge muskler dersom du veier 90kg (slik jeg gjør). Bønner er en kilde til protein, men ikke en spesielt god kilde. Anonymkode: 4cb72...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #26 Del Skrevet 19. august 2020 Jeg bruker det kun som måltidserstatning, feks før jogging når jeg ikke vil ha full mage men er sulten. Eller etter trening istedet for kveldsmat, etter hardtrening er jeg ofte sulten, men har ikke lyst på mat. Men bruker det kanskje 3-4 ganger per måned. Anonymkode: 08c06...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 19. august 2020 #27 Del Skrevet 19. august 2020 På 13.8.2020 den 12.41, AnonymBruker skrev: Mange bruker proteinpulver av de som trener, og det er ofte lagt til i Kostholdsplaner av profesjonelle. Men forskning viser tydelig at det ikke har noe som helst effekt, og i værste fall så blir overskuddet gjort om til fett. Man får nok fra kosten man spiser dersom man trener normalt. Topputøvere derimot kan gjerne ha større behov for det. Hva er det som gjør at så mange sverger til proteinpulver? Jeg bruker det selv fordi jeg har fått det anbefalt av flere PTer som sier at det er viktig for å holde på muskelmassen. Men uansett hvor jeg leser på nett om forskning av det så står det samme, nemlig at det er bortkastet. Anonymkode: 319d9...742 Forskning viser vel at ca, 1,6-1,7 gram protein per kg kroppsvekt gir best uttelling hvis man skal bygge muskler. Får du det i deg med vanlig kost? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 19. august 2020 #28 Del Skrevet 19. august 2020 99% av de som bruker proteinpulver har uansett for dårlig kosthold og trener for lite til å få noe nyte av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå