AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Hei, vi har prøvd å venne ungen vår av flaske ved et par anledninger. Det har endt med timesvis med byssing og gråt, i flere dager i strekk uten forbedring. Nå har vi ikke prøvd på en stund, men det er virkelig på tide... Hun får nå melk 1 gang per natt og er 16 mnd gammel. Vi har prøvd å vanne ut melka i en overgangsperiode men da har hun våknet veldig ofte etter kl 3 og sovner ikke skikkelig igjen. Har noen tips til nattavvenningen? Hvor lang tid har dere erfart at det tar for litt eldre unger som min...? Anonymkode: d5dea...071
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 Sluttet å nattamme min ene i samme alder. Man må bare stå i det, ikke så mye annet å gjøre. Tilby nærhet og trøst, men ikke gi etter og gi flaske, det blir forvirrende for barnet. Omsider venner de seg til at det ikke lenger er melk på natt, for noen tar det kort tid, for andre lengre tid. Anonymkode: 0d0ab...b3c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 Det er bare å tilby vann, og godta at ja, det blir slitsomt noen netter.. Når de begynner å få tenner, bør man absolutt kutte ut nattflaske. Anonymkode: 4612f...132
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, vi har prøvd å venne ungen vår av flaske ved et par anledninger. Det har endt med timesvis med byssing og gråt, i flere dager i strekk uten forbedring. Nå har vi ikke prøvd på en stund, men det er virkelig på tide... Hun får nå melk 1 gang per natt og er 16 mnd gammel. Vi har prøvd å vanne ut melka i en overgangsperiode men da har hun våknet veldig ofte etter kl 3 og sovner ikke skikkelig igjen. Har noen tips til nattavvenningen? Hvor lang tid har dere erfart at det tar for litt eldre unger som min...? Anonymkode: d5dea...071 Hva får barnet til kveldsmat? Er jo godt mulig barnet blir sultent om natta - da er det jo håpløst å sove igjen dessverre... mtp at utvannet gir mye oppvåkninger, så vil jeg tro barnet faktisk blir sultent uten den melka. Akkurat som at vi er sultne til lunsj kl 11 uansett om det er ferie og ikke jobb. Man blir vant. Så, ville fortsatt å¨ vanne ut gradvis jeg. Akkurat så mye utvannet at det blir litt trøblete men ikke full krise. Noen netter med ekstra oppvåkninger etter 3 det tåler man. Og når barnet så sover greit igjen så vanne ut enda mer...helt til det bare er vann igjen. Og vann kan vel få drikkes så lenge barnet ønsker så lenge det klarer det selv Der må antagelig bare bruke mye lenger tid enn dere tror... Anonymkode: 99b29...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå