AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Leiligheten ligger 500 meter unna - hvor langt bærer lyd fra stadionkonserter? Noen som bor i nærheten og kan fortelle hvordan det er å bo her? Anonymkode: 1562c...658
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 Riktignok mange år siden, men jeg bodde på Kampen og hørte godt konsertene fra Valle Hovin. Anonymkode: 6682d...705
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Riktignok mange år siden, men jeg bodde på Kampen og hørte godt konsertene fra Valle Hovin. Anonymkode: 6682d...705 Er ikke det flere kilometer unna? Høres det så godt? Grøss... Anonymkode: 1562c...658
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det flere kilometer unna? Høres det så godt? Grøss... Anonymkode: 1562c...658 Ca 2,5 km Anonymkode: 6682d...705
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #5 Skrevet 13. august 2020 Det kommer jo an på vindretningen, lyden kan jo bære ganske langt. Når det er sagt, så er det ikke veldig sjenerende. Jeg bor i området, litt lenger unna, og hører lite til mye lyd derfra.. mulig det ikke er så ofte konserter, eller så bærer ikke lyden så mye mot meg. Jeg ville ikke latt det være avgjørende for valg av kjøp av bolig, iallfall. Anonymkode: bf015...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Skrevet 13. august 2020 Tror det heller et fotballkamper der enn konsert som regel? Fotballkamper varer uansett ikke så lenge. Har en venninne som bor i området, hun trives veldig godt. Anonymkode: 2d653...e60 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #7 Skrevet 13. august 2020 Kjenner også flere som bor i området som stortrives og som ikke sjeneres spesielt av evnt fotballkamper eller konserter. Støy kan man oppleve overalt, i dette tilfellet kan man ihvertfall sjekke på forhånd når det bli støy og planlegge rundt ved behov. Anonymkode: 6d8e7...779 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #8 Skrevet 13. august 2020 Lyd fra konserter på Valle hovin kan høres på Grunerløkka, flere km unna, ved rette vindforhold. Men jeg hadde absolutt ikke latt dette styre hvor jeg kjøpte leilighet - konsertene er sjeldne og varer ikke utover natta. Anonymkode: b4ee1...9d6 4
solmåneogstjerner Skrevet 13. august 2020 #9 Skrevet 13. august 2020 Jeg har ikke bodd der men et annet sted hvor det ofte var utekonserter på sommeren. Bodde ca 4-500 meter unna, men det sto en blokk mellom. Plagdes ikke i det hele tatt. Kunne jo høre det, men det var helt ok. Plaget ikke barna heller. Pleide å sette meg ut på balkongen og høre på om det var musikk jeg likte 😊 Det som er hundre ganger verre etter min mening er å bo rett ved en barnehage eller skole. For et leven! Og det er ikke bare i åpningstiden for å si det sånn... bråk fra tidlig morgen til langt på kveld, inkludert i helgene. Så ja til konsertsteder, nei til bhg/skole som nabo 😊
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Leiligheten ligger 500 meter unna - hvor langt bærer lyd fra stadionkonserter? Noen som bor i nærheten og kan fortelle hvordan det er å bo her? Anonymkode: 1562c...658 Hvorfor spør du om stadionkonserter? Nå har de jo bygget ordentlig stadion der, intility arena, og såvidt jeg vet har de foreløpig aldri hatt stadionkonserter på intillity. Det er tettbygget rundt og ikke parkeringsplasser etc, så tviler på at det blir veldig vanlig. Det har vært konserter på skøytebanen rett utenfor, det er vel den som kalles valle Hovin stadion, men det er sjeldent i nyere tid da det ikke lengre er en ordentlig stadion der eller plass til de større konsertene. De hadde vel en konsert der i 2014 (før intility sto ferdig) , og en i 2018. Så det er jo ikke akkurat konserter ofte. Litt lyd fra fotballkamper er mer vanlig der, men det er jo ikke like ekstremt Anonymkode: 71aee...a56
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #11 Skrevet 13. august 2020 Jeg bor i nærheten av Valle Hovin, kanskje rundt 700m, og når det var konserter der før så kunne jeg høre det lavt når jeg satt på balkongen. Kjempekoselig. men nå er det jo ikke konserter der lenger, så problemstillingen er ikke lenger reell. Anonymkode: f4541...23c 1
sommermor Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 15 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg har ikke bodd der men et annet sted hvor det ofte var utekonserter på sommeren. Bodde ca 4-500 meter unna, men det sto en blokk mellom. Plagdes ikke i det hele tatt. Kunne jo høre det, men det var helt ok. Plaget ikke barna heller. Pleide å sette meg ut på balkongen og høre på om det var musikk jeg likte 😊 Det som er hundre ganger verre etter min mening er å bo rett ved en barnehage eller skole. For et leven! Og det er ikke bare i åpningstiden for å si det sånn... bråk fra tidlig morgen til langt på kveld, inkludert i helgene. Så ja til konsertsteder, nei til bhg/skole som nabo 😊 Nå bodde jeg ved siden av en barnehage i over tyve år, det sjenerte meg ikke overhodet. Ungene er jo ikke ute fra 7.30 til 17 akkurat.
solmåneogstjerner Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 6 minutter siden, sommermor skrev: Nå bodde jeg ved siden av en barnehage i over tyve år, det sjenerte meg ikke overhodet. Ungene er jo ikke ute fra 7.30 til 17 akkurat. Med en stor barnehage så er det stort sett noen ute hele tiden. Men det er jo ikke det som skjer i åpningstiden som er det store problemet. Heller helger og fridager, når man kanskje vil sove lenge for eksempel. Men det er jo bra at noen ikke har noen problemer med det 😊
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #14 Skrevet 14. august 2020 6 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Med en stor barnehage så er det stort sett noen ute hele tiden. Men det er jo ikke det som skjer i åpningstiden som er det store problemet. Heller helger og fridager, når man kanskje vil sove lenge for eksempel. Men det er jo bra at noen ikke har noen problemer med det 😊 I åpningstiden er vel en gjerne på jobb selv så en merker lite til det. Men selvfølgelig kan det være lyder der etter åpningstid via andre barn. Anonymkode: a5bd1...5ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå