Gå til innhold

Familie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi giftet oss for snart 2 mnd. Siden, et bryllup jeg i utgangspunktet ikke gledet meg spesielt mye til, fordi vi har en så lite fungerende familie. Men det gikk over all forventning, bortsett fra noen småting som jeg valgte å ikke la meg irritere over akkurat der å da. Men så ringte min mormor nå, jeg har ikke snakket med hun siden bryllupet, og rakk ikke ta tlf. Nå. I bryllupet hadde vi 7 taler, hvorav min ikke var spesielt bra, men jeg delte ting som jeg ikke har delt med familien som gjorde at jeg var veldig sårbar der jeg stod. Da alle talene var over gikk min mormor bort til min søster og skrøt høyt slik at alle hørte det at hennes tale var den beste. Det må hun for all del syntes, hun holdt en fin tale, men det var 6 andre som også holdt en tale, hun kom ikke å fortalte meg at talen jeg holdt var fin. Hun er ikke den smarteste i to sko, det skal være sagt, og jeg har ikke så mye kontakt med hun, kanskje 1-2 ganger i året. Men jeg kjenner at det irriterer meg at hun måtte påpeke at min søster holdt den beste talen, hvorfor kunne hun ikke sagt så fin tale du holdt. Jeg har egentlig lyst til å ta det med henne, men er det bare jeg som er hårsår her? Skal sies at grunnen til at jeg holder meg unna den delen av familien er mye dårlige holdninger, drittslenging, stormannsgalskap, og en ovenfra og ned holdning. Den gjengen er mestre på å snakke andre ned, det er kanskje derfor jeg reagerer så sterkt på det. Hun tenker jo sikkert ikke noe på det, og kan sikkert ikke huske hun sa det en gang. Bare la det gå, eller fortelle at jeg syntes det er ufint?

Anonymkode: 87339...73e

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den gjengen er mestre på å snakke andre ned, det er kanskje derfor jeg reagerer så sterkt på det.

Er nettopp derfor du ikke skal reagere på det, du vet hvordan de er. Og når hun først snakker ned deg, så opp seg selv og din søster, er noe riv ruskende galt.

Så enten slår du i bordet, en gang for alle, og ber henne rett og slett holde kjeft. Har du ikke noe koselig å si, så hold kjeft! 

Eller så driter du i det og har minimal kontakt med dem. Er nok uansett du som ender som som den "stygge ulven", siden sånne mennesker ikke har evnen til å ta selvkritikk. 

Skrevet
39 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Er nettopp derfor du ikke skal reagere på det, du vet hvordan de er. Og når hun først snakker ned deg, så opp seg selv og din søster, er noe riv ruskende galt.

Så enten slår du i bordet, en gang for alle, og ber henne rett og slett holde kjeft. Har du ikke noe koselig å si, så hold kjeft! 

Eller så driter du i det og har minimal kontakt med dem. Er nok uansett du som ender som som den "stygge ulven", siden sånne mennesker ikke har evnen til å ta selvkritikk. 

Jeg er allerede den stygge ulven 🙈 de later dog som at de liker meg da, sikkelig falsk gjeng. Hun var uenig i hvordan vi løste feiringen, da fikk jeg bare en melding om at det er ikke slik et bryllup feires og dere må gjøre sånn! Jeg svarte henne på en ordentlig måte at slik vi valgte er like normalt som noe annet, og at vi ber om respekt for våre valg og at de blir overholdt.  Da ringte hun for å skjelle ut mamma (som jeg forøvrig så godt som ikke har kontakt med heller) for at hun da skulle ordne opp så det ble slik hun mente det skulle være, men når hun kom så latet hun som ikke noe liksom, forsåvidt greit nok det, for å ikke lage unødvendig dårlig stemning, men ja.. nei, jeg har jo ikke kontakt, så det beste er vel å la det ligge kanskje..

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er allerede den stygge ulven 🙈 de later dog som at de liker meg da, sikkelig falsk gjeng. Hun var uenig i hvordan vi løste feiringen, da fikk jeg bare en melding om at det er ikke slik et bryllup feires og dere må gjøre sånn! Jeg svarte henne på en ordentlig måte at slik vi valgte er like normalt som noe annet, og at vi ber om respekt for våre valg og at de blir overholdt.  Da ringte hun for å skjelle ut mamma (som jeg forøvrig så godt som ikke har kontakt med heller) for at hun da skulle ordne opp så det ble slik hun mente det skulle være, men når hun kom så latet hun som ikke noe liksom, forsåvidt greit nok det, for å ikke lage unødvendig dårlig stemning, men ja.. nei, jeg har jo ikke kontakt, så det beste er vel å la det ligge kanskje..

Falske mennesker-presis lik min familie.  Etter jeg sa kraftig ifra bedret min helse seg betraktelig. Slike folk er energityver og iblant kan det ta tid før man ser det for man blir så hjernevasket.

Anonymkode: eb301...23c

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Falske mennesker-presis lik min familie.  Etter jeg sa kraftig ifra bedret min helse seg betraktelig. Slike folk er energityver og iblant kan det ta tid før man ser det for man blir så hjernevasket.

Anonymkode: eb301...23c

Ja, nei, jeg har ikke mer kontakt enn det som er absolutt nødvendig, virker som de fremdeles ser på meg som en sta tenåring som ikke har vokst opp, de kommer aldri til å se at det er de som er problemet. Måtte til slutt kutte ut mamma også, og livet mitt ble faktisk veldig mye bedre etter jeg gjorde det.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nei, jeg har ikke mer kontakt enn det som er absolutt nødvendig, virker som de fremdeles ser på meg som en sta tenåring som ikke har vokst opp, de kommer aldri til å se at det er de som er problemet. Måtte til slutt kutte ut mamma også, og livet mitt ble faktisk veldig mye bedre etter jeg gjorde det.

Dette gjorde jeg også. Kutta ut mamma, og har minimal kontakt med resten av familien siden de flokka seg rundt henne og mente at jeg 'må tåle litt'. Flere tiår med direkte mobbing av sitt eget barn når andre ikke ser det gjorde at jeg kutta kontakt. Siden resten av familien er like glad i å snakke andre ned og seg selv opp som henne har jeg blitt det sorte fåret. Jaja, det var uansett vansklig å bli MINDRE likt av den der falske gjengen, og jeg har endelig sjelefred!

Anonymkode: 8b0ce...e51

Skrevet

Hei trådstarter!

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Perelandra, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...