Gå til innhold

Derfor er huseiere brunere enn oss andre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner flere som har blitt veldig brune og er veldig brune hvert år.

Jeg lurer på hvorfor og har en teori om at det er fordi de har stor terrasse /veranda/ hage som de kan gå rett ut på, der de har plass til solseng og hagemøbler slik at de kan være ute hele dagen og spise alle måltid ute. 

Eentlig ganske urettferdig, mens vi som bor i leiligheter uten veranda eller veranda med dårlige solforhold, må ut i det offentlige rom/parker /strand for å få solt oss. 

Bare nevner det.... 

Anonymkode: ac01a...aad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller fordi de har hage som de faktisk må være ute for å stelle og et hus de må ut for å male eller gress de må ut for å klippe. 

Men jeg tror nok slutningene dine er ganske tendensiøse uansett. Vet om mange huseiere som foretrekker skyggen og mange leilighetsboere som ligger i parken dagen lang og er brune som eikenøtter. Ser ikke at det er urettferdig på noen måte. Prioriter å dra i parken hvis det er viktig for deg! Jeg som bor i leilighet kan ikke tenke meg noe som er mer kjedelig enn å ligge i sola for å steke.

• Liker 5
Skrevet

Du kan jo dra i en park?

Anonymkode: ab725...41a

• Liker 4
Skrevet

Ja, det var litt av en urettferdighet! Det er også urettferdig at folk østpå har flere soldager enn folk på vestlandet, og dermed kan bli brunere.

Anonymkode: 36d1a...998

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner flere som har blitt veldig brune og er veldig brune hvert år.

Jeg lurer på hvorfor og har en teori om at det er fordi de har stor terrasse /veranda/ hage som de kan gå rett ut på, der de har plass til solseng og hagemøbler slik at de kan være ute hele dagen og spise alle måltid ute. 

Eentlig ganske urettferdig, mens vi som bor i leiligheter uten veranda eller veranda med dårlige solforhold, må ut i det offentlige rom/parker /strand for å få solt oss. 

Bare nevner det.... 

Bare å kjøpe seg et hus det da. Ingen som tvinger deg til å bo i leilighet med liten veranda.

Anonymkode: 28c92...21d

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var litt av en urettferdighet! Det er også urettferdig at folk østpå har flere soldager enn folk på vestlandet, og dermed kan bli brunere.

Det syns jeg ikke er urettferdig, men en bra ting.

Anonymkode: 2717b...b8d

Skrevet

Hvor har du det fra at huseiere er brunere enn andre..? 

Jeg har gått fra å bo i leilighet, til å være huseier, og er ikke det spøtt brunere nå enn jeg var da.

Leiligheter kan også være utstyrt med altan. Folk som bor i leilighet kan også være utendørs, i parken, på fjellet.. 

Folk som bor i hus kan også trives best i skyggen og IKKE gå ut i hagen når det er sol. 

Anonymkode: cdbe0...446

• Liker 2
Skrevet

Jeg er (litt) brun i år fordi jeg har måttet:

-Male huset, inkludert vinduskarmer og alle dørkarmer utendørs.

-Klippet hekken og pakket hageavfallet i søppelposer.

-Ryddet et digert blomsterbed for 3 søppelsekker fulle med viltvoksende bringebærbusker.

-Plantet blomster i bed og krukker. 

-Bygget ny terrasseplatting, for den gamle var morken.

-Byttet parkett i hele huset så vi har ikke kunnet oppholde oss innendørs mens arbeidet (som vi har gjort selv) har foregått. 

Tror jeg heller hadde villet ligge i en park, altså...

Anonymkode: 18049...858

• Liker 3
Skrevet

Jeg er og relativt brun på sommeren men det kommer av at jeg er mye ute, jeg orker ikke å sitte å sole meg så det kommer heller ikke fra min solfylte terrasse i blokka mi. 😄 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er (litt) brun i år fordi jeg har måttet:

-Male huset, inkludert vinduskarmer og alle dørkarmer utendørs.

-Klippet hekken og pakket hageavfallet i søppelposer.

-Ryddet et digert blomsterbed for 3 søppelsekker fulle med viltvoksende bringebærbusker.

-Plantet blomster i bed og krukker. 

-Bygget ny terrasseplatting, for den gamle var morken.

-Byttet parkett i hele huset så vi har ikke kunnet oppholde oss innendørs mens arbeidet (som vi har gjort selv) har foregått. 

Tror jeg heller hadde villet ligge i en park, altså...

Åja, også har jeg måttet male gjerdet og porten rundt huset. 

Skrevet

Det som har noe å si er jo å være ute i sola. Da jeg var liten «klaget» alltid søsteren min på at hun ikke ble brun, men så satt hun mye inne, mens jeg var mye ute. 

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en veranda med gode solforhold eller en terrasse jeg kunne gått ut på, men det koster flesk her hvor jeg bor, derfor blir det bare en drøm. 

Ts

Skrevet

Hvordan er det urettferdig? De betaler vel for det, så du kan jo bare velge å gjøre det samme. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er huseier, men er ikke brun 🙂

Anonymkode: adf78...e53

Skrevet

Urettferdig er vel ikke riktig ord å bruke vel? Alle kan kjøpe seg hus og få hage. Selv bor jeg i leilighet med hage, mye bedre enn alt peset med hus.

Anonymkode: d1105...04b

• Liker 1
Skrevet

Må være troll. Hvem er det som syns slikt er urettferdig? De finnes hus til rimelige priser. Du får bare flytte dit det er billig. 

Anonymkode: af55d...db1

Skrevet

Jeg er enig i at det er mye urettferdighet i verden altså, men det er IKKE urettferdig at noen blir brunere enn andre på grunn av boforhold 🤣

• Liker 6
Skrevet
På 13.8.2020 den 10.33, AnonymBruker skrev:

Folk på Vestlandet blir fortere brune. Bare se på Funkygine.

Anonymkode: ffba7...69f

• Liker 1
Skrevet

Har hus og ser ikke poenget i å være solbrun, det ser så jævla harry ut på nordmenn. Smører på faktor 50 når jeg går ut i sola.

Skrevet

De som er brune er brune for de vil være brune. Jeg har hage med solseng, men er ikke brun fordi jeg ikke har et stort behov for å være brun. 

Anonymkode: 5d889...209

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...