AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Jeg har fått en lett halsbetennelse. Den har nå vart i en drøy uke. Frisk og rask, ingen feber, kun litt vondt på den ene siden og litt sånn tykk følelse bak i svelget. Har ikke vært utenfor kommunegrensen i hele sommer og ikke vært i nærkontakt med smittet. Tar aldri buss i rush. Så sjansen er stor for at det bare er en vanlig halsbetennelse. Det er heller ikke mye registrert smitte her, rundt 0,5-1 prosent av koronatestene er positive nå foreløpig. Testkapasiteten er sprengt, jeg kan ikke regne med å bli testet på mange dager. Så her sitter jeg. Jeg gikk selvsagt i karantene. Eller, gjorde jeg det..? Hvis man er smittet skal man jo i isolasjon. Men hvis man har symptomer skal man "holde seg hjemme." Som i praksis betyr isolasjon. Så hvor er jeg? Et sted midt imellom? Jeg kan altså ikke gå ut. Men jeg er ikke registret smittet og er dermed ikke i isolasjon. Hvis det er en vanlig halsbetennelse jeg har kan jeg gå ut etter en symptomfri dag. Hvis jeg har korona må jeg ha tre symptomfrie dager hjemme. Men jeg får jo ikke testet meg! Forhåpentligvis går det snart over siden det jo har vart en stund. Sånn som det der ut nå er jeg frisk før jeg i det hele tatt rekker å teste meg. Men #%&¤ hvor frustrerende det er! Jeg trengte å tømme meg nå, takk for at du leste! Anonymkode: 549a7...c98
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått en lett halsbetennelse. Den har nå vart i en drøy uke. Frisk og rask, ingen feber, kun litt vondt på den ene siden og litt sånn tykk følelse bak i svelget. Har ikke vært utenfor kommunegrensen i hele sommer og ikke vært i nærkontakt med smittet. Tar aldri buss i rush. Så sjansen er stor for at det bare er en vanlig halsbetennelse. Det er heller ikke mye registrert smitte her, rundt 0,5-1 prosent av koronatestene er positive nå foreløpig. Testkapasiteten er sprengt, jeg kan ikke regne med å bli testet på mange dager. Så her sitter jeg. Jeg gikk selvsagt i karantene. Eller, gjorde jeg det..? Hvis man er smittet skal man jo i isolasjon. Men hvis man har symptomer skal man "holde seg hjemme." Som i praksis betyr isolasjon. Så hvor er jeg? Et sted midt imellom? Jeg kan altså ikke gå ut. Men jeg er ikke registret smittet og er dermed ikke i isolasjon. Hvis det er en vanlig halsbetennelse jeg har kan jeg gå ut etter en symptomfri dag. Hvis jeg har korona må jeg ha tre symptomfrie dager hjemme. Men jeg får jo ikke testet meg! Forhåpentligvis går det snart over siden det jo har vart en stund. Sånn som det der ut nå er jeg frisk før jeg i det hele tatt rekker å teste meg. Men #%&¤ hvor frustrerende det er! Jeg trengte å tømme meg nå, takk for at du leste! Anonymkode: 549a7...c98 Det skulle selvsagt være "koronatelefonen" i overskriften... Anonymkode: 549a7...c98
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 Ring til fastlegen Min tester, og det ante jeg ikke før jeg hadde testet meg i teltet. Man kan også teste seg i en rekke private. Kanskje det kan være en løsning? God bedring og krysser fingrene. Anonymkode: de45c...3f1 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ring til fastlegen Min tester, og det ante jeg ikke før jeg hadde testet meg i teltet. Man kan også teste seg i en rekke private. Kanskje det kan være en løsning? God bedring og krysser fingrene. Anonymkode: de45c...3f1 Å, det visste jeg ikke! Takk for tips! Anonymkode: 549a7...c98 1
Loff77 Skrevet 13. august 2020 #5 Skrevet 13. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått en lett halsbetennelse. Den har nå vart i en drøy uke. Frisk og rask, ingen feber, kun litt vondt på den ene siden og litt sånn tykk følelse bak i svelget. Har ikke vært utenfor kommunegrensen i hele sommer og ikke vært i nærkontakt med smittet. Tar aldri buss i rush. Så sjansen er stor for at det bare er en vanlig halsbetennelse. Det er heller ikke mye registrert smitte her, rundt 0,5-1 prosent av koronatestene er positive nå foreløpig. Testkapasiteten er sprengt, jeg kan ikke regne med å bli testet på mange dager. Så her sitter jeg. Jeg gikk selvsagt i karantene. Eller, gjorde jeg det..? Hvis man er smittet skal man jo i isolasjon. Men hvis man har symptomer skal man "holde seg hjemme." Som i praksis betyr isolasjon. Så hvor er jeg? Et sted midt imellom? Jeg kan altså ikke gå ut. Men jeg er ikke registret smittet og er dermed ikke i isolasjon. Hvis det er en vanlig halsbetennelse jeg har kan jeg gå ut etter en symptomfri dag. Hvis jeg har korona må jeg ha tre symptomfrie dager hjemme. Men jeg får jo ikke testet meg! Forhåpentligvis går det snart over siden det jo har vart en stund. Sånn som det der ut nå er jeg frisk før jeg i det hele tatt rekker å teste meg. Men #%&¤ hvor frustrerende det er! Jeg trengte å tømme meg nå, takk for at du leste! Anonymkode: 549a7...c98 Så ring Aleris, Volvat eller noen og betal noen hundrelapper da vel 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Skrevet 13. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å, det visste jeg ikke! Takk for tips! Anonymkode: 549a7...c98 Det vil si, jeg må ha gangavstand. Jeg har ikke bil, og kan jo ikke ta buss nå. Så fastlegen utgår, det blir for langt. Men det med private skal jeg sjekke ut. Anonymkode: 549a7...c98
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #7 Skrevet 13. august 2020 Husk å hold deg hjemme til du får svar. Ring lege, ikke gå innom! Så veileder de deg Anonymkode: 257fa...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #8 Skrevet 13. august 2020 Jeg sjekket nå, og det blir for langt unna, dessverre. Men Jeg er nå i "karanteneisolasjon" og dette går nok over snart. Så jeg får bare holde ut. Anonymkode: 549a7...c98
trøndermann38 Skrevet 13. august 2020 #9 Skrevet 13. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sjekket nå, og det blir for langt unna, dessverre. Men Jeg er nå i "karanteneisolasjon" og dette går nok over snart. Så jeg får bare holde ut. Anonymkode: 549a7...c98 De tester hjemme også, vet om flere som har blitt testet hjemme fordi de ikke har bil
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, trøndermann38 skrev: De tester hjemme også, vet om flere som har blitt testet hjemme fordi de ikke har bil Teste private hjemme? Jeg vet at man kan testes hjemme, men kapasiteten i det offentlige her er som sagt sprengt, og de vil ta mange dager før de kan komme. Anonymkode: 549a7...c98
trøndermann38 Skrevet 13. august 2020 #11 Skrevet 13. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Teste private hjemme? Jeg vet at man kan testes hjemme, men kapasiteten i det offentlige her er som sagt sprengt, og de vil ta mange dager før de kan komme. Anonymkode: 549a7...c98 Aner ikke, du kan jo ringe å høre
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #12 Skrevet 13. august 2020 Får man seriøst ikke testa seg så ville jeg ikke karantenert meg helt. Jeg ville brukt munnbind på butikken osv, men holdt meg borte fra offentlig transport og arbeidsplassen dersom du jobber tett på andre. Anonymkode: 2f072...d8a
Iceman Skrevet 13. august 2020 #13 Skrevet 13. august 2020 Noe har du blitt smittet av, så du har vært i nærkontakt med folk. Her har vi isolert oss og ingen av oss har vært forkjølet engang i 2020, noe som er uvanlig. Kaster gamle kjerringråd om å unngå kulde ut av vinduet. Å ta på seg ekstra sokker funker ikke mot virus, å unngå folk derimot funker utmerket. 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #14 Skrevet 13. august 2020 De fleste private leger tilbyr testing. Du kan prøve en av de. Ellers kan du like gjerne ringe fastlegen som koronatelefonen. Fastlegen kan henvise til testing og de fleste fastleger tar telefonkonsultasjoner nå. Anonymkode: a6dc8...d84
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 1 time siden, Iceman skrev: Noe har du blitt smittet av, så du har vært i nærkontakt med folk. Her har vi isolert oss og ingen av oss har vært forkjølet engang i 2020, noe som er uvanlig. Kaster gamle kjerringråd om å unngå kulde ut av vinduet. Å ta på seg ekstra sokker funker ikke mot virus, å unngå folk derimot funker utmerket. Ikke alle kan isolere seg helt. Anonymkode: b65a8...f6f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #16 Skrevet 13. august 2020 2 timer siden, Iceman skrev: Noe har du blitt smittet av, så du har vært i nærkontakt med folk. Her har vi isolert oss og ingen av oss har vært forkjølet engang i 2020, noe som er uvanlig. Kaster gamle kjerringråd om å unngå kulde ut av vinduet. Å ta på seg ekstra sokker funker ikke mot virus, å unngå folk derimot funker utmerket. Samme her. Har ikke isolert meg en gang, men holdt avstand, vasket hender og ikke tatt meg til ansiktet. Skjønner ikke at det er så mange med forkjølelsessymptomer nå. At det er så mye forkjølelse ute og går lover veldig veldig dårlig for videre koronaoppblomstring. Det smitter like lett, og med en gang smitten sirkulerer i hele samfunnet igjen så vil alle de som har klart å plukke opp forkjølelse også klare å plukke opp Covid-19. Anonymkode: 493ad...3d5 2
Iceman Skrevet 13. august 2020 #17 Skrevet 13. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Har ikke isolert meg en gang, men holdt avstand, vasket hender og ikke tatt meg til ansiktet. Skjønner ikke at det er så mange med forkjølelsessymptomer nå. At det er så mye forkjølelse ute og går lover veldig veldig dårlig for videre koronaoppblomstring. Det smitter like lett, og med en gang smitten sirkulerer i hele samfunnet igjen så vil alle de som har klart å plukke opp forkjølelse også klare å plukke opp Covid-19. Anonymkode: 493ad...3d5 Det tyder på altfor mye gi faen holdning i befolkningen at folk har klart å bli forkjølet i disse tider. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #18 Skrevet 13. august 2020 1 time siden, Iceman skrev: Det tyder på altfor mye gi faen holdning i befolkningen at folk har klart å bli forkjølet i disse tider. Unnskyld, men er du og en drøss andre i dette forumet koronaverdenens svar på Greta Thunberg? Der dere skriker ut deres egen angst og bebreidelser i øst og vest. Fra en selvpålagt isolasjon som dere ikke hadde behøvd å gå inn i, men som dere er privilegerte nok til å kunne. Greit at dere har anledning til det, men andre har ikke andre muligheter enn å ta smittevernreglene på alvor og håpe det beste. Det er ingen grunn til å påstå at smittevernreglene mot korona vil hindre all smitte av andre sesonginfeksjoner. I løpet av denne sommeren så vi mange barn med forkjølelser til tross for svært strenge regler i barnehagene. Jeg rister på hodet av mange her, altså. Egentlig skjønner jeg ikke at jeg gidder å svare på slike innlegg, det er jo som å snakke til veggen. Anonymkode: 549a7...c98
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #19 Skrevet 13. august 2020 Hva er nr til koronatlf nå? De var stengt tidligere i sommer. Anonymkode: f84bf...2a2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #20 Skrevet 13. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Får man seriøst ikke testa seg så ville jeg ikke karantenert meg helt. Jeg ville brukt munnbind på butikken osv, men holdt meg borte fra offentlig transport og arbeidsplassen dersom du jobber tett på andre. Anonymkode: 2f072...d8a Ja, hva da som en furten treåring? Det har vært svært vanskelig å skjønne hvor mye arbeidskraft man faktisk trenger når en slik boom kommer, og mange kommuner har pr nå lavere tilbud enn etterspørsel. De ruster opp for harde livet, og det MINSTE man kan gjøre for å avhjelpe situasjonen er jo å holde seg hjemme, så man ikke smitter andre med det man har og skaper enda større behov for testing. Anonymkode: 25bac...c3e
Anbefalte innlegg