Gå til innhold

Tips til lunsj som også baby kan spise (8 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal invitere til lunsj, og vil servere noe sunt og godt. Gjerne enkelt. Blir 3 voksne og to barn der baby er 8 mnd. må være uten melkeprodukter.

Takk 😊

Anonymkode: d1888...c8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bananlapper eller bananvafler :) Man finner flere ulike oppskrifter hvis man googler, flere av dem uten melk. Nå bruker jeg å lage med 2 dl. havregryn, en moden banan, 1-2 egg og litt kardemomme til toåringen, babyen på 7 mnd. og meg, siden vesla her heller ikke skal ha melkeprodukter enda.

Anonymkode: 4be4c...bec

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bananlapper eller bananvafler :) Man finner flere ulike oppskrifter hvis man googler, flere av dem uten melk. Nå bruker jeg å lage med 2 dl. havregryn, en moden banan, 1-2 egg og litt kardemomme til toåringen, babyen på 7 mnd. og meg, siden vesla her heller ikke skal ha melkeprodukter enda.

Anonymkode: 4be4c...bec

Kanskje ideen om vafler ikke er så dum. Men når voksne også skal spise ser jeg for meg at det kanskje ikke blir så bra likevel 😂 

Skrevet

Brød eller rundstykker og litt forskjellig pålegg? Enkelt og godt 🙂 Eggerøre feks kan babyen spise så lenge du lager den uten smør og melk. Røkelaks eller spekeskinke til for de voksne. Og oppskjærte grønnsaker. Min på snart åtte måneder er veldig glad i tynne staver av agurk og paprika. 

Anonymkode: 52c8f...4b0

Skrevet

Pastasalat med skinke og masse gode grønnsaker i? Penne er lett å holde og spise for en på åtte mnd.

Anonymkode: 49c59...2a2

Skrevet

Trenger vel ikke tenke at voksne må spise det samme som babyer? Hadde laget god lunsj som passer voksne og gitt babyene noe som passer dem 

Anonymkode: ec743...4e8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pastasalat med skinke og masse gode grønnsaker i? Penne er lett å holde og spise for en på åtte mnd.

Anonymkode: 49c59...2a2

Pastasalat er kjekt. Tror det blir det. Da kn alle spise det samme 😊

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trenger vel ikke tenke at voksne må spise det samme som babyer? Hadde laget god lunsj som passer voksne og gitt babyene noe som passer dem 

Anonymkode: ec743...4e8

Nei, man trenger ikke det. Men det er noe jeg ønsker da baby har begynt med BLW. Uansett så synes jeg det er kjekt at de små og store kan spise det samme. Lager jeg middag spiser baby det samme som oss, da tar jeg av en opsjon før jeg krydrer med salt feks. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...