Gjest Guest Skrevet 16. juli 2005 #1 Skrevet 16. juli 2005 Får endel fregner på denne tiden (blir litt igjen på vinteren også), og lurte på om det er en måte å få bort dette? Har ikke lyst på
Dragona Skrevet 16. juli 2005 #2 Skrevet 16. juli 2005 Har mætti fregner jeg å, synes det er kjempe søtt med det jeg.. hele familien min har det.. som vi pleier å si i familien når vi får fregner på sommeren.. " har flua bæsja på deg at nå a"
Gjest Gjesta Skrevet 16. juli 2005 #3 Skrevet 16. juli 2005 Det eneste sikre du kan gjøre, er å bruke solkrem med så høy faktor at det er for sunblock å regne. Vichy har en ny solkrem med faktor 60, fra Avene finnes faktor 50. Begge fås på apotek. Fregner er ujevn pigmentering av huden, så det eneste som nytter er å holde seg helt unna sola. Personlig synes jeg fregner er søtt og fresht.
Gjest Gjesta Skrevet 16. juli 2005 #4 Skrevet 16. juli 2005 Jeg er vel kanskje den perfekte å svare her, selv om jeg har akseptert fregnene mine. Det er kanskje det beste du også kan gjøre, for de er en del av deg, og de forsvinner ikke med det første. Nå har jeg hørt at det skal finnes en krem der ute som demper fregnene, men hvor i huleste du kan kjøpe denne vet jeg ikke, men du kan jo spørre deg frem på Vita eller noe lignende? Det er også riktig som Lilith sier at solkrem med veldig høy faktor hjelper mot å få nye fregner.
Gjest Guest Skrevet 16. juli 2005 #5 Skrevet 16. juli 2005 Du vet ikke navnet på denne kremen? Har flere store felt med sammenvokste fregner som jeg så gjerne skulle ha fjerna. Ser nesten ut som jeg har grisa med brunsaus oppover armene.
Gjest Gjesta Skrevet 16. juli 2005 #6 Skrevet 16. juli 2005 Dessverre, jeg husker bare svakt at jeg har hørt noe om en slik krem, men kanskje noen andre vet noe om det? Ellers finnes det jo kjerringråd der ute, men om de er særlig effektive vet jeg ikke.. Søk bare på "kjerringråd, fregner".
Gjest Guest Skrevet 16. juli 2005 #7 Skrevet 16. juli 2005 Sitron skal visst fungere også. Smøre på sitronsaft i ansiktet, da bleker du dem.
Gjest :) Skrevet 17. juli 2005 #8 Skrevet 17. juli 2005 Jeg ble sånn ertet for mine da jeg var liten, og jeg fjernet de på nesen og kinnene med tannkrem.. Ja, jeg angrer...
Malie Skrevet 17. juli 2005 #9 Skrevet 17. juli 2005 Går det an å fjerne de med tannkrem?? Har fregner eg også, og nå kommer det bare mer og mer nå om sommeren. Har akseptert at de er der, men var fryktelig irritert på de da eg var mindre.
Gjest Guest Skrevet 17. juli 2005 #11 Skrevet 17. juli 2005 Fregner er ikke alltid synonymt med et par søte stykker over nesen vet du.
Nella Skrevet 18. juli 2005 #12 Skrevet 18. juli 2005 Jeg har masse fregner. Stort sett i hele ansiktet. Da jeg var mindre hatet jeg de og ville bare ha de bort. Men de siste årene nå så har jeg bare blitt mer og mer fortrolig med de og nå når jeg får litt sol i annsiktet (eller på vinteren om jeg tar en time sol) så ser det bare friskt og sunt ut. Tror neppe du får fjernet de helt og det er nok best å prøve å akseptere de som allerede er der.
moka Skrevet 18. juli 2005 #13 Skrevet 18. juli 2005 jeg også hatet mine når jeg var yngre. ville være som alle de andre. men nå synes jeg de er fint. skiller meg ut i mengden :icon_razz: det beste er å akseptere det. kommer alltid tilbake uansett, skal mye til for å ikke få det når en først har anlegg for det. ganske naturlig er det jo også. mange som har fregner på armene.
Gjest Guest Skrevet 18. juli 2005 #14 Skrevet 18. juli 2005 Vel omtrent sånn http://www.charlesmaraia.com/freckles/freckles00.html ser mine armer ut. Personlig synes jeg ikke det er spesielt vakkert.
Gjest Hippopotamus Skrevet 18. juli 2005 #15 Skrevet 18. juli 2005 Vel omtrent sånn http://www.charlesmaraia.com/freckles/freckles00.html ser mine armer ut. Personlig synes jeg ikke det er spesielt vakkert. ← Jeg synes det er kjempefint med sånne fregner, jeg! Har litt fregner selv, menskulle gjerne hatt mye mere!
Gjest Guest Skrevet 18. juli 2005 #16 Skrevet 18. juli 2005 Lurer på om du hadde sagt det samme om du hadde så mye fregner jeg. Men uansett så kan du gjerne få mine.
Gjest synseren Skrevet 18. juli 2005 #17 Skrevet 18. juli 2005 Det er kjempesøtt med fregner da. :rosasmil:
Gjest Gjest igjen Skrevet 19. juli 2005 #18 Skrevet 19. juli 2005 Jeg synes også fregner er fint men jeg skjønner jo problemet ditt også da. Har du prøvd selvbruningskrem? Kanskje du får jevnet ut mer? Eller blir også fregnene mørkere da?
Gjest fregneper Skrevet 19. juli 2005 #20 Skrevet 19. juli 2005 Jeg blir nesten litt irritert på de("fregneløse") som sier det bare er sjarmerende med fregner, for hvem ønsker seg fregner?? Jeg er en av de uheldige som har ansiktet fullt og i tillegg har en god del på armene. Lite vakkert.. Jeg får ingen farge hverken i ansiktet eller på armene, bare en masse fregner, dessuten ser jeg 10 år yngre ut, enn om jeg ikke hadde hatt disse fregnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå