Gå til innhold

Oppdaget 11-åringen i seksuell situasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt satt ut etter å ha ferska dattera i en altfor privat situasjon.

Hun hadde bestevenninna på besøk.

Jeg skulle bare inn på rommet hennes med noen rene klær og ser dem nakne på gulvet.

Venninna spriker med beina, og dattera mi har ansiktet ned i skrittet hennes.

Jeg ble så forfjamsa at jeg bare sa unnskyld og rygga ut igjen.

Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette. Jeg hadde ingen anelse om at hun likte jenter på denne måten, hun har heller snakket om kjekke gutter på skolen og andre steder.

Dersom hun har fått seg jentekjæreste er det helt fint for meg, og det vil jeg hun skal vite.

Men er ikke 11 VELDIG tidlig?

Det er ikke så lenge siden de to lekte med dukker sammen..

Kan det bare være en form for lek? Eksperimentering og utforsking?

Det er sikkert mest kleint for dem, og jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an.

Å si ingenting etter å ha fersket dem i denne situasjonen er også ganske unaturlig.

Takknemlig for innspill.

Anonymkode: d38bc...c4b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker venninnene mine og jeg "øvde" oss på å kysse hverandre da vi var på den alderen. Vi hadde en forestilling om at vi må kunne dette til vi skal gjøre det med gutta, men det var aldri noe mer enn lett kyssing på munnen. Jeg syns dette virker litt i overkant, ja, men det kan hende tidende har endret seg, og at slik eksperimentering er normalt? Jeg aner ikke. Skjønner godt du ble satt ut ja.

Anonymkode: 89154...705

• Liker 20
Skrevet

Som alle andre i samfunnet er også barn forskjellige, men felles for alle er å utforske og eksperimentere. Jeg utforsket på akkurat samme måte selv i den alderen. Er nå en ganske normal voksen dame, godt gift med en mann. 

Snakk gjerne med henne om seksualitet og grenser, men ikke påfør noe skam. Mange kvinner undertrykker sin egen seksualitet hele livet, så hun er ikke nødvendigvis på en dårlig sti, selvom dette var en veldig ubehagelig scene for deg å se. 

Anonymkode: 7575e...83d

• Liker 18
Skrevet

Vi eksperimenterte på hverandre når vi var små. Ikke helt som datteren din, men vi undersøkte hverandre og var nyskjerrig. Dette for å være klar når vi fikk guttekjæreste 😅 

Jeg ville snakket med henne om prevansjon og samtykke som brukeren over meg skriver. Det er viktig å være avslappet og åpen, at dette er ikke noe å være redd for å prate med deg om hvis det skulle dukke opp noe annet. 

Anonymkode: 5c528...5e9

• Liker 10
Skrevet

Når jeg var på den alderen hadde jeg ei venninne som spurte meg om vi skulle leke med hverandres tiss. Så fortalte hun at hun pleide å gjøre det mye med søskenbarnet sitt. 

Men det var ikke det at hun likte jenter, det gikk nok mer på det at det var lettere å utforske med jenter fordi man var nærmere med de. Så jeg ville ikke lagt for mye i det, det er nok ganske normalt.

Anonymkode: 5e18d...a75

• Liker 19
Gjest HegeMarie
Skrevet

Som du sier, det kan være bare en lek. Noe de har plukket opp et sted, og vil prøve ut.

Jeg tror det viktige her er at du er tydelig på at de ikke har gjort noe som er galt, eller som de trenger å skamme seg over.

Ville vært synd dersom venninna skulle slutte å komme på besøk på grunn av en sånn filleting.

Det er nok ikke så uvanlig som du tror. Gjorde lignende ting i den alderen.

Når min datter har overnattingsbesøk ligger de i kjellerstua. Der er det lydtett, så jeg slipper å forholde meg til hva som skjer.

Gi dattera di en nøkkel, og husk å banke på fremover.

Lykke til! ❤️

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Det trenger ikke å ha noe med legning å gjøre, men utforsking av egen seksualitet sammen med ei hun føler seg trygg sammen med. Enig i at man bør snakke om samtykke og sex og at det er viktig at man sier stopp hvis det er noe man ikke er komfortabel med.

Skrevet

Det kan jo hende de bare utforsket hvordan de så ut? 

Anonymkode: d6930...f7b

• Liker 9
Skrevet

Det er mye foreldre ikke behøver vite om barna. Dette er bare typisk utforskning. Barn er fryktelig nysgjerrige, og det er bra. Når samfunnet i tillegg ikke setter tydelige grenser, men tvert i mot heller oppfordrer til mye rart, er det ikke merkelig. Noen er alltid et stykke foran andre, og de har stor påvirkningskraft. Det du nevner er sikkert en snakkis blant venninnene. De ville teste ut noe spennende. Glem det hele, og lat som ingen ting er mitt råd. Normalt sett blir det bare fnising og litt skamfølelse rundt slike ting. Om en stund har det ikke skjedd og livet går videre som vanlig.

Anonymkode: 836ba...fcb

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, HegeMarie skrev:

Som du sier, det kan være bare en lek. Noe de har plukket opp et sted, og vil prøve ut.

Jeg tror det viktige her er at du er tydelig på at de ikke har gjort noe som er galt, eller som de trenger å skamme seg over.

Ville vært synd dersom venninna skulle slutte å komme på besøk på grunn av en sånn filleting.

Det er nok ikke så uvanlig som du tror. Gjorde lignende ting i den alderen.

Når min datter har overnattingsbesøk ligger de i kjellerstua. Der er det lydtett, så jeg slipper å forholde meg til hva som skjer.

Gi dattera di en nøkkel, og husk å banke på fremover.

Lykke til! ❤️

Så du slipper å forholde deg til det? Hva om en av hennes venner presser henne til å gjøre seksuelle ting hun ikke vil være med på? 

Anonymkode: 59ad0...e23

• Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kan jo hende de bare utforsket hvordan de så ut? 

Anonymkode: d6930...f7b

Det var det samme tenkte på - at hun rett og slett ville studere hvordan jenters kjønnsorgan ser ut sammen med noen hun føltte seg trygg på; det er ikke så enkelt for ei jente å se hva man egentlig har der-nede. Uten at det lå noe seksuelt bak.

Så å begynne å snakke om prevensjon og sykdommer, slik en annen foreslår her, høres overdramatisk ut.

Det anbefales å banke på døren neste gang, og la jenta bli kjent med kroppen sin i fred.

Selv hadde jeg en periode i 11-12-årsalderen da jeg satte pris på lange bad i badekaret uten annen interesse for det enn at det var avslappende, noe foreldrene mine ikke ga meg lov til da de sikkert trodde jeg gjorde "skumle" ting der.

Anonymkode: dd5ac...87f

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du slipper å forholde deg til det? Hva om en av hennes venner presser henne til å gjøre seksuelle ting hun ikke vil være med på? 

Hjelpe meg. Enda en voksen som absolutt må tro det verste om ungenes privatliv.

Hva skal man satse på - tredjegradsforhør av barnet, eller full kameraovervåkning for å være på den sikre siden?

Anonymkode: dd5ac...87f

• Liker 26
Skrevet

Takk for gode svar!

Jeg har ikke tenkt å lage noe nummer ut av dette. Om det bare er noe de gjør på gøy er det helt ok. Om de er lesbisk/bi er det også helt ok.

Jeg innser at på en måte var det jeg som ble tatt på senga. De har bare modna litt raskere enn jeg fikk med meg.

Det var ikke mye jeg så, men nok til at jeg ikke bekymrer meg om samtykke. De koste seg vel heller litt for mye.

Nå lager jeg vafler til dem. Og så kommer jeg til å ta en prat med dattera mi når vi er blitt alene.

Forhåpentligvis uten at det blir altfor pinlig.

Kommer til å banke på fremover.

• Liker 23
Skrevet

TS her.

Jeg skjønner ikke hvor du har det fra at jeg tror det verste om ungen min.

Jeg mener ikke en gang at dette i seg selv er ille. Jeg tror ingenting utover det jeg så.

Dette kom som sagt overraskende på meg. Unødvendig og barnslig kommentar.

• Liker 4
Skrevet

Fryktelig hvor opptatt du er av at lesbisk/bi er så ok. Glem det, ingen er lesbisk/bi når de er 11 år. De er ekstremt nysgjerrige på rumpe og tiss. Gi dem vafler, det liker de også.

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fryktelig hvor opptatt du er av at lesbisk/bi er så ok. Glem det, ingen er lesbisk/bi når de er 11 år. De er ekstremt nysgjerrige på rumpe og tiss. Gi dem vafler, det liker de også.

Nei, jeg er ikke opptatt av det. Jeg tror heller ikke at de er det.

• Liker 6
Gjest HegeMarie
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er lite sannsynlig at venner gjør sånt.

Skrevet

Du var uheldig å kom inn i en sånn situasjon, for alle på den alderen gjør sånt, men ingen snakker om ddt og de fleste klarer å skjule det. 

Når jeg var 9 brukte jeg og en venninne gjenstander på hverandre der nede. I barnehagen var vi en gjeng bak huset som kledde oss nakene og lekte doktor og gynekolog selvom vi ikke visste hva en gynekolog var. Jeg klinte med flere venninner fra jeg var 6 år, osv osv.... jeg er hetro, og var interessert i gutter da også, men var for flaut å utforske med en gutt på den aldern, selvom jeg hadde kjæreste da jeg var 4 år og ville utforske med han, men turte ikke annet enn nuss, var litt tryggere med venninner og det gikk av seg selv siden de også var nysgjerrige. 

Anonymkode: 70ea1...026

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du var uheldig å kom inn i en sånn situasjon, for alle på den alderen gjør sånt, men ingen snakker om ddt og de fleste klarer å skjule det. 

Når jeg var 9 brukte jeg og en venninne gjenstander på hverandre der nede. I barnehagen var vi en gjeng bak huset som kledde oss nakene og lekte doktor og gynekolog selvom vi ikke visste hva en gynekolog var. Jeg klinte med flere venninner fra jeg var 6 år, osv osv.... jeg er hetro, og var interessert i gutter da også, men var for flaut å utforske med en gutt på den aldern, selvom jeg hadde kjæreste da jeg var 4 år og ville utforske med han, men turte ikke annet enn nuss, var litt tryggere med venninner og det gikk av seg selv siden de også var nysgjerrige. 

Anonymkode: 70ea1...026

Ikke alle, jeg gjorde ikke seksuelle ting på den alderen.

Anonymkode: 4de86...1d7

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...