AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Del Skrevet 13. august 2020 Kan man få ok karakter på Anatomieksamen ved å bare bruke medeasy? Er man bankers å få ståkarakter, eller må man lese i pensumbøkene i tillegg? Hvor mange timer vil du anslå at du brukte på forberedelser til denne eksamenen totalt? (Det står at man skal legge ned 400timer, er ikke det veldig mye?) Anonymkode: 068cc...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Del Skrevet 13. august 2020 Jeg er 1. årsstudent på sykepleien, så svarer selvom jeg ikke har hatt faget 😀 Planlegger å hovedsakelig bruke MedEasy, men å supplere med anatomiboken. Det er hovedsakelig fordi jeg liker å også ha pensum i bokform foran meg, liker å kunne skrible i dem, synes det er greit å få informasjonen presentert på to ulike måter, og at jeg vil beholde boka for å kunne slå opp senere. Flere jeg kjenner som har hatt faget før, brukte utelukkende MedEasy. Forelesningene der skal dekke alt av pensum, så det er nok absolutt mulig å få god karakter kun ved bruk av det. 400 timer trenger ikke å være så mye dersom man regner med forelesninger, og trenger litt tid til å forstå pensum. Det er en god del pensum. Likevel er nok tidsbruken veldig individuell, folk har ulikt tempo. Personlig kommer jeg nok til å sette av litt tid hver dag, hvor mange timer det blir til sammen har jeg ikke regnet på. Lykke til! Anonymkode: 52ebd...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Del Skrevet 13. august 2020 Takk for svar! Har de du kjenner som har brukt utelukkende MedEasy fått ok karakterer? Anonymkode: 068cc...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Del Skrevet 13. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan man få ok karakter på Anatomieksamen ved å bare bruke medeasy? Er man bankers å få ståkarakter, eller må man lese i pensumbøkene i tillegg? Hvor mange timer vil du anslå at du brukte på forberedelser til denne eksamenen totalt? (Det står at man skal legge ned 400timer, er ikke det veldig mye?) Anonymkode: 068cc...d7c Leser du for å stå på eksamen eller har du tenkt å bli sykepleier å hjelpe mennesker? Anonymkode: a0291...a3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #5 Del Skrevet 13. august 2020 Brukte kun sykepleiepluss da jeg gikk førsteåret i 2017, og fikk A på eksamen. De er geniale. Anonymkode: 2012c...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Del Skrevet 13. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Leser du for å stå på eksamen eller har du tenkt å bli sykepleier å hjelpe mennesker? Anonymkode: a0291...a3d Spar meg for retoriske spørsmål som insinuerer at jeg bare leser for å stå på eksamen. Jeg lider av flink pike syndrom, og er stressa for å ikke stå på anatomieksamen siden det er et såpass stort fag, og siden 40% stryker. Jeg begynte lesingen før skolestart i august, og lurer på om jeg ved å bruke sykepleiepluss kan komme opp på et nivå hvor det er "bankers" å stå. Jeg trenger en plan, og en følelse av kontroll over pensummengden. Jeg sikter mot en A og jeg sikter mot å hjelpe mennesker, ja. Anonymkode: 068cc...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #7 Del Skrevet 13. august 2020 Hadde begge, brukte mest Medeasy. Fikk riktignok "kun" C. Hvis du skal ha bok anbefaler jeg Frisk fremfor menneskekroppen. Lei heller bøkene på biblioteket Anonymkode: d1e62...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #8 Del Skrevet 13. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Spar meg for retoriske spørsmål som insinuerer at jeg bare leser for å stå på eksamen. Jeg lider av flink pike syndrom, og er stressa for å ikke stå på anatomieksamen siden det er et såpass stort fag, og siden 40% stryker. Jeg begynte lesingen før skolestart i august, og lurer på om jeg ved å bruke sykepleiepluss kan komme opp på et nivå hvor det er "bankers" å stå. Jeg trenger en plan, og en følelse av kontroll over pensummengden. Jeg sikter mot en A og jeg sikter mot å hjelpe mennesker, ja. Anonymkode: 068cc...d7c Du er redd for å stryke men sikter mot en A? Ganske stort sprang der 😂 Anonymkode: bb3cc...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #9 Del Skrevet 13. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Du er redd for å stryke men sikter mot en A? Ganske stort sprang der 😂 Anonymkode: bb3cc...082 Føler du deg bedre av å le av andre eller? Anonymkode: 3556f...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Del Skrevet 13. august 2020 Ja er det ikke fint å sikte mot å gjøre det så bra man bare klarer? Semesteret har såvidt begynt. Å jobbe mot å gå en A betyr ikke at jeg tror at jeg kommer til å få det. Frykten for å stryke kommer av den dystert høye strykprosenten på nettopp denne eksamenen. Anonymkode: 068cc...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 13. august 2020 #11 Del Skrevet 13. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde begge, brukte mest Medeasy. Fikk riktignok "kun" C. Hvis du skal ha bok anbefaler jeg Frisk fremfor menneskekroppen. Lei heller bøkene på biblioteket Anonymkode: d1e62...a26 Syntes frisk/syk serien var skikkelig søppel jeg Sinnsykt dyre også, men jeg fikk de til bursdagen. Jeg leste ikke så mye mer i menneskekroppen heller, men den inneholdt i det minste en del illustrasjoner slik at jeg følte det gikk fortere fremover. Jeg brukte sykepleiepluss mange timer i uka gjennom hele semesteret, og har vært gjennom absolutt alt stoffet tre ganger for repetisjon. A på alle aktuelle eksamener. Det tok meg mange, mange timer, men jeg storkoste meg hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 13. august 2020 #12 Del Skrevet 13. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er redd for å stryke men sikter mot en A? Ganske stort sprang der 😂 Anonymkode: bb3cc...082 Det tror jeg alle er, strykprosenten er jevnt over veldig høy på denne. Tror den var rundt 50% på den skolen der jeg gikk, og snittkarakteren var enten D eller E. Etter jeg oppdaget sykepleiepluss siktet jeg mot A med det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #13 Del Skrevet 13. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Leser du for å stå på eksamen eller har du tenkt å bli sykepleier å hjelpe mennesker? Anonymkode: a0291...a3d Vel, man blir jo ikke sykepleier uten å stå på anatomieksamen, så jeg skjønner jo godt at vedkommende spør... Anonymkode: 61a43...22a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #14 Del Skrevet 13. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Leser du for å stå på eksamen eller har du tenkt å bli sykepleier å hjelpe mennesker? Anonymkode: a0291...a3d Du må i alle fall stå på eksamen hvis du skal bli sykepleier og hjelpe mennesker Anonymkode: 07b4c...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #15 Del Skrevet 13. august 2020 Hvilken skole går du på der 40% stryker på anatomien, forresten? Må være noe galt med undervisningen eller opplegget der, tenker jeg umiddelbart. Dette er en eksamen som burde være relativt grei å stå på hvis man har bare komt seg gjennom pensum. Men vet jo at noen skoler har helt krise opplegg og dårlig undervisning Anonymkode: 07b4c...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenHappy Skrevet 13. august 2020 #16 Del Skrevet 13. august 2020 Her ble i hovedsak sykepleiepluss brukt, eller medeasy som det nå heter. Strøk to ganger , da alt jeg klarte å tenke på var at jeg kom til å stryke .. Klarte tilslutt å få tankegangen over på faget, fikk da B . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #17 Del Skrevet 14. august 2020 Jeg brukte kun medeasy, eier ikke en eneste anatomibok, og fikk B på eksamen. Så det er veldig mulig ja:) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er redd for å stryke men sikter mot en A? Ganske stort sprang der 😂 Anonymkode: bb3cc...082 Nei spranget er ikke stort mellom stryk og A. Man må ha 40 poeng for å stå, deretter skiller det ca 10 poeng mellom hver karakter. Med de «rette» spørsmålene er det gapet veldig lite, faktisk. Anonymkode: fb1fa...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #18 Del Skrevet 14. august 2020 Jeg brukte medeasy til helsefaglige emner og medikamenteksamen. Er vernepleiestudent da, så var jo bare et par måneder. Synes det funka bra 😊 Anonymkode: bd11f...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå