Gå til innhold

Brukte du MedEasy/Sykepleiepluss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man få ok karakter på Anatomieksamen ved å bare bruke medeasy? Er man bankers å få ståkarakter, eller må man lese i pensumbøkene i tillegg? 

Hvor mange timer vil du anslå at du brukte på forberedelser til denne eksamenen totalt? (Det står at man skal legge ned 400timer, er ikke det veldig mye?) 

Anonymkode: 068cc...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 1. årsstudent på sykepleien, så svarer selvom jeg ikke har hatt faget 😀 Planlegger å hovedsakelig bruke MedEasy, men å supplere med anatomiboken. Det er hovedsakelig fordi jeg liker å også ha pensum i bokform foran meg, liker å kunne skrible i dem, synes det er greit å få informasjonen presentert på to ulike måter, og at jeg vil beholde boka for å kunne slå opp senere.

Flere jeg kjenner som har hatt faget før, brukte utelukkende MedEasy. Forelesningene der skal dekke alt av pensum, så det er nok absolutt mulig å få god karakter kun ved bruk av det.

400 timer trenger ikke å være så mye dersom man regner med forelesninger, og trenger litt tid til å forstå pensum. Det er en god del pensum. Likevel er nok tidsbruken veldig individuell, folk har ulikt tempo. Personlig kommer jeg nok til å sette av litt tid hver dag, hvor mange timer det blir til sammen har jeg ikke regnet på.

Lykke til!

Anonymkode: 52ebd...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har de du kjenner som har brukt utelukkende MedEasy fått ok karakterer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan man få ok karakter på Anatomieksamen ved å bare bruke medeasy? Er man bankers å få ståkarakter, eller må man lese i pensumbøkene i tillegg? 

Hvor mange timer vil du anslå at du brukte på forberedelser til denne eksamenen totalt? (Det står at man skal legge ned 400timer, er ikke det veldig mye?) 

Leser du for å stå på eksamen eller har du tenkt å bli sykepleier å hjelpe mennesker?

Anonymkode: a0291...a3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte kun sykepleiepluss da jeg gikk førsteåret i 2017, og fikk A på eksamen. De er geniale. 

Anonymkode: 2012c...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser du for å stå på eksamen eller har du tenkt å bli sykepleier å hjelpe mennesker?

Spar meg for retoriske spørsmål som insinuerer at jeg bare leser for å stå på eksamen. Jeg lider av flink pike syndrom, og er stressa for å ikke stå på anatomieksamen siden det er et såpass stort fag, og siden 40% stryker. Jeg begynte lesingen før skolestart i august, og lurer på om jeg ved å bruke sykepleiepluss kan komme opp på et nivå hvor det er "bankers" å stå. Jeg trenger en plan, og en følelse av kontroll over pensummengden. Jeg sikter mot en A og jeg sikter mot å hjelpe mennesker, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde begge, brukte mest Medeasy. Fikk riktignok "kun" C. Hvis du skal ha bok anbefaler jeg Frisk fremfor menneskekroppen. Lei heller bøkene på biblioteket :)

Anonymkode: d1e62...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spar meg for retoriske spørsmål som insinuerer at jeg bare leser for å stå på eksamen. Jeg lider av flink pike syndrom, og er stressa for å ikke stå på anatomieksamen siden det er et såpass stort fag, og siden 40% stryker. Jeg begynte lesingen før skolestart i august, og lurer på om jeg ved å bruke sykepleiepluss kan komme opp på et nivå hvor det er "bankers" å stå. Jeg trenger en plan, og en følelse av kontroll over pensummengden. Jeg sikter mot en A og jeg sikter mot å hjelpe mennesker, ja. 

Du er redd for å stryke men sikter mot en A? Ganske stort sprang der 😂

Anonymkode: bb3cc...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler du deg bedre av å le av andre eller?

Anonymkode: 3556f...a1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det ikke fint å sikte mot å gjøre det så bra man bare klarer? Semesteret har såvidt begynt. Å jobbe mot å gå en A betyr ikke at jeg tror at jeg kommer til å få det. Frykten for å stryke kommer av den dystert høye strykprosenten på nettopp denne eksamenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde begge, brukte mest Medeasy. Fikk riktignok "kun" C. Hvis du skal ha bok anbefaler jeg Frisk fremfor menneskekroppen. Lei heller bøkene på biblioteket :)

Anonymkode: d1e62...a26

Syntes frisk/syk serien var skikkelig søppel jeg :sjenert: Sinnsykt dyre også, men jeg fikk de til bursdagen. Jeg leste ikke så mye mer i menneskekroppen heller, men den inneholdt i det minste en del illustrasjoner slik at jeg følte det gikk fortere fremover.

Jeg brukte sykepleiepluss mange timer i uka gjennom hele semesteret, og har vært gjennom absolutt alt stoffet tre ganger for repetisjon. A på alle aktuelle eksamener. Det tok meg mange, mange timer, men jeg storkoste meg hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg alle er, strykprosenten er jevnt over veldig høy på denne. Tror den var rundt 50% på den skolen der jeg gikk, og snittkarakteren var enten D eller E. Etter jeg oppdaget sykepleiepluss siktet jeg mot A med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, man blir jo ikke sykepleier uten å stå på anatomieksamen, så jeg skjønner jo godt at vedkommende spør...

Anonymkode: 61a43...22a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må i alle fall stå på eksamen hvis du skal bli sykepleier og hjelpe mennesker :) 

Anonymkode: 07b4c...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken skole går du på der 40% stryker på anatomien, forresten? Må være noe galt med undervisningen eller opplegget der, tenker jeg umiddelbart. Dette er en eksamen som burde være relativt grei å stå på hvis man har bare komt seg gjennom pensum. Men vet jo at noen skoler har helt krise opplegg og dårlig undervisning 

Anonymkode: 07b4c...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble i hovedsak sykepleiepluss brukt, eller medeasy som det nå heter. Strøk to ganger , da alt jeg klarte å tenke på var at jeg kom til å stryke .. Klarte tilslutt å få tankegangen over på faget, fikk da B . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte kun medeasy, eier ikke en eneste anatomibok, og fikk B på eksamen. Så det er veldig mulig ja:) 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei spranget er ikke stort mellom stryk og A. Man må ha 40 poeng for å stå, deretter skiller det ca 10 poeng mellom hver karakter. Med de «rette» spørsmålene er det gapet veldig lite, faktisk. 

Anonymkode: fb1fa...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte medeasy til helsefaglige emner og medikamenteksamen. Er vernepleiestudent da, så var jo bare et par måneder. Synes det funka bra 😊

Anonymkode: bd11f...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...