AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Jeg har alltid hatt tynt fint hår, altså ikke det tjukke håret men jeg har hatt mye hår. I fjor sommer la jeg merke til håravfall. Hver gang jeg vasket håret mistet jeg ekstern mye. Etterhvert merket jeg at det ble tynnere og tynnere. Har vært hos lege og tatt prøver, alt normalt. Vært hos hudlege, han tok en titt på hodebunnen min og sa at jeg har genetisk håravfall 😢 Han tok ingen prøver ingenting. Håravfallet har roet seg litt, eller jeg tror det eller håper det, vet ikke. Jeg er lei meg nesten hele tiden pga dette, hvis jeg glemmer det litt så blir jeg liksom minnet på det. Ser jeg på tv og damer med fint hår, eller i butikken, overalt så tenker jeg så heldig du er. Jeg blir så lei meg Andre sier at de ikke merker noe forskjell på håret mitt, men jeg ser det og føler det. Har prøvd Nioxin shampo, hjalp ikke. Tar Priorin for tiden, merker ingen forskjell. Det er bare å gi opp, sånn er det bare. Dere tenker sikkert det finnes verre ting her i livet, men jeg kan ikke hjelpe for det, jeg kan bare ikke. Livet mitt har ingen mening lenger... Anonymkode: 9e4df...520 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 Har det på samme måte, bare at jeg hadde tynt hår i utgangspunktet. Har noen steder i pannen nesten uten hår. Må alltid ha sideskill for at det ikke skal vises. Enten speiler jeg meg hele tiden for å se at håret ligger på plass, eller jeg orker ikke å se meg i speilet noen dager. Går sjelden til frisøren både fordi jeg ikke orker å se det i speilet eller å bli spurt om jeg har mistet mye hår. Hårsvfall sliter på psyken Anonymkode: 7af6a...632 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det på samme måte, bare at jeg hadde tynt hår i utgangspunktet. Har noen steder i pannen nesten uten hår. Må alltid ha sideskill for at det ikke skal vises. Enten speiler jeg meg hele tiden for å se at håret ligger på plass, eller jeg orker ikke å se meg i speilet noen dager. Går sjelden til frisøren både fordi jeg ikke orker å se det i speilet eller å bli spurt om jeg har mistet mye hår. Hårsvfall sliter på psyken Anonymkode: 7af6a...632 Føler med deg🌸 Ja, det sliter på psyken og når jeg i utganspunktet sliter med psyken fra før, så gjør dette det bare verre 😢 Anonymkode: 9e4df...520
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg🌸 Ja, det sliter på psyken og når jeg i utganspunktet sliter med psyken fra før, så gjør dette det bare verre 😢 Anonymkode: 9e4df...520 Ja det finnes kanskje verre ting i livet, men håret er jo for mange en del av identiteten. Det er ikke det minste rart om dette går løs på psyken din. Kanskje du skulle snakket med en profesjonell om dette? ❤️ Anonymkode: c1680...d0e 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #5 Skrevet 13. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det finnes kanskje verre ting i livet, men håret er jo for mange en del av identiteten. Det er ikke det minste rart om dette går løs på psyken din. Kanskje du skulle snakket med en profesjonell om dette? ❤️ Anonymkode: c1680...d0e Jeg går til psykolog men jeg føler ikke at å snakke om det hjelper noe. Halvparten av håret mitt er borte og hodet føles så lett, som om jeg ikke har hår Skulle ønske at jeg fikk tilbake det jeg mistet, jeg hadde blitt verdens rikeste kvinne. Alt jeg har i livet betyr ingenting, ingenting gjør meg glad og livet er ikke verdt å leve. Anonymkode: 9e4df...520 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #7 Skrevet 13. august 2020 Bruk Recrea Forte, det øker blodtilførselen til hårsekkene. Pass på at du får i deg nok B-vitamin. Anonymkode: 1919b...ecc 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #8 Skrevet 13. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar du sink? Anonymkode: bb15e...9ce Nei. Som sagt har tatt alle blodprøver og mangler ingenting. Anonymkode: 9e4df...520
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #9 Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bruk Recrea Forte, det øker blodtilførselen til hårsekkene. Pass på at du får i deg nok B-vitamin. Anonymkode: 1919b...ecc Det tør jeg ikke, har lest så mye negativt om det, og hvis jeg begynner med det må jeg gjøre det hele livet. Anonymkode: 9e4df...520
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Som sagt har tatt alle blodprøver og mangler ingenting. Anonymkode: 9e4df...520 Ok, men det er det viktigste tilskuddet ved håravfall😊 Anonymkode: bb15e...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #11 Skrevet 13. august 2020 Genetisk håravfall????? Alopecia ? Alle mister hår ila dagen.... Anonymkode: 9da88...031 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #12 Skrevet 13. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, men det er det viktigste tilskuddet ved håravfall😊 Anonymkode: bb15e...9ce Bør jeg ta det selv om jeg ikke har mangel? Anonymkode: 9e4df...520
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #13 Skrevet 13. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bør jeg ta det selv om jeg ikke har mangel? Anonymkode: 9e4df...520 Det må du nesten vurdere selv! Ta en tur til et apotek og snakk med fagfolk. Men du kan jo finne ut hva resultatet på blodprøvene ble selv da, kan jo hende du ligger lavt men innafor normalen på enkelte ting. Anonymkode: bb15e...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #14 Skrevet 13. august 2020 Gå til en annen (privat) hudlege for å få en vurdering til. Ofte er det lurt å forsøke flere leger. Anonymkode: 4a243...1fc 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå til en annen (privat) hudlege for å få en vurdering til. Ofte er det lurt å forsøke flere leger. Anonymkode: 4a243...1fc Vet ikke hvem da? Har vært hos Cato Mørk i Lørenskog. Anonymkode: 9e4df...520
Leeloo Skrevet 13. august 2020 #16 Skrevet 13. august 2020 Her er en tråd fra et annet forum, en som legger it erfaringer med ulike preparater mot hårtap: https://xn--hrtapsnett-15a.no/diskusjon/threads/mine-erfaringer-med-recrea-forte-minoksidil-finasterid-og-ketokonazol.23/
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #17 Skrevet 13. august 2020 11 minutter siden, Leeloo skrev: Her er en tråd fra et annet forum, en som legger it erfaringer med ulike preparater mot hårtap: https://xn--hrtapsnett-15a.no/diskusjon/threads/mine-erfaringer-med-recrea-forte-minoksidil-finasterid-og-ketokonazol.23/ Jeg er kvinne. Anonymkode: 9e4df...520
Leeloo Skrevet 13. august 2020 #18 Skrevet 13. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er kvinne. Anonymkode: 9e4df...520 Det betyr jo ikke at du ikke kan bruke de samme preparatene, hår er hår, selv om årsakene til håravfall kan være kjønnsbestemt. Noen preparater er sikkert kjønnspesifikke, om det går på hormoner el., men det kan du jo sjekke med legen din. Poenget er at om du er misfornøyd og deppa går det jo an å teste det som finnes. Recrea er den eneste sjampoen med bevist effekt, hva gjør det om du må fortsette på den om det fungerer? Koster litt, men 350 kr i mnd. er ikke så ille. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #19 Skrevet 13. august 2020 2 minutter siden, Leeloo skrev: Det betyr jo ikke at du ikke kan bruke de samme preparatene, hår er hår, selv om årsakene til håravfall kan være kjønnsbestemt. Noen preparater er sikkert kjønnspesifikke, om det går på hormoner el., men det kan du jo sjekke med legen din. Poenget er at om du er misfornøyd og deppa går det jo an å teste det som finnes. Recrea er den eneste sjampoen med bevist effekt, hva gjør det om du må fortsette på den om det fungerer? Koster litt, men 350 kr i mnd. er ikke så ille. Shampo? Jeg trodde du mente den lille flaska man tar i håret hver dag, i tørt hår. Shampo har jeg verken sett eller hørt om. Hudlegen sa til meg at det eneste som vil hjelpe er Recrea forte minoxidil. Tabletter anbefalte han meg ikke,’da jeg kan risikere at mitt barn blir femi😳 Husker ikke hva han kalte de tablettene. Anonymkode: 9e4df...520
Pia Sofia Skrevet 13. august 2020 #20 Skrevet 13. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg🌸 Ja, det sliter på psyken og når jeg i utganspunktet sliter med psyken fra før, så gjør dette det bare verre 😢 Anonymkode: 9e4df...520 Det er derfor! Jeg har hatt det samme, det kom sammen med andre ting som intoleranser. Jeg var både stressa generelt og ulykkelig i ekteskapet. Og jeg fikk tilbake håret (nesten, da, mulig det fortsatt er litt tynnere) når jeg fikk det bra igjen. Har fortsatt intoleransene, men de er mye mindre plagsomme. Psyken gir utslag fysisk, sånn er det bare. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå