Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal føde på riksen i oslo termin 9 sep, jeg er nå blitt kjempedeprimert pga dette. Problemet er at med min første fødsel var ikke far med fordi vi da ikke var et par, vi ble et par når vår første var 3. Nå skal vi få en til og det er selvfølgelig kjempeviktig for meg at han får være med fra starten denne gangen. De sier at han får være med på aktiv fødsel fra 4 cm, men med min første gikk jeg fra 2 til 4 på 6 timer og fra fra 4 cm til full åpning på 2 min! Hvis det samme skjer nå så rekker han jo ikke komme! Er jo de 6 timene jeg trenger ha han der. Jeg vurderer nesten bare nekte la meg bli lagt inn da hvis de ikke lar han få komme inn, altså bare lide hjemme eller noe uten epidural til vi får dra direkte til fødestuen. Jeg kommer faktisk til å ende opp med fødselsdepresjon hvis han går glipp av denne fødselen og... går det ikke an å søke om unntak eller noe? Vi er friske og begge har nærmest sperret seg inne i 6 mnd nå

Anonymkode: 574fe...53c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger jo heller ikke legges inn med bare 2 cm. Er helt vanlig at man blir sendt hjem igjen da 🤷🏽‍♀️ Bare vær hjemme du, så lenge du orker - det er helt opp til deg selv. Ingen mulighet for unntak nei, uansett situasjon. Da ville jo de fleste søkt unntak, for en fødsel er unntakstilstand og mange trenger mannen sin. Er ikke noe veldig spesielt med deres situasjon egentlig.

Anonymkode: bf5b5...0f3

• Liker 2
Skrevet

Du kan da bare være hjemme? Her blir man ikke innlagt før 4 cm uansett (venninnen min ble sendt ut på 1,5 times gåtur (godt stykke å kjøre til sykehuset) når hun kom inn med 3 cm, det var ikke snakk om å bli innlagt;)).

Anonymkode: 7e439...b11

Skrevet

Hva med hjemmefødsel, om du kan?  Jeg har termin nå 6 sep, og gruer meg også siden mannen mi  ikke kan være med. Men det er fordi han må være hjemme med barne vi har fra før.  Jeg hadde lyst på hjemmefødsel, men har litt for høy bmi.

Anonymkode: 736f5...245

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da bare være hjemme? Her blir man ikke innlagt før 4 cm uansett (venninnen min ble sendt ut på 1,5 times gåtur (godt stykke å kjøre til sykehuset) når hun kom inn med 3 cm, det var ikke snakk om å bli innlagt;)).

Anonymkode: 7e439...b11

Når man tidligere har gått fra 4 cm til full åpning, så blir man innlagt før, jo.. 

Jeg gikk fra 4 cm til full åpning på ti minutter, og fikk klar beskjed om at neste gang jeg skulle føde, måtte jeg komme inn i veldig god tid. 

Selvsagt venter man ikke med å dra inn så man risikerer å føde i bilen... 

Anonymkode: e2626...93c

• Liker 1
Skrevet

Jeg tørr ikke hjemmefødsel... tror bare jeg blir hjemme lengst mulig. Men redd for å ikke rekke bli lagt inn da, gikk jo fra 4 cm til pressrier på noen minutter med første...

Men uansett skal jeg ikke la meg bli lagt inn på sykehuse hvis han ikke får være med..

Ts

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tørr ikke hjemmefødsel... tror bare jeg blir hjemme lengst mulig. Men redd for å ikke rekke bli lagt inn da, gikk jo fra 4 cm til pressrier på noen minutter med første...

Men uansett skal jeg ikke la meg bli lagt inn på sykehuse hvis han ikke får være med..

Ts

Det viktigste er en trygg fødsel, så det er det du bør prioritere. Dere får sitte i bilen utenfor parkeringsplassen da. 

Anonymkode: 23c7e...fd8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...