AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Skrevet 13. august 2020 Sitter å planlegger litt. Planen er jo at storesøster skal få en fridag i ny og ne (kanskje en gang i uka, ser ann babyen litt). Ellers kortere dager. Når har dere levert storesøsken når dere har vært i permisjon med baby? Frokosten er fra 8 til 8:45 og er egentlig noe hun liker å være med på (hun er bare 2 år, så tenker at litt likt tidspunkt hver dag er lurt). Er det rart av meg å levere sånn i 8 tiden når jeg er hjemme? Hensikten blir jo at hun skal få være med på frokosten.. ellers blir det i 9 tiden og frokosten spises da hjemme 😊 Anonymkode: 6a359...a58
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Skrevet 13. august 2020 Vi kom oss sjelden ut døra tidlig, så ofte ble han levert rundt halv 10. Orket ikke stresse med en baby når ikke vi måtte rekke noe. Var også typisk at babyen bæsjet, gulpet eller skrek når vi skulle ut dørene 😅 Anonymkode: 9cfa5...007 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 Ikke legg opp til stress om morgenen. Dra til barnehagen når dere rekker det. Ofte er det vi voksne som "liker" den frokosten best. Det beste for 2 åringen din er å ha en mor som er tilstede, ikke ei mor som kun ser på klokka! Anonymkode: 3a101...f5f 5
Nerine_ Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 Jeg leverte stort sett halv ti, da så helst de ansatte at alle skulle være på plasd.Syns det var fint å bruke god tid på frokost før vi dro hjemmefra. Barnet får jo fortsatt være med på de andre måltidene senere i bhg. Men hør med de ansatte i barnehagen, de vet best om ditt barn er av typen som kan leveres når som helst, eller bør være med fra starten for å komme inn i det. 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #5 Skrevet 13. august 2020 Vi leverte til frokost kl.08. Storebror som da var 3,5år taklet levering best når det var faste rutiner som han var vant til. De gangene han kom etter frokost hadde han vanskelig for å komme inn i leken og gråt svært mye når jeg skulle dra. Baby var sjelden med på levering, men hjemme sammen med pappaen (som ikke begynte på jobb før 08.30) Anonymkode: 621fb...28e 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Skrevet 13. august 2020 Her leverer far når han drar på jobb ca 7.30, jeg henter 14.30. Har en toåring og en nyfødt. Toåringen våkner mellom 6-6.45. Barnehagen har kjernetid mellom 9.30-14.30. Anonymkode: 5eda9...653
^^Belle^^ Skrevet 13. august 2020 #7 Skrevet 13. august 2020 Vi leverte stort sett til frokosten, fordi storesøster ville det. Følte selv at det ble tidlig, men så allikevel at det ble mye krøll på dagene for henne om jeg leverte senere. Dagene startet stort sett i 5-tiden, så vi hadde mye kosetid frem til levering allikevel, og en egen frokost hjemme også.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #8 Skrevet 13. august 2020 Kl 9-10 avhengig av hvor raske vi er. Anonymkode: 4d463...b30
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #9 Skrevet 13. august 2020 Vi leverte til frokost, forsøkte senere i starten, men barnet likte best å bli levert litt før (i følge barnet og personalet på avdelingen) Forsøkte å hente tidlig innimellom, men fikk litt "kjeft" fra barnet hvis jeg hentet før ettermiddagsmåltidet (det hendte jeg måtte gå meg en ekstra tur i nabolaget for å vente til barnet var ferdig) Anonymkode: bf589...f89
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 Leveres til kl 8 og henter han 14.30, han er 2.5 år. Har ikke kortere dager eller fridager. Anonymkode: bd095...0e5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #11 Skrevet 13. august 2020 Leverte til kl9, og hentet mellom 1430-1530. kjernetid fra 9-13, men de vil gjerne delta på fruktmåltidet kl14:) Anonymkode: cbe78...03b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #12 Skrevet 13. august 2020 Jeg hadde tenkt å levere senere enn vanlig, men da jeg prøvde det før babyen ble født var det tydelig at storebror ikke trivdes med det. Brudd på rutinen og alt det der. Så han ble levert til frokost. Var uansett hyling fra det sekundet han våknet til han var levert i barnehagen hver dag (også før babyen ble født), så orket ærlig talt ikke å ha han hjemme mer enn nødvendig. Han var ca 2,5 år da babyen kom. Anonymkode: c2103...e6a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #13 Skrevet 13. august 2020 Leveres og hentes som vanlig, altså spiser han frokost der. Han liker best når ting er som de pleier, og vil spise med de andre ungene. Og ho mor liker å få ham ut av huset også, siden det er slitsomt nok med én unge hjemme. Anonymkode: 574a1...a16 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #14 Skrevet 13. august 2020 Her leverte far i bhg kl.8 og hentet kl. 1530 (bhg lå noen meter fra jobben hans) - ikke søren om jeg drasset babyen ut i nordnorsk vintervær unødig når storebror hadde det utmerket i bhg. Anonymkode: 60bc7...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 Hos oss var det pappaen som leverte (med sykkelsete) når jeg var hjemme i permisjon, og som regel var dette til felles frokost i barnehagen som datteren min likte å være med på. Det var en fin og rolig start for henne om morgenen. Så hentet jeg (med baby i vogn og ståbrett) nokså tidlig, og så hadde vi hjemmedager innimellom. Hvis pappaen var på jobbreise eller måtte på jobb veldig tidlig, leverte jeg senere, men prøvde å levere før halv ti, da det var fristen for når de gikk på tur etc. Hvis man ble levert senere, måtte man evt være i en annen avdeling til sin avdeling var tilbake. Begge mine har likt best å komme nokså tidlig i bhg, og heller bli hentet tidlig. Morgenene var ofte rolige der, og de fikk være med fra starten av aktiviteter og lek. Det er stor forskjell på årstidene, og hvor lang vei man har til barnehagen. Vi hadde en hyggelig gåtur unna, og lillebror ble født i mars, så det var vår, sommer og høst den perioden jeg var hjemme med lillebror. Da var morgenene lyse og fine. I januar er det annerledes, da ville vi kanskje ventet med å levere til litt senere. De dro senere ut på tur midtvinters også. Anonymkode: eb846...a6f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #16 Skrevet 13. august 2020 Jeg leverer til samlingsstund kl. 9 og henter etter fruktmåltidet kl. 14:30. Fridag innimellom hvis han virker sliten eller gir uttrykk for at han helst vil være hjemme. For oss fungerer det veldig fint 🙂 Anonymkode: 0e7de...9db
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #17 Skrevet 13. august 2020 Leverte når det passet forhold til baby sin soving/våken tid etter som hva som passet. Ofte ble det frokost hjemme. Gjorde det som gjorde at set gikk smuuudest mulig for baby og storesøster. ville nok bare sett av babyen og hvordan den er 😄 Anonymkode: 93f30...64c 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #18 Skrevet 13. august 2020 Leverte når det passet. Sinnsykt digg å ikke stresse. Leverte mellom 08-930 og hentet mellom 14-15z Anonymkode: cf00b...29d 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #19 Skrevet 13. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sitter å planlegger litt. Planen er jo at storesøster skal få en fridag i ny og ne (kanskje en gang i uka, ser ann babyen litt). Ellers kortere dager. Når har dere levert storesøsken når dere har vært i permisjon med baby? Frokosten er fra 8 til 8:45 og er egentlig noe hun liker å være med på (hun er bare 2 år, så tenker at litt likt tidspunkt hver dag er lurt). Er det rart av meg å levere sånn i 8 tiden når jeg er hjemme? Hensikten blir jo at hun skal få være med på frokosten.. ellers blir det i 9 tiden og frokosten spises da hjemme 😊 Anonymkode: 6a359...a58 Første mnd sov jegog baby ut mens pappan leverte før jobb. Og så satte jeg på vekkerklokka når baby var over 3 mnd og klar for mer normal døgnrytme. Og da var det så enkelt - vi gikk til bhg når lillesøster var klar for første dupp. Så det ble senere og senere 😛 Tok da frokosten hjemme etter vi sto opp, så begynte minste å bli trøtt og da la jeg henne i vogna mens jeg fikset største klar og så gikk vi. Så kom jeg hjem igjen med sovende baby og satte meg fredelig med kaffekoppen fornøyd med morgenen. Ikke alle morgener som ble helt slik, men ganske ofte. Anonymkode: 1b509...7a9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #20 Skrevet 13. august 2020 Jeg leverer ca. 09:00 også henter samboer, eller evt. jeg, 15:00. Anonymkode: 5816a...3dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå