Gå til innhold

Første mens.. og barn. Trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stå over svømming de dagene.

Bruke vanlig bind typ Always, Libress.

Vent noen år med tampong.

Anonymkode: 40bf8...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Stå over svømming de dagene.

Bruke vanlig bind typ Always, Libress.

Vent noen år med tampong.

Anonymkode: 40bf8...453

Hvorfor skal de vente med tampong? Tampong er jo mye mer behagelig enn å gå med en blodsvamp i trusa.

Anonymkode: b7c36...8c4

• Liker 2
Skrevet
På 13.8.2020 den 20.11, Nerine_ skrev:

Det er faktisk opp til den som har mensen å avgjøre. Hva har tampong med sex å gjøre? Utrolig merkelig å "seksualisere" tampong. 

Man seksualiserer ikke tamponger, men nå er det unødvendig at barn skal stikke tamponger opp i skjeden når man ikke har puttet noe inn der tidligere. Har man hatt samleie er det mye lettere med tampong. 

Anonymkode: 07622...007

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal de vente med tampong? Tampong er jo mye mer behagelig enn å gå med en blodsvamp i trusa.

At ET BARN skal måtte venne seg til å ta ting opp i skjeden er ikke greit. Hun bør vente til hun er eldre. 

• Liker 1
Skrevet

Fikk mensen når jeg var 12, aldri brukt bind, kun tampong.

gi henne forskjellige ting så hun kan prøve it selv hva som er best for henne

Anonymkode: 9328d...841

Skrevet

Jeg kjøpte inn tre forskjellige typer bind, så hun kunne få prøve seg frem og finne det hun likte best selv. Kjøpte også inn tamponger i minste størrelse, forklarte at man kan bruke det når man bader osv, men at ikke alle klarer og bruke det så tidlig, men at vi har det når hun selv ønsker og prøve.

Var 11 år her også. Har ikke forsøkt tampong enda. Er ikke slik at man må ha hatt sex først, eller hatt mensen så og så lenge, eller være så og så gammel. Dem kan bruke tampong når dem føler seg klar og har lyst selv!

• Liker 1
Skrevet

Fikk mensen når jeg var 13, brukte bind kanskje første gang, men syntes det var klamt og ubehagelig så fra andre gang har keg kun brukt tampong, er 21 nå og fortsatt jomfru, og ikke hatt noe trøbbel med tampongbruk

Anonymkode: 82985...e0b

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Man seksualiserer ikke tamponger, men nå er det unødvendig at barn skal stikke tamponger opp i skjeden når man ikke har puttet noe inn der tidligere. Har man hatt samleie er det mye lettere med tampong. 

Hva mener du? Hvordan er det lettere? Jeg merka ikke noen forskjell ved å bruke tamponger før og etter jeg begynte å ha sex. Er det størrelsen eller det psykiske du tenker på nå?

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke opp til deg å avgjøre hva som er unødvendig. Og mange klarer å bruke tampong som jomfru. 

• Liker 2
Skrevet

I noen religioner må jomfruhinna være urørt helt til man er gift og skal ha sex for første gang, av den grunn er det mange som velger å vente med tampong til de er gift. Hvis ikke det er tilfelle her, kan du snakke med din datter om at det eksisterer noe som heter tampong og at man kan bruke det under svømming også. 

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At ET BARN skal måtte venne seg til å ta ting opp i skjeden er ikke greit. Hun bør vente til hun er eldre. 

Du er passe naiv om du tror at barn på 11år aldri har utforsket eget underliv, eller onanert. 

• Liker 1
Skrevet

Dersom hun er av typen som syntes slik er veldig ubehagelig å snakke om vil jeg anbefale «jenteboka» av Brochmann og Dahl. Den tar for seg tema som dette på en enkel måte, og hun kan gjerne finne svar på ting der som hun ikke tørr å spørre deg om. 

Anonymkode: 5b1f4...a71

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal måtte?  Hun kan da velge selv? Har hun lyst til å bruke tampong bør hun ha lov til det? Hva skjer i denne tråden her, er de fleste her 70+?

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, miSs. skrev:

I noen religioner må jomfruhinna være urørt helt til man er gift og skal ha sex for første gang, av den grunn er det mange som velger å vente med tampong til de er gift. Hvis ikke det er tilfelle her, kan du snakke med din datter om at det eksisterer noe som heter tampong og at man kan bruke det under svømming også. 

Jomfruhinnen er en myte, så det er liten nytte i å unngå å bruke tampong for å «bevare» den. 

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fått MENSEN! Da er det helt greit å prøve med en tampong eller en menskopp! Det er snakk om hjelpemidler i forbindelse med en blødning!

Anonymkode: f8cc0...7c3

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jomfruhinnen er en myte, så det er liten nytte i å unngå å bruke tampong for å «bevare» den. 

Altså, når du leser kommentaren min...Hva skjønner du? Jeg skriver at i noen religioner er det viktig å være urørt nedentil. Videre skriver jeg at hvis ikke det er tilfelle her, burde vel ikke tampong være noe problem. Men så for jeg til svar at jomfruhinna er en myte.. Enten les omigjen det jeg skriver eller la være. 

• Liker 1
Skrevet

De første gangene man har mensen blør man ofte så lite at det holder med et truseinnlegg, det er i alle fall min personlige erfaring. Neppe nødvendig å stappe inn tamponger allerede første gangen. Jeg klarte ikke bruke tamponger før jeg var 15-16 år, fikk dem rett og slett ikke inn.

Anonymkode: 647fa...534

Skrevet
19 minutter siden, Nerine_ skrev:

Du er passe naiv om du tror at barn på 11år aldri har utforsket eget underliv, eller onanert. 

Ikke meg du siterer, men de fleste jenter onanerer uten å stikke ting oppi skjeden.

Anonymkode: 647fa...534

• Liker 1
Skrevet
På 13.8.2020 den 6.40, AnonymBruker skrev:

svømming...🥺

Så lenge det er innendørs går det fint. Kan komme haier om ungen svømmer i sjøen.

Anonymkode: ca2a1...9e7

Skrevet

Herregud for en tråd!! 
🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Noen av svarene og diskusjonene er jo bare 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Om jenta er villig til å lære,prøve og bruke tampong så er det bare å lære henne det så godt du kan. Så prøver hun selv... får hun det ikke til, så venter hun litt til hun føler seg klar til å prøve igjen. 
Er det verre?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...