Gå til innhold

Drittunge som gjør herverk eller flytter ting om det ikke får viljen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre slektning , men barnet tåler ingen begrensninger! Får det et «nei» så enten ødelegges noe, riper bilen og i dag var det flaks jeg skulle ut en siste tur for der lå pakken jeg hadde lagt i postkassen i en stil ute! Skulle sende med helthjem men dette hadde hun da vært og plukket opp igjen fordi jeg hadde sagt nei til noe.

Kan gjelde begrensning til mat. Hun er overvektig og jeg har tatt henne i å snikspise snop i tillegg. Får penger av faren sin og går på butikken. Men jeg nekter henne å spise av MITT! Det er nettopp her hun er frekk. Hvis hun liker det bedre så forsyner hun seg mens jeg liksom ikke ser. Krevd tilbakebetaling av far flere ganger. 

Tror ikke jeg orker ha med henne å gjøre i det hele tatt. Hun skulle egentlig være hos meg til søndag men sa at jeg kom til å sette henne på gata hvis han ikke kom og hentet henne. Hun er rett og slett så krevende og bortskjemt at jeg ikke orker. Hva i helsike er det med foreldre som lar dette skje?

Anonymkode: 78b24...981

Videoannonse
Annonse
Gjest 24/7SylviaPlath
Skrevet

Uff, det hørtes forferdelig ut. Hadde nok holdt meg unna, ja, slektning eller ei.

Skrevet

Hvorfor skal hun være hos deg om dette bare er slekt? Tenker niese eller noe da, og du er tante? Hadde sagt til foreldre at de må ordne opp og ta ansvar.

Anonymkode: 1f5c3...d78

Skrevet

Du må jo ta en alvorsprat med ungen at dette er helt uakseptabelt. Gi konkrete eksempler. Så sier du at hvis dette ikke endrer seg, så kan hun ikke være hos deg. Så gir du det litt tid, presser på endring. Hvis det ikke endres, så lar du være å ha henne hos deg deretter.

Man kan si dette er fars jobb, men annen nær slekt kan også bidra.

Anonymkode: 2c81a...22d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo ta en alvorsprat med ungen at dette er helt uakseptabelt. Gi konkrete eksempler. Så sier du at hvis dette ikke endrer seg, så kan hun ikke være hos deg. Så gir du det litt tid, presser på endring. Hvis det ikke endres, så lar du være å ha henne hos deg deretter.

Man kan si dette er fars jobb, men annen nær slekt kan også bidra.

Anonymkode: 2c81a...22d

Har sagt det. Hun sier at hvis hun før ditt eller datt så skal hun gjøre det husarbeidet eller noe annet bra. Slik er hun oppdratt. Saken er at når situasjonen er der så blir hun sur. Jeg er voksen storesøster.

Mamma har kunnet dele ut husarbeid til eldste broren (16) og henne. Da gjør hun det minste hun kan etter mye krangling. Mens andre gjør dobbelt opp legger hun sammen 4 håndkler. Og surmuler fordi «hun må gjøre noe hele tiden». Så skal hun igjen ha noe for det. «Da skal jeg ha is etterpå!» 

Hun klarte å mase seg til iPhone xs Max i fjor. Samme året hadde hun fått en Samsung men set gikk opp for henne at de fleste i klassen har iPhone. 

Hun er ikke den du betaler før hun har gjort en jobb for å si det slik. For da krever hun betaling etter utført jobb også. Hun snikspiser. Lusker i skap etter sin og andres mat/godt. 
Kan finne på å ta klær av meg om jeg ikke passer på osv. Hun er litt merkelig med at hun alltid skal ha, men bruker helst andre sitt. Andre sitt er alltid mest spennende.

Anonymkode: 78b24...981

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...