Gjest Lilleulv Skrevet 16. juli 2005 #1 Del Skrevet 16. juli 2005 Ok, jeg trenger egentlig å bli beroliga... Legetime skal jeg bestille på mandag uansett. Jeg har hatt en føflekk på rompa i 5-6 år som har vært litt sånn utstående. I dag la jeg plutselig merke til at den hadde forandra seg, den var rød og irritert og klødde. :o Hjelp... den er skikkelig vond og øm. Er dritredd jeg nå. Ringte legevakta bare for å høre, ble ikke akkurat beroliga av det Ringer og bestiller time på mandag for å fjerne den... Men trenger det å være farlig liksom...? Håper noen kan berolige meg litt jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 16. juli 2005 #2 Del Skrevet 16. juli 2005 Det trenger ikke å være farlig. Jeg var hos legen for noen dager siden og viste frem både utstående føflekker som klør og et par rosa, ømme som muligens nettopp har dukket opp, og han sa det så ut som godartede forandringer. Han henviste meg til en av nabobyene, jeg har ikke time der før i november, så jeg tror ikke legen var særlig bekymret. Bare slapp av frem til mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 17. juli 2005 #3 Del Skrevet 17. juli 2005 Oki... Men det som stresser meg, er at den har vokst. I høyden liksom.. Urk. Får bare vente til i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frizzbee Skrevet 17. juli 2005 #4 Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg har mange føflekker, og har i tur og orden vært bekymret for de fleste av de. Det jeg har lært av legene etter mine mange føflekk-sjekker, er at det visstnok ikke oppstår kreft i de føflekkene som står ut. Dette er mere vorter enn føflekker, faktisk. Det er de helt flate føflekkene man skal være obs på... Siden du sa at den føflekken du er bekymret for alltid har stått litt ut, så tror jeg du kan ta det helt med ro mens du venter på legetime. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kula Skrevet 17. juli 2005 #5 Del Skrevet 17. juli 2005 Har en mørk utstående føflekk jeg også, under armen. Den har klødd en gang i blandt, men legen har sagt at den helt ok. Men likevel vil jeg fjerne den, for den er rett og slett i veien! Er det vondt å fjerne føflekker? Det er sikkert ikke noe alvorlig Lilleulv, men det kan være like greit å fjerne den. Så slipper du å tenke mer på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 18. juli 2005 #6 Del Skrevet 18. juli 2005 ok da... litt beroliga nå. takk!!! Fikk ikke time før torsdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 18. juli 2005 #7 Del Skrevet 18. juli 2005 Kommer sikkert til å gå kjempebra Oppdaget en føflekk bak på låret for et par år siden som så ut som klippet ut fra kreftbrosjyre. Blå svart aktig og ikke bra. Fikk fjernet den med en gang (dro på Volvat for jeg hadde ikke nerver til å vente), den ble sendt til sjekk som alle blir og det var ikke noe i den KULA: Det er ikke vondt å fjerne føflekker. Merket absolutt ingenting jeg. Legen satt en lokalbedøvelse og skar den bort og sydde. Kjente ikke de var borti engang. Nå så tar de så lite som mulig rundt føflekken. Viser det seg at den er ondartet så må man tilbake og ta et større område fortalte hun legen. Det fordi de aller fleste føflekker som fjernes er godartet og man skal få så lite arr som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 19. juli 2005 #8 Del Skrevet 19. juli 2005 Kommer sikkert til å gå kjempebra Oppdaget en føflekk bak på låret for et par år siden som så ut som klippet ut fra kreftbrosjyre. Blå svart aktig og ikke bra. Fikk fjernet den med en gang (dro på Volvat for jeg hadde ikke nerver til å vente), den ble sendt til sjekk som alle blir og det var ikke noe i den KULA: Det er ikke vondt å fjerne føflekker. Merket absolutt ingenting jeg. Legen satt en lokalbedøvelse og skar den bort og sydde. Kjente ikke de var borti engang. Nå så tar de så lite som mulig rundt føflekken. Viser det seg at den er ondartet så må man tilbake og ta et større område fortalte hun legen. Det fordi de aller fleste føflekker som fjernes er godartet og man skal få så lite arr som mulig. ← jeg har lyst til å be de ta masse rundt og ekstra mye i dybden bare sånn for å være sikker jeg... har hørt en skrekkhistorie der føflekken vokste ut igjen... da var det kreft... urk. men 2 dager igjen til jeg skal fjerne den nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest på besøk.... Skrevet 19. juli 2005 #9 Del Skrevet 19. juli 2005 Du er antagelig engstlig for at du har fått føflekk kreft. Du kan slå opp på nettet og finne bilder som du kan sammenligne med din egen føflekk. Du søker på: Malign Melanom. Ellers, så kan du lese litt om hva som kjennetegner en ondartet føflekk under. Du kan vel litt engelsk How Do I Know I Have It? Cutaneous melanoma starts as an odd-looking mole. Although it can arise on any patch of skin, the disease most commonly first appears on the upper back, torso, lower legs, head, or neck. Only a doctor can tell for sure if a mole is cancerous, but anyone can use the ABCDE test to find suspicious moles: Melanomas are generally Asymmetrical; they have irregular Borders; their Color may shift between shades of brown, red, blue, and white; their Diameter is larger than a pencil eraser; and they are generally raised or Elevated above the skin. Any mole that changes its shape, size, or color or starts to itch, scale, ooze, or bleed is also cause for concern. If you have a suspicious mole, get it checked out immediately by your doctor. He or she may want to obtain a tissue sample (a biopsy) that can be analyzed in the lab for cancer cells. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 22. juli 2005 #10 Del Skrevet 22. juli 2005 åh, jeg må nesten oppdatere her... Var hos legen i går, og det var bare en godartet føflekk :D glad jeg da. Men den hadde vokst ja, det så legen... Og den ville nok vokse mer, så jeg bestemte meg for å fjerne den. Men den sitter på et dumt sted da... rompa. Så den vil nok gro veldig sakte innbiller jeg meg. Den begynte å roe seg før jeg kom meg til legen, slutta å klø og var ikke rød mer, så jeg var ikke så stressa mer. Men fikk meg et liten støkk da, var litt skummelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå