AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Dere som har barn med autisme som fikk utredning, ABA og annen hjelp tidlig, hvordan ble barna som 6-7 åringer,/tenåringer/ voksne? Klarte de å tilpasse seg de sosiale normene etter hvert og fungere som det som anses som «helt normalt» i samfunnet? Ble autismetrekkene/symptomene omtrent borte eller «usynlige» for det blotte øyet? Anonymkode: 3213d...224
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Jeg er en voksen dame med AS. Ble sjekket for autisme i bhg alder men hadde ikke dette. Fordi jeg viste lav interesse for andre, ingen følelser og hatet å bli tatt på. Gjente meg ofte bort i stedet for å delta i leker. I tenestene satt jeg alene i friminuttene og ante ikke hvordan jeg tok kontakt med andre. Jeg visste aldri hva jeg skulle si. Jeg planla alltid hvordan neste dag skulle bli men den ble jo aldri som i mitt hode så da bar det bare den kjedelige virkeligheten, i dag er jeg voksen og fikk ikke diagnosen før i fjor. Er uetablert, aldri hatt kjæreste (avviste alle jeg var forelska i selv om de viste interesse fordi jeg følte meg så lavstatus med Asperger). Ingen av jobbene jeg vil ha er tilgjengelige pga korona, så jeg vet ikke om jeg overlever denne vinteren. Altså det finnes ikke noe som interesserer meg lenger snart. Nesten alle drømmene mine er i dass selv om jeg synes selv jeg passer inn.. så er jeg livredd at Aspergersen er den skjulte forbannelsen. Anonymkode: e2ce7...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå