Gå til innhold

Hvorfor skjønner ikke studenter at de sjenerer naboen med bråk? Er alle oppvokst i enebolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min bygård har det flyttet inn studenter i mange leiligheter, både kollektiv og par. Det er en lavblokk fra 1955 og dårlig isolert mellom etasjene. 

Barnefamiliene/voksne går til ro om kvelden og er stille, men disse nyinnflyttede studentjentene styrer på halve natten med styling av leiligheten, klakker rundt på stiletthæler, fnising og latterbrøl hvert tredje minutt, også den kjedelige monotone musikken fra Kardi B, Shawn Mendes, Adele som surrer og går til langt på natt. 

Jeg gikk opp til de to jentene som bor over meg og spurte om de kunne slutte å gå frem og tilbake på gulvet med høyhælte sko, og slutte å borre og spikre i veggene kl 01.30 om natten. 

De virket sjokkert over at jeg kunne høre de...

Det samme er det når de skal ha fest. De får beskjed om å henge opp nabovarsel, men det er det ikke noen av de som gjør, fordi de vet ikke hva det er. De blir overraska over at vi i oppgangen kan høre at de har fest med x antall hylende jenter som synger i kor etter musikken. 

I vaskekjelleren lar de klærne ligge i vaskemaskinen både en og to timer etter at de er ferdige, slik at vi som har satt oss opp på vasking etter de, må ta ut klærne og legge de i poser. 

Var jeg også så selvopptatt og umoden i den alderen mon tro? 🤔 

Anonymkode: 2a3a4...792

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

De bryr seg ikke, rett og slett. De tenker kun på seg selv.

Skrevet

Mange selvsentrerte mennesker. Tenker kun på seg selv. Ha ha. Gleder meg til den dagen de opplever støy fra naboen, da må de feie for sin egen dør først. 

• Liker 5
Skrevet

Mest at de er korttenkt og uvitende. Fokus mest på egen navle.

Hos oss drev studenter en periode å fylte opp parkeringsplassen utenfor barnehagen med sine biler. Der var det jo plass når de kom trallende sånn litt over 9. At den parkeringen er foreldre som skal bringe/hente sine barn, nei det var visst vanskelig å gjette seg til.

Jeg tror det handler mye om at foreldre ordner alt for sine barn nå, så de blir litt dumme når de skal ut i verden og prøve egne vinger. Dummere enn før.

Anonymkode: 79bb6...df1

• Liker 1
Skrevet

De er unge og umodne, og ikke vant til å tenke på andre enn seg selv. Rett og slett. Det faller dem ikke inn å tenke over at de plager andre, og dessuten så har de "rett" til å feste og sånn må vite.. 

Anonymkode: 9d7e7...95c

Skrevet

Dette er generasjonen som er vant til at mor og far fikser alt, de kan bare dure på som det passer, kun med tanke på seg selv. Hvis det forsetter å være bråkete er mitt tips at du kontakter styret (gjerne flere naboer sammen) og så må styret rett og slett ta en hilserunde til disse bortskjemte ungdommene og fortelle hvilke regler som gjelder i borettslag og blokk. 

Anonymkode: 11eb4...998

• Liker 1
Skrevet

Mange flytter for seg selv for første gang, og har nok med å tenke på seg og sitt. På mange måter er det litt forståelig også. Og det blir nok bedre. :)

Det bor mange studenter i nabolaget her også. I august er det som regel mye bråk, men det roer seg når studiene starter skikkelig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker å bråke tilbake. Start kl 06 om morgenen med å prøve og låse deg inn til de naboene som bråker mest. Når de åpner, unnskylder du deg med at du ikke så at du var i feil etasje. Dette gjentar du flere ganger, gjerne hver morgen, hos alle som bråker om natten. På spørsmål om hvorfor du er så surrete, så sier du bare at du blir glemsk på grunn av lite nattesøvn. Det er både gøy og lærerikt. 

• Liker 7
Skrevet

Har du brukbare høytalere? Hold fest i en ukedag når de skal på skolen dagen etter, og sett på den verste death metal musikken du klarer å oppdrive. Lån noe bråkete elektrisk verktøy og hold leven i noen timer. Avtal det med andre rolige naboer. Hevngjerrig? Jeg? Nei??:P

Men litt mer seriøst: hvem er utleier for dem? Kontakt utleier og formidle en klage. Si at de må ta opp dette med stilletid, nabovarsel, fellesvaskeri regler osv. Er godt mulig de er vokst opp i enebolig som du sier og ikke aner at du kan høre dem. Jeg bodde på kollektiv og enebarnet ble overrasket over at en av kokeplatene var varme(skjærefjøla hans ble delvis smelta). Altså, du bor med 6 andre mennesker... Selvsagt kan den være varm.

Anonymkode: 0647b...ac0

• Liker 5
Skrevet

Ta igjen når det nærmer seg eksamen. 

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Er selv student og hadde gjerne gått på døren deres og sagt ifra. Ellers hadde jeg satt på anlegget på full guffe. og plsgrt fr, (spesielt i eksamenstider.)
Mange unge er svært umodne, dessverre - og dem blir ikke bedre før om et par år.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor lytt det er der du bor, men studenter og bråk har alltid vært en del av bybildet. Jeg tenker at det er noe man må regne med om man bosetter seg i en bygård.

Anonymkode: 8d84a...1a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...