AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Tror hun tett og slett opplevde det som vold. Tenkte vi skulle øve litt, nå som det sikkert blir anbefalt på offentlig transport. Hun skrek som et vilt dyr, og det var umulig å tvinge henne. Hva gjør jeg om dette faktisk blir påbudt? Vi er avhengige av buss for å komme oss til barnehagen😭 Anonymkode: a9360...539
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror hun tett og slett opplevde det som vold. Tenkte vi skulle øve litt, nå som det sikkert blir anbefalt på offentlig transport. Hun skrek som et vilt dyr, og det var umulig å tvinge henne. Hva gjør jeg om dette faktisk blir påbudt? Vi er avhengige av buss for å komme oss til barnehagen😭 Anonymkode: a9360...539 Mener å ha lest at barn under seks år slipper..håper det stemmer. Anonymkode: ab356...9ac 17
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 Dårlig idé å forsøke og tvinge henne! Blir bare mer motstand neste gang. Hvis det kommer påbud om munnbind, vil det uansett ikke gjelde 3-åringer. Anonymkode: cfd67...0c1 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Små barn skal ikke ha på munnbind. Anonymkode: e1745...b26 17
Humle Brumle Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Bedre å ikke bruke det hvis barnet ikke vil og gjør motstand, da vil barnet ta seg i fjeset og det bare øker smitterisiko. Det er ikke anbefalt for barn under 2år å bruke munnbind. Så kan brukes, men ikke når de nekter. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 Jeg fikk ikke sett pressekonferansen idag. Ble det anbefalt å bruke munnbind i offentlig transport nå? Anonymkode: d3fff...d59
Humle Brumle Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke sett pressekonferansen idag. Ble det anbefalt å bruke munnbind i offentlig transport nå? Anonymkode: d3fff...d59 Endelig svar kommer på fredag.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror hun tett og slett opplevde det som vold. Tenkte vi skulle øve litt, nå som det sikkert blir anbefalt på offentlig transport. Hun skrek som et vilt dyr, og det var umulig å tvinge henne. Hva gjør jeg om dette faktisk blir påbudt? Vi er avhengige av buss for å komme oss til barnehagen😭 Anonymkode: a9360...539 Hun trenger ikke munnbind, så det var bortkastet. Anonymkode: afcd7...f97 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Tror hun tett og slett opplevde det som vold. Tenkte vi skulle øve litt, nå som det sikkert blir anbefalt på offentlig transport. Hun skrek som et vilt dyr, og det var umulig å tvinge henne. Hva gjør jeg om dette faktisk blir påbudt? Vi er avhengige av buss for å komme oss til barnehagen😭 Anonymkode: a9360...539 Ikke ta sorgene på forskudd. Jeg synes det er supert at du viser ansvar overfor dine medmennesker, og dere selv, og prøver. Men siden myndighetene (dessverre) enda ikke har kommet med faktiske anbefalinger om det enda, så tenker jeg at du ikke behøver å ha dårlig samvittighet for det, med mindre hun selv er i en av risikogruppene. Selv prøvde jeg det på min 10-åring i går, og det fungerte utmerket, men aldersforskjellen er jo stor på de to. Enn så lenge ville jeg ha pustet ut, frem til anbefalingene kommer, om jeg var deg. Men du som er voksen, bør jo bruke det. Håper det ordner seg. Anonymkode: bbcb9...dee 1
Glød Skrevet 13. august 2020 #11 Skrevet 13. august 2020 På flyreiser er det påbudt med maske, men barn under 6 år slipper. Så ikke stress med det, så små barn vil neppe påtvinges et påbud hvis det skulle komme noe slikt. 4
Iceman Skrevet 13. august 2020 #12 Skrevet 13. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener å ha lest at barn under seks år slipper..håper det stemmer. Anonymkode: ab356...9ac Håper absolutt det ikke stemmer, de blir jo supersprederne da. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #13 Skrevet 13. august 2020 Du prøvde å tvinge henne, men det gikk ikke? Jeg lurer litt på hvordan du har presentert dette for barnet og hva du har gjort når det "skriker som et vilt dyr". Pedagogikk er tydeligvis ikke din sterke side. Eventuelt at du tuller littegrann med oss for å få frem et (ikke-)poeng. Anonymkode: 73510...783 8
Gjest Geirfuglen Skrevet 13. august 2020 #14 Skrevet 13. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror hun tett og slett opplevde det som vold. Tenkte vi skulle øve litt, nå som det sikkert blir anbefalt på offentlig transport. Hun skrek som et vilt dyr, og det var umulig å tvinge henne. Hva gjør jeg om dette faktisk blir påbudt? Vi er avhengige av buss for å komme oss til barnehagen😭 Anonymkode: a9360...539 I alle dager. Ikke engang på fly er det anbefalt på barn under 6 år.
Gjest heimebane Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror hun tett og slett opplevde det som vold. Tenkte vi skulle øve litt, nå som det sikkert blir anbefalt på offentlig transport. Hun skrek som et vilt dyr, og det var umulig å tvinge henne. Hva gjør jeg om dette faktisk blir påbudt? Vi er avhengige av buss for å komme oss til barnehagen😭 Anonymkode: a9360...539 For det første kommer det ikke til å være krav om munnbind på så små barn. Flyselskapene har satt 6 år som grense, og jeg tviler på at myndighetene vil sette en lavere grense. For det andre stusser jeg veldig på evnen til å kommunisere med barnet ditt...
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #16 Skrevet 13. august 2020 Akkurat nå, heimebane skrev: For det første kommer det ikke til å være krav om munnbind på så små barn. Flyselskapene har satt 6 år som grense, og jeg tviler på at myndighetene vil sette en lavere grense. For det andre stusser jeg veldig på evnen til å kommunisere med barnet ditt... På legevakten er det, det så det er ikke helt sikkert 3 åringer unnsluppet helt. Anonymkode: 6f3e6...20f 1
The Kitten Skrevet 13. august 2020 #17 Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På legevakten er det, det så det er ikke helt sikkert 3 åringer unnsluppet helt. Anonymkode: 6f3e6...20f Du syns ikke legevakt og fly er to litt forskjellige steder? 7
tangent Skrevet 13. august 2020 #18 Skrevet 13. august 2020 Som andre sier - på fly i dag blir ikke barn under 6 påkrevd å ha på munnbind. De klarer ikke la være å fikle med det og ta på det, så da virker det mot sin hensikt. Og min treåring hadde også bare revet det rett av. Ikke ta sorgene på forskudd. Dessuten kan det hende hun er mer villig hvis hun ser andre barn som gjør det etc.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #19 Skrevet 13. august 2020 De kommer aldri til å påtvinge små barn munnbind. Men - man begynner å bruke det selv først... Så har jeg planer om å se om det finnes i barnestr med barnemønster på, slike såm er sydd (ansiktsmaske mao), for hvem vet, plutselig vil de gjøre som oss voksne På eget initiativ. Superspredere kan være de er, men først må de ha viruset da... og så får vi vokse beskytte oss selv. Og jeg tar ikke med ungene ut offentlig mer enn absolutt nødvendig, og da snakker jeg når vi må til legen liksom. Ellers er de så heldige å ha et godt sosialt liv i barnehagen - det er ingen grunn for meg å dra de med på tog, buss, butikk eller liknende nå. Så de får mye tid hjemme utenom bhg og det tror jeg egentlig de trives godt med Så - ikke tving på noe munnbind!! Men hold barnet unna steder der de kan smitte mange - just in case. Anonymkode: a4db2...891 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #20 Skrevet 13. august 2020 Det er tryggere å IKKE bruke munnbind, enn å bruke det feil. Og det blir ikke noe påbud, det blir en anbefaling. Anonymkode: 0da71...fbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå