AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Hvor mange kan være samlet i et selskap nå? Regler på det? skal ha konfirmasjon med 25 gjester snart. Og rommet er ikke stort nok til å sitte 1 meters avstand mellom gjestene. Gjestene er bare nærmeste familie Anonymkode: 2c146...ce2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 20 og 1 m avstand Anonymkode: d5f52...abc 10
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 I et privat hjem kan du ha inntil 20 totalt, forutsatt at regelen om 1 meters avstand kan overholdes. I et leid selskapslokale kan du ha flere enn 20, forutsatt at regelen om 1 meters avstand overholdes. Alle lokaler man leier skal ha et tak på tillatt antall gjester. Utleier bør ha satt et tak som gjelder nå under epidemien, beregnet ut ifra 1-metersregelen. Anonymkode: 43f38...048 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 Er det nasjonale regler? Eller fra kommunen til kommune? I min kommune er det ingen smittede Anonymkode: 2c146...ce2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det nasjonale regler? Eller fra kommunen til kommune? I min kommune er det ingen smittede Anonymkode: 2c146...ce2 Dette er rådene fra helsedirektoratet, og det gjelder hele landet. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/arrangementer-gruppestorrelse-og-avstand Anonymkode: 43f38...048 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Konfirmasjonen skal holdes på et leid lokale. Så da er det offentlig og kan ha 200 personer? Men hjemme i stua er det maks 20? hva gjør vi da om vi må sitte rundt et middagsbord med 1 meters avstand? Anonymkode: 2c146...ce2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konfirmasjonen skal holdes på et leid lokale. Så da er det offentlig og kan ha 200 personer? Men hjemme i stua er det maks 20? hva gjør vi da om vi må sitte rundt et middagsbord med 1 meters avstand? Anonymkode: 2c146...ce2 Til ditt første spørsmål: Det er ikke sånn at du automatisk kan ha 200 gjester fordi du har leid et lokale. Hvor mange gjester du kan ha avhenger av hvor mange gjester det er tillatt å ha i lokalet du har leid. Vanligvis er det brannvern som bestemmer antall, men i disse dager er det smittevern som bestemmer. De fleste utleiere opererer med halvparten av tillatt antall gjester i forhold til normalt. Til ditt andre spørsmål: ja, hjemme hos deg selv kan dere være inntil 20 personer samlet, forutsatt at det er såpass god plass at de som ikke bor sammen kan holde 1 meters avstand til andre. Det siste spørsmålet ditt må du nesten utdype, for det forstår jeg ikke. Anonymkode: 43f38...048 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #8 Skrevet 13. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Til ditt første spørsmål: Det er ikke sånn at du automatisk kan ha 200 gjester fordi du har leid et lokale. Hvor mange gjester du kan ha avhenger av hvor mange gjester det er tillatt å ha i lokalet du har leid. Vanligvis er det brannvern som bestemmer antall, men i disse dager er det smittevern som bestemmer. De fleste utleiere opererer med halvparten av tillatt antall gjester i forhold til normalt. Til ditt andre spørsmål: ja, hjemme hos deg selv kan dere være inntil 20 personer samlet, forutsatt at det er såpass god plass at de som ikke bor sammen kan holde 1 meters avstand til andre. Det siste spørsmålet ditt må du nesten utdype, for det forstår jeg ikke. Anonymkode: 43f38...048 Plassmangel.. ikke plass nok rundt bordet til at vi kan sitte 1 meter avstand fra hverandre Anonymkode: 2c146...ce2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #9 Skrevet 13. august 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvor mange kan være samlet i et selskap nå? Regler på det? skal ha konfirmasjon med 25 gjester snart. Og rommet er ikke stort nok til å sitte 1 meters avstand mellom gjestene. Gjestene er bare nærmeste familie Anonymkode: 2c146...ce2 De som skal være der MÅ kunne sitte med 1 meters avstand mellom hverandre. Funker ikke det så må dere leie et større lokale, eller minimere gjestelisten. Med 25 gjester bryter du helsemyndighetenes retningslinjer. Jeg håper virkelig at du sier i fra om dette til gjestene på forhånd, slik at de får et ordentlig valg om dette er noe de ønsker å delta på. Anonymkode: 2f90a...968 11
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Konfirmasjonen skal holdes på et leid lokale. Så da er det offentlig og kan ha 200 personer? Men hjemme i stua er det maks 20? hva gjør vi da om vi må sitte rundt et middagsbord med 1 meters avstand? Anonymkode: 2c146...ce2 Nei, det er ikke offentlig når det er du som privatperson som arrangerer det. For at det skal regnes som offentlig, må det være en organisasjon som ordner alt med arrangementet (altså at dette skjer på vegne av organisasjonen). Du kan ha maks 20 til stedet, inkludert deg selv uansett hvilket hus du har det i. Anonymkode: 2f90a...968 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #11 Skrevet 13. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke offentlig når det er du som privatperson som arrangerer det. For at det skal regnes som offentlig, må det være en organisasjon som ordner alt med arrangementet (altså at dette skjer på vegne av organisasjonen). Du kan ha maks 20 til stedet, inkludert deg selv uansett hvilket hus du har det i. Anonymkode: 2f90a...968 Det er feil. Leier man et offentlig selskapslokale er man som arrangør å regne, og man kan ha inntil 200 gjester om lokalene tillater det mtp smittevern. Anonymkode: 43f38...048 9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #12 Skrevet 13. august 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plassmangel.. ikke plass nok rundt bordet til at vi kan sitte 1 meter avstand fra hverandre Anonymkode: 2c146...ce2 Da kan du ikke ha så mange gjester hjemme hos deg. Så enkelt er det. Anonymkode: 43f38...048 8
Ze.Xhx Skrevet 13. august 2020 #13 Skrevet 13. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er feil. Leier man et offentlig selskapslokale er man som arrangør å regne, og man kan ha inntil 200 gjester om lokalene tillater det mtp smittevern. Anonymkode: 43f38...048 Jepps, og det er da ganske mye strengere krav til smittevern. Vi er bedt i et arrangement med nærfamilien på et leid lokale hvor det kommer til å bli mer enn 20 personer. Jeg er meget skeptisk om "arrangør" kommer til å ta smittevern alvorlig eller bare tenke at "ingen i min familie er smittet, dette går bra". 😒 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #14 Skrevet 13. august 2020 38 minutter siden, Ze.Xhx skrev: Jepps, og det er da ganske mye strengere krav til smittevern. Vi er bedt i et arrangement med nærfamilien på et leid lokale hvor det kommer til å bli mer enn 20 personer. Jeg er meget skeptisk om "arrangør" kommer til å ta smittevern alvorlig eller bare tenke at "ingen i min familie er smittet, dette går bra". 😒 Altfor mange tenker dessverre sånn. Vi kommer til å gå på noen smeller pga det. Anonymkode: 43f38...048 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 Om du har 25 gjester, bryter du smittevernsanbefalingene. Om gjestene sitter mindre enn 1 m fra hverandre, bryter du smittevernsanbefalingene. Du tenker altså å BÅDE ha 25 gjester, OG bryte avstandsreglene.... har du informert gjestene dine om dette, så de kan velge å la være å komme? Jeg hadde blitt forbannet om jeg hadde staset meg opp og reist i besøk, og det viste seg at verten dret i mitt velbefinnende, og hadde tatt med meg gaven og gått igjen. Anonymkode: b1017...56c 7
Momma Skrevet 13. august 2020 #16 Skrevet 13. august 2020 Ts, du må respektere både smittevernsanbefalingene og gjestene dine (mange er redde for å bli smittet og synes det er viktig å følge myndighetenes anbefalinger), så du kan ikke holde selskapet innenfor de rammene du kjører nå. Enten må du leie lokale, eller så må du justere ned gjestelisten din. 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #17 Skrevet 13. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De som skal være der MÅ kunne sitte med 1 meters avstand mellom hverandre. Funker ikke det så må dere leie et større lokale, eller minimere gjestelisten. Med 25 gjester bryter du helsemyndighetenes retningslinjer. Jeg håper virkelig at du sier i fra om dette til gjestene på forhånd, slik at de får et ordentlig valg om dette er noe de ønsker å delta på. Anonymkode: 2f90a...968 Ikke hvis de er i familie. Holder med 1 meter mellom familiene. vi skal ha dåp og kommer til å lage småbord med hver familie. Anonymkode: 8eedb...a1c 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #18 Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke hvis de er i familie. Holder med 1 meter mellom familiene. vi skal ha dåp og kommer til å lage småbord med hver familie. Anonymkode: 8eedb...a1c Det stemmer at de som tilhører samme husstand, altså bor sammen kan sitte tettere enn de som ikke bor sammen. Anonymkode: 43f38...048 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #19 Skrevet 13. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hvis de er i familie. Holder med 1 meter mellom familiene. vi skal ha dåp og kommer til å lage småbord med hver familie. Anonymkode: 8eedb...a1c Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det stemmer at de som tilhører samme husstand, altså bor sammen kan sitte tettere enn de som ikke bor sammen. Anonymkode: 43f38...048 Tillegg: men det betyr ikke at dere kan være flere enn 20! Anonymkode: 43f38...048 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #20 Skrevet 13. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kan være samlet i et selskap nå? Regler på det? skal ha konfirmasjon med 25 gjester snart. Og rommet er ikke stort nok til å sitte 1 meters avstand mellom gjestene. Gjestene er bare nærmeste familie Anonymkode: 2c146...ce2 Da kan du ikke ha dette arrangementet. Jeg hadde aldri avholdt slik konfirmasjon nå, kun de aller nærmeste typ besteforeldre (hvis jeg hadde turt...) og utendørs og kortvarig. Eller mer som "her er pengene dine - nå kan du gå å se en film". Også ferdig med det. tryggest for alle. Hvorfor skal folk drive med slikt nå?? Jeg forstår ingenting... Anonymkode: d9eee...16e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå