Gå til innhold

Min eksmann sendte potensiell syk datter hjem til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arrrrgh! Jeg blir så sur! Dette skjer hver gang noen blir syke eller det er noen form for smitte. Hun blir sporentreks sendt til meg, og jeg tar selvsagt i mot henne med åpne armer. I dag kom hun gråtende hjem, og sa at hun er så lei skilte foreldre. Hun er 18 år og bor 50/50 av eget ønske til vanlig. Når corona kom, sendte de henne til meg fordi de måtte bruke soverommet hennes som kontor 😳. Så hun har vært hos meg siden mars. Hun fortalte dem at hun føler seg uønsket, og de ble da enige om at hun skulle være der denne uken for å prate, men ble kastet ut da en av kollegaene hennes skal testes 😳. Hun har vært der siden søndag, og skulle blitt der til prøvesvaret forelå, men nope, sendt rett til meg. Jeg har begynt på skole og dette er fullstendig krise for min del hvis vi må i karantene nå 😩. Men jeg kan ikke si nei til henne, hun må føle seg ønsket og elsket ett sted hvertfall. Måtte bare få ut frustrasjonen min 🤬

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

50/50 for en 18-åring? 😳😳

De aller fleste som testes har ikke korona altså, så ville ikke tatt sorgene på forskudd.

Anonymkode: 59b8b...57a

• Liker 11
Skrevet

400.000 har testet seg og 9000 er positive.. så 98% som testes har ikke korona. 

Anonymkode: 12777...a25

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste som testes har ikke korona altså, så ville ikke tatt sorgene på forskudd.

Er det så rart da? Hva mener du jenta bør gjøre? Flytte for seg selv midt i VGS tiden fordi hun er 18? 

• Liker 14
Skrevet

Hun er myndig. La henne bo der hun ønsker. Hun skal ikke føle seg tvungen å være til faren 50% nå. Hun skal kunne være til dere foreldre så mye hun ønsker eller finne seg egen plass å bo hvis hun har økonomi til det. 

Men tilbake til tema så var dette veldig egoistisk av faren. Hadde tatt meg en alvorsprat med han om dette. La oss si at jenta blir smitta og er hjem hos han. Skal han da sende henne hjem til deg da og utsette flere for smitte? 
men uansett ikke ta sorgene på forskudd nå. Vent på prøvesvar og ta det derfra. De fleste har ikke korona. Har selv en kollega som ble testet og legen var skråsikker på at det var korona. Men hun hadde bronkitt og feber bare. Men greit å være på den sikre siden og man skal alltid teste seg om man har symptomer. 

Anonymkode: c4256...3e3

• Liker 4
Skrevet

Stakkars begge to. Skjønner frustrasjonen din og skjønner henne og, er ikke lett å føle deg "overflødig". Kanskje denne 50/50 greia skal avsluttes og heller bo fast hos deg inntil hun flytter for seg selv, det kan jo ikke være så lenge til. Da vet du iallfall hvordan ting er.

Anonymkode: cf245...3eb

• Liker 8
Skrevet

Jeg har snakket masse masse med henne om hvor hun vil bo, og hun har til nå valgt 50/50. Ingen tvang eller press fra meg. Men far har fått ny kone og to barn med henne og har folk først og fremst på dem. Noe min datter atter bekreftet når hun kom hjem nå. Jeg er klar over at det beste for henne hadde vært å bodd her hele tiden, men vil ikke tvinge henne. Jeg skal la henne nyte de siste dagene før skolen starter og ta opp igjen tråden om noen dager. 

• Liker 3
Skrevet

Hun er myndig, 50/50 ordning er ikke lengre nødvendig om hun ikke har spesielle behov. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Kenelz skrev:

Hun er myndig, 50/50 ordning er ikke lengre nødvendig om hun ikke har spesielle behov. 

Hun har valgt denne ordningen helt selv...

• Liker 1
Skrevet
Just now, Sophie-Ann said:

Hun har valgt denne ordningen helt selv...

Ok. Klarer ikke se for meg en 18 åring som ønsker å bo delt (eller som vil bo med foreldrene), men høres ut som det funker svært dårlig når hun kommer gråtende. Uffa, ikke lett!💔

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik at dagen man fyller 18 så er man plutselig en helt annen person og alt av gamle vaner må vaskes ut. 

Anonymkode: 08c77...1e2

• Liker 9
Skrevet

Virker som ts synes det er godt at datter er hos far så hun får fred.. det irriterer henne at datter kommer hjem til henne - ikke vanskelig å lese mellom linjene 

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke slik at dagen man fyller 18 så er man plutselig en helt annen person og alt av gamle vaner må vaskes ut. 

Anonymkode: 08c77...1e2

er litt mer sånn at når man er i tenårene bruker kanskje de fleste å bestemme hvem de skal bo fast hos? Slitsomt å flytte på seg  hver uke.

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som ts synes det er godt at datter er hos far så hun får fred.. det irriterer henne at datter kommer hjem til henne - ikke vanskelig å lese mellom linjene 

Herregud for et drittsted KG er blitt...

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 14
Skrevet

Hun skal vel teste seg? Er det korona, så er det karantene. Tester hun seg og ikke har korona, så må hun i karantene til symptomene er over. Men du kan reise som du vil. 

Anonymkode: b2a45...42d

• Liker 1
Skrevet

Far m/familie behandler henne jo som en ting som kan være der når det passer og ikke er til bry - men med en gang det er mer "praktisk" at hun ikke er der, så er det bare å sende henne på dør.... Lurer på hvordan han formulere seg.....

Jeg er imponert hvis hun faktisk har hatt et ønske om 50-50 helt til nå. Mine stebarn orket ikke det fra de var ca 14-15.... Vi så dem mye, men de kunne plutselig være tre uker her, to uker der osv. De valgte også selv. Men det er vel på tide å ta en prat om at hun ikke "svikter" far hvis hun velger å være fullt hos deg, og heller være der en dag eller to når han faktisk har lyst til det.... Istedenfor at han skal få henne til å føle seg som dritt såpass ofte...

Jeg tolker overhodet ikke TS som at hun ikke vil ha datteren sin hos seg. Tvert i mot. Men hun reagerer på hvordan faren gjør det. Fullt forståelig.

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, Ulrikke skrev:

Far m/familie behandler henne jo som en ting som kan være der når det passer og ikke er til bry - men med en gang det er mer "praktisk" at hun ikke er der, så er det bare å sende henne på dør.... Lurer på hvordan han formulere seg.....

Jeg er imponert hvis hun faktisk har hatt et ønske om 50-50 helt til nå. Mine stebarn orket ikke det fra de var ca 14-15.... Vi så dem mye, men de kunne plutselig være tre uker her, to uker der osv. De valgte også selv. Men det er vel på tide å ta en prat om at hun ikke "svikter" far hvis hun velger å være fullt hos deg, og heller være der en dag eller to når han faktisk har lyst til det.... Istedenfor at han skal få henne til å føle seg som dritt såpass ofte...

Jeg tolker overhodet ikke TS som at hun ikke vil ha datteren sin hos seg. Tvert i mot. Men hun reagerer på hvordan faren gjør det. Fullt forståelig.

Takk! Endelig en som har lest alt jeg har skrevet! Jeg skal selvsagt snakke med henne om dette igjen, men hun skal få litt fred og ro i noen dager. Hun er verdens snilleste og har nok holdt på 50/50 fordi hun ikke vil gjøre forskjell. 

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skal vel teste seg? Er det korona, så er det karantene. Tester hun seg og ikke har korona, så må hun i karantene til symptomene er over. Men du kan reise som du vil. 

Anonymkode: b2a45...42d

Hun skal ikke teste seg, det er kollegaen som skal teste seg fordi hennes kjæreste har symptomer. Vi avventer svar på kollegaen sin prøve før vi gjør noe. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg foreslår at det blir en ny prat med tenåringen om bosted. Det er noe med å erkjenne realitetene - fortsetter tenåringen med 50/50 ordning vil det bli skuffelser fremover. Det er ikke nødvendig å sette seg opp på en plan som medfører skuffelser.

Hvor hun da skal bo - hjemme hos deg eller hybel - er steg nr to i den diskusjonen.

Når det gjelder samvær med far får de møtes på offentlig plass - med eller uten stesøsken. Det bør ikke være vanskelig å arrangere.

Far skal selvsagt bidra til kostnadene tenåringen har med boutgifter - når han selv fratrer 50/50 ordningen får det den konsekvensen. Tenåringen kan selv søke bidrag fra begge sine foreldre.

Jeg tenker også at det kan være lurt å vurdere - men ikke tvinge frem - flytting til hybel. Tenk så fint å bo for seg selv og få besøk av sine kjære når en vil og lukke døren og være i fred når det trenges. Dette er selvsagt også et økonomisk spørsmål. Men her må man trø varsomt - som du nevner er det jo lett for at tenåringen ser dette som nok en avvisning. Og det er det ikke - det er en praktisk diskusjon ut fra situasjonen som er nå.

Skrevet
16 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg foreslår at det blir en ny prat med tenåringen om bosted. Det er noe med å erkjenne realitetene - fortsetter tenåringen med 50/50 ordning vil det bli skuffelser fremover. Det er ikke nødvendig å sette seg opp på en plan som medfører skuffelser.

Hvor hun da skal bo - hjemme hos deg eller hybel - er steg nr to i den diskusjonen.

Når det gjelder samvær med far får de møtes på offentlig plass - med eller uten stesøsken. Det bør ikke være vanskelig å arrangere.

Far skal selvsagt bidra til kostnadene tenåringen har med boutgifter - når han selv fratrer 50/50 ordningen får det den konsekvensen. Tenåringen kan selv søke bidrag fra begge sine foreldre.

Jeg tenker også at det kan være lurt å vurdere - men ikke tvinge frem - flytting til hybel. Tenk så fint å bo for seg selv og få besøk av sine kjære når en vil og lukke døren og være i fred når det trenges. Dette er selvsagt også et økonomisk spørsmål. Men her må man trø varsomt - som du nevner er det jo lett for at tenåringen ser dette som nok en avvisning. Og det er det ikke - det er en praktisk diskusjon ut fra situasjonen som er nå.

Jeg har ikke sjans til å betale bidrag til henne for at hun skal bo på hybel, jeg er blitt student på heltid. Men jeg skal gjøre mitt ytterste for at hun skal få det bra og bli både sett og hørt hos meg. Hun har ett år igjen på vgs før hun skal flytte ut. Men takk for innspill! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...