Gå til innhold

Være gjest i bryllup nå som Coronasmitten stiger, har fått kalde føtter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart være gjester i et bryllup med litt i overkant av 70 gjester. Selve bryllupet skal være på et innleid offentlig sted så jeg antar at smittevernregler blir overholdt av driver, selv om jeg personlig synes lokalene virker noe små i forhold til antall gjester. Da vi takket ja var smitten i Norge lav av typen "nå kan du klemme bestemor og bestefar", nå derimot er jo situasjonen en helt annen og jeg begynner å få kalde føtter for dette. Jeg er utsatt i forhold til å kunne få et alvorlig sykdomsforløp om jeg skulle bli smittet, samt at vi har et barn med en tilstand som også kan få et hardt sykdomsforløp. Jeg sliter veldig med avgjørelsen om vi skal melde avbud eller ikke for brudeparet må sannsynligvis betale for de ubenyttede kuvertene, samtidig så føler jeg at man kanskje må ta dette med i beregningen når man velger å avholde bryllup midt i en pandemi? Hva synes dere? Må også legge til at vi er i den perifere sirkelen til brudeparet. 

Anonymkode: 3511e...37a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsen deres fremfor at brudeparet må betale for ekstra kuvert altså. De har hatt god tid på å avlyse regner jeg med. 

Anonymkode: 72f4e...965

• Liker 6
Skrevet

Skal etter planen gifte meg neste år (ser an smittesituasjonen), og dersom gjester avlyser ville jeg nok blitt skuffet men samtidig hatt full forståelse for at det er slike valg folk blir nødt til å ta i denne situasjonen. Det må man ha i mente når man planlegger. Synes det er helt rimelig å avstå. 

Anonymkode: 7b19a...e95

• Liker 5
Skrevet

Avlys. Si at dere ikke er komfortable med situasjonen og risikoen, men ser frem til hyggelige stunder med brudeparet "neste sommer" eller sånt. 

Anonymkode: 6d431...aa8

• Liker 3
Skrevet

Jeg var i et bryllup for to lørdager siden og det føltes utrolig feil og ubehaglig. Er mer glad for at jeg slapp unna corona denne gangen enn å tenke at jeg hadde en fin stund. Angret som en hund etter at jeg kom hjem og var stresset med tanke på smitte. Anbefaler ikke å dra hvis du er genuint bekymret

Anonymkode: c6ca6...722

• Liker 5
Skrevet

Jeg skal i bryllup om to uker, og er helt avslappet, helt frem til agendapunktet som het "fest og nattmat", men om avstanden blir for tett utover kvelden drar vi bare hjemover. Utover det er det jo ikke tettere enn slik jeg lever hver dag, med lunsj på jobb, handling i butikker, og restaurantbesøk med venner. 

Og så tenkte jeg å holde meg til hjemmekontoret en ukes tid etter det, er jo dårlig gjort (og flaut) å ha vært i bryllup, og dra med seg noe inn på kontoret. 

Anonymkode: 2fb7e...4fe

• Liker 5
Skrevet

Ville droppet bryllupet. Med risikogruppe vil jeg tro brudeparet er glad for at dere holder dere hjemme slik som smitten er nå, istedenfor at dere drar og blir syke. 

Anonymkode: bf462...464

• Liker 2
Skrevet

For min del er det helt uaktuelt, og jeg avlyser og takker nei til sosiale sammenkomster innendørs. Om noen har problemer med at jeg synes det ville vært veldig komfortabelt og ikke hadde hatt det noe hyggelig uansett så klarer jeg å leve med det.

Anonymkode: 295b9...d04

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville takket nei til bryllupet og forklart at fordi smittesituasjonen i Norge er som den er nå, tør dere ikke ta sjansen på det. Det tror jeg også brudeparet forstår. Men jeg ville kjøpt en ekstra fin gave til dem som plaster på såret for at dere ikke kommer, og levert den til dem helst i forkant av bryllupet. :) 

Alle må ha forståelse for at man ikke kan ta sjanser med smittesituasjonen nå. Det gjelder også hvis man ikke er i en risikogruppe. Du kommer til å tenke på det i to uker etterpå også, for å være sikker på at ingen av dere er smittet eller kan smitte andre. Er det egentlig verdt det? 

• Liker 4
Skrevet

Skulle også i bryllup, da med ca 30 gjester. Jobber i helse så har valgt å avlyse. Synd, men slik er det når en legger ett bryllup midt i en pandemi. 

Anonymkode: 8b829...a18

Skrevet

Jeg hadde nok klart å vise forståelse selv om det er kjedelig for brudeparet. 

Har selv opplevd at nær familie har takket nei til barnets bursdag (med under 10 inviterte til sammen) og skjønner det også. Er kjedelig, men jeg vet jo at det ikke er personlig på noen måte.

Anonymkode: 535b2...5f0

• Liker 1
Skrevet

Hvis både du og barnet ditt er i risikogruppen forstår jeg ikke at dette er en vurdering engang

Anonymkode: 483ef...51d

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt, og jeg er ikke i risikogruppen. Vil ikke risikere å dra med meg smitte til andre, jobben min osv. Hadde fått så dårlig samvittighet! Jeg syns ikke brudeparet har noen grunn til å bli skuffet om dere ikke kommer. Hadde egentlig blitt skuffet over de som skal gifte seg jeg, som steller i stand noe slikt midt i en pandemi på vei opp. De setter jo gjestene i en veldig vanskelig situasjon, mange føler nok de må komme. Tenk om denne festen gjør at brudens bestemor dør. Er det verdt det?

Anonymkode: a1f84...3e4

• Liker 3
Skrevet

Avlys med god samvittighet. 

Ikke tenk på pengene for mat, det er allerede betalt, uansett om dere sitter der eller ei. Kjøp en gave til dem, og ønsk dem en fin dag.

Anonymkode: 744b7...8c4

• Liker 1
Skrevet

Takket nei, og er fortrolig med det. Men trist. Kjent dem i 20 år, vil så gjerne bli med. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...